Min resa mot målet, start 110912

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 48 totalt)
  • Författare
    Jenny_N79
    Deltagare

Hej på er!

Ja idag är första dagen på min resa till ett liv där jag kan äta mig mätt och må bra. Är ganska nervös över omställningsbesvären men jag hoppas att det blir ganska lindrigt, för jag hade redan strukit godis och endel bröd. Men nu ska ju även resten bort.
    Tänkte skriva matdagbok till en början för att se så att jag äter på ett bra sätt. Är ju som sagt fettskrämd viktväktare så jag kan ju ha svårt med fettet.
    Dagens invägning och mått:
    Vikt: 76,5kg
    Midja: 81cm
    Höfter:104cm
    Byst: 96cm

Jag gör ju detta i första hand för att få må bra men det är klart att jag vill gå ner några kilon, 68kg är den vikt jag siktar på och det är ju inte så långt. Men jag misstänker att det kommer gå trögt i början eftersom jag redan gått ner 27,5kg med VV och denna vecka hade jag dessutom ett ras viktmässigt från förra veckan och den långa platå jag stått på. Men det spelar ingen roll, huvudsaken är att jag får må bra och bli mätt och nöjd och ännu gladare än vad jag redan är.

Dagens planerade mat:
    Frukost: Äggröra på 2 ägg och 1/2 paket bacon, mugg kaffe med en skvätt grädde
    Lunch: 1 burk makrill i tomatsås och lite keso
    Middag: Krämig kyckling i ugn med grönsallad till

Har inte planerat in några mellanmål, får se om det behövs. Men kylskåpet är fyllt av ost och skinka så det ska nog inte vara några problem.
    Åh vad det här är spännande!

Ullisf
    Deltagare

Grattis till din fantastiska viktnedgång.
    Välkommen.

Jori
    Deltagare

Hej och välkommen! 🙂

poppiloppan
    Deltagare

Grattis till en massa tappade kilon! Hoppas du får en lindrig omställning, jag hade några tuffa dagar men så helt plötsligt kändes allt såååå bra! Lycka till!!

mctrollet
    Deltagare

Välkommen! Byt (eller iaf blanda) keson med majjo smetana philadelphiaost eller så;)

Anna 72
    Deltagare

Hej och välkommen !

Jenny_N79
    Deltagare

Nu är alldeles snart första dagen till sin ända och det har varit en bra dag. Frukosten gjorde att jag stod mig till lunch utan att vara hungrig. Men lunchen var i tunnaste laget, jag skulle ha blandat ut keson med något fylligare, tack för tipset mctrollet! Jag var sugen redan efter nån timme, men en kaffe och lite grädde räddade mig.
    Till middag blev det ju ugnsrostade grönsaker (paprika och olika lök) samt gräddig kyckling och bacon. Hur gott som helst, mums!

Mycket nöjd med första dagen.

Imorgon blir det ägg och majonnäs till frukost, ska bli spännande att se hur man står sig på det. Tar med mig tre ägg, men antar att det borde räcka med två. Den som äter får se…

God natt!

Jenny_N79
    Deltagare

Nu har snart dag två gått och det har gått bra idag med.
    Frukost: 2 ägg med majonnäs
    Lunch: Krämig kyckling (samma middag som igår)
    Middag: Hamburgare m dressing och coleslaw
    Mellis1 ostrullar med bregott 3 st
    Mellis2 rejäl skiva brieost
    2 muggar m kaffe och en skvätt grädde.

Känns bra i magen, inte det minsta uppsvälld som jag brukar vara. Mannen har ju också hållit sig idag och jag tror att han är positiv till sin första dag. Känner mig lite ”yr” i huvudet och hade lite hjärtklappning på eftermiddagen men det gick över.
    Nu laddar jag för dag 3!

ylwawiie
    Deltagare

Hej, jag kommer följa din dagbok! 😀 Lycka till! ;D

Och så måste jag fråga vilket recept du har på den krämiga kycklingen? Låter grymt gott, bara det! 😉

Jenny_N79
    Deltagare

Hej! Vad kul ylwawiie att du tänker följa min dagbok. Det är så kul att man får feedback på sitt intag såhär i början. Och alltid inspierar det någons middagstips.

Här kommer receptet:

Recept på Krämig kyckling i ugn 4 port
    4 kycklingfiléer
    1 paket bacon
    8 champinjoner
    5 dl grädde
    timjan
    persilja
    salt och peppar

Lägg kycklingen i en form. Fräs bacon och champinjoner, häll över grädde och kryddor. Häll över kycklingen och in i ugnen ca 25 min.
    Grymt gott! Recepetet hämtat ur LCHF husmanskost, Anna Hallén, där förövrigt alla veckans recept är hämtade.

Förövrigt idag så mår jag lite småskumt, huvudet snurrar lite och jag är lite illamående. Och mätt är jag fortfarande efter frukosten. Men snart är det ändå lunch!

ylwawiie
    Deltagare

Det låter verkligen jättegott, jag har tyvärr inte lärt mig handskas med konsistensen av svamp så får ersätta den med något annat gott men ska verkligen testa det receptet! 😀 Tack!

Så var det för mig också i början, några dagar, jag hoppas att det går över snart för din del! Och mättnaden – visst håller man sig mätt bra? Ofta blir mina mattider framflyttade rejält, men det är så skönt att veta att man faktiskt står sig! 🙂

mctrollet
    Deltagare

lät jättegott och jätteenkelt, ska provas, tackar!! =)

Asfridora
    Deltagare

Hej och välkommen hit!

Tyvärr är det vanligt med diverse omställningsproblem i början. Men de går över! 🙂 Du kan läsa mer om det här på
    http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

Anna 72
    Deltagare

Det låter jätte gott. Måste jag prova!

Ullisf
    Deltagare

Låter supergott det blir att göra detta till middag någon dag i helgen.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 48 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.