Mina LCHF dagar

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3569
    malinh
    Deltagare

    Har läst lite andras matdagböcker och de verkar vara en bra idé att skriva ner vad man stoppar i sig.

    Frukost: Västerbottenpaj utan skal (gör egen på 3 ägg, 300- 400 gram västerbotten och 1½ dl grädde, det ger typ 15 st små pajer)
    Kaffe

    Mellanmål: 3 ostrullar med smör

    Lunch: mozarella med fyra cocktailtomater och basilika. Hade rikligt med olivolja över.

    Mellanmål: 4 skivor vattenmelon (1 cm breda)

    Middag: Lax med gorgonzola i ugn, mozarella, en cocktailtomat och ½ dl romsås.

    Vad sägs om detta? Känns som att jag borde byta ut mer mejerifett mot annat fett men det är svårt! Melonen är väl heller inget godkänt mellanmål men det var riktigt läskande i värmen.

    Någon startvikt eller mätvikt har jag inte. Vågar helt enkelt inte ställa mig på vågen….
    Kom gärna med tips och förbättrings-förslag! 🙂

    #54620
    mctrollet
    Deltagare

    Det låter inte alls tokigt!! Be ngn annan kolla vad du väger utan att säga=)) Mätning kan du ta ett snöre och göra knutar;)

    #54623
    malinh
    Deltagare

    Jaha ska nog ta och våga väga mig snart tror jag.. 🙂

    Dagens blev iaf

    Frukost: En mini-västerbottenpaj + kaffe

    Mellanmål: 4 ostrullar med smör

    Lunch: Pizza, köpte en calzone special med ost,räkor,champinjoner, tomatsås, lök och vitlök (valde bort skinkan). Tog av överdelen och käkade liksom bara innanmätet. Hade på lite bea-sås också. En nödlösningslunch som man fick göra det bästa av.

    Kvällsmat: En pyttebit lax med romsås. Var så jäkla mätt. Tog en fyrkantig vattenmelonbit 3×3 cm som efterätt.

    Någon som har tips på program där man kan skriva in så man får veta fett och kolhydratmängd?
    🙂

    #54622
    malinh
    Deltagare

    Så idag har jag vågat mäta och väga mig. Vägde mig imorse innan frukost.

    Startvikt: 83.3 kg
    Längd: 175 cm
    Vilket ger ett BMI på: 27.2

    Startmått
    Arm: 36.5 cm
    Lår: 66 cm
    Midja: 83 cm
    ”Nedanför naveln”: 105 cm
    Stuss: 110 cm

    Vägningen gick bättre en jag trodde, inte resultatet i sig men jag blev mer sporrad.

    Frukost: Mini- västerbottenpaj, kaffe med lite kokosfett
    Mellanmål: 5 ostrullar med smör
    Lunch: Kycklingfile med bea-sås. Broccoli och vitkål.
    Middag: ½ägg, lite ost, lite vitlökssås.

    Middagen var väl mer snacks än måltid. Åt nog engentligen för mycket under dagen och lyssnade inte på kroppen. Men det är svårt att banta med god mat 😉

    Har haft höftproblem (fast jag borde vara fit for fight som 22-åring). Men har nu tagit tag i det och fått sulor gjutna efter mina fötter och tränar med sjukgymnast. Tänk att för tre år sedan brukade jag gå 2 timmar långa powerwalks nästan varje dag och nu får jag en fruktansvärt värk efter en halvtimme. Hoppas hoppas att jag kommer kunna ta upp mina älskade promenader!! 😀

    #54621
    malinh
    Deltagare

    Dagens intag

    Frukost: 1 västerbottenostpaj + kaffe

    Lunch: Sallad bestående av isberg, ost, lite räkor, 1 gurkskiva, 1 tomatskiva, 1 kokt ägg, 1/4 avocado och smält vitlökssmör uppepå
    1 dl vitlöksdressing.

    Middag: En liten skål thaigryta, typ två dl totalt.
    5 jordgubbar med 1 dl vispgrädde som efterätt.

    Kolhydrater: 5%, 27 gram

    Fett: 78% 173 gram

    Proteiner: 17% 84 gram.

    2000 kcal.

    Känns som att jag måste ner i kcalmängd. Vet inte hur jag ska kunna skära ner/ förbättra. Är ju bara att äta mindre men det är nog inte det att jag egentligen är hungrig. Det är bara en vana.

    #54619
    goamarie
    Deltagare

    nej du måste inte minska på kcal.
    fördelningen så mkt bra ut 🙂
    du hittade en sida att använda? vilken blev det?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.