Mitt LCHF-liv! Startvikt: 94.7 kg / 170 cm, 25 kg ska bort!

Diskussionsforum för LCHF-kost Diskussionsforum för LCHF-kost LCHF-Dagbok Mitt LCHF-liv! Startvikt: 94.7 kg / 170 cm, 25 kg ska bort!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 38 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2273
    AvatarAnonym
    Gäst

    Tjej på 21 år som hoppade upp på vågen idag, första gången på minst 2 år. Jag ställde in mig mentalt på att jag borde väga 97 kg, så man får vara glad för det lilla! 😉 Vågen stannade på 94.7 kg. Nu kör jag så det ryker, häng med! 🙂 Hojta självklart till med både bu och hejjarrop! Det uppskattas vilket som! 😉

    Gårdagens mat:

    Frukost: Tonfiskröra: Tonfisk, purjolök, majonnäs, ägg, lite dill, salt och peppar.
    Lunch: Ägg & Bacon
    Mellanmål: Ölkorv
    Middag: Tikkamassala: Kyckling, Grädde, Purjolök, Paprika, Koriander, Garammassala, Curry, Gurkmejja, och en hel drös till med (RENA!) kryddor. Samt blomkålsris, stekt i smör.

    #36450
    AvatarDizzy
    Deltagare

    Välkommen hit och lycka till! 🙂

    #36437
    AvatarAnonym
    Gäst

    Taack! Hoppas det går bra för dig med! 🙂

    Dagens mat då:

    Frukost: Halvt paket bacon, 1 ägg och majonnäs, vatten.
    Lunch: Samma som ovan.
    Mellanmål: Salami
    Middag: Kokkos (1.5gkh/100g) + ägg panerad spätta stekt i smör. En sås gjord på huvudsakligen majonnäs, lite original philadelphia, färsk juice från citron, samt lite dill. Salt och peppar.

    Dagens träning:

    Löprunda 4 km.

    Känns kanon än så länge! 🙂

    #36458
    Avatarevelinas
    Deltagare

    Välkommen och lycka till! 😀

    #36442
    Avatarmctrollet
    Deltagare

    Välkommen och lycka till!! Vad är Garammassala?? Gurkmeja är bara färgämne;). Nu kör vi=))

    #36436
    AvatarAnonym
    Gäst

    Tack, detsamma! 🙂 Haha, ja men det blir ju så guuult och fint! 😉 Garammasala är en ren kryddblandning innehållandes: Spiskummin, kardemumma, koriander, svartpeppar, nejlikor, kanel, cayennepeppar!

    Dagens mat än så länge:

    Frukost: Ägg & Bacon
    Lunch: Tikkamassala + Blomkålsris
    Mellanmål: Tonfiskröra (tonfisk, majjo, purjolök, philadelphia, dill)

    Senare kommer också:
    Middag:
    Hamburgare (Fläskfärs, purjo, grädde salt & peppar),
    SesamBröd (Recepthär: http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=136)
    Sallad, purjolök, bacon, eventuellt någon hemmagjord dressing, och sist men absolut inte minst, ooooooooost! 😉

    Träning: Danspass på friskis

    #36435
    AvatarAnonym
    Gäst

    Rullar på än så länge! Kände mig riktigt yr igårkväll, åt ett ägg och jag tror det blev lite bättre. Hoppade dock upp på vågen imorse och vågen stod stilla. Gör jag något fel, eller är det helt normalt? Har ju trots allt bara hållt på såhär strikt i typ 3 dagar! 🙂

    Jahapp, dagens mat än så länge då:

    Frukost:
    Halvt paket bacon och 50 gram vispadgrädde, med rent ekologiskt vaniljpulver i.

    Lunch:
    Hamburgare, samma som gårdagens.

    #36457
    Avatarevelinas
    Deltagare

    Jag tror du behöver byta ut vispgrädden mot t ex 2 stekta ägg.. Vissa kan ha svårt att gå ner i vikt om de äter mkt mejeriprodukter 🙁

    #36434
    AvatarAnonym
    Gäst
    Quote:
    Jag tror du behöver byta ut vispgrädden mot t ex 2 stekta ägg.. Vissa kan ha svårt att gå ner i vikt om de äter mkt mejeriprodukter 🙁

    Tycker ändå inte att jag äter så mycket mejeriprodukter, inte heller grädde. Äter grädde max en gång om dagen, vissa dagar inte alls. Men, du kanske har rätt.. Jag får prova mig fram, tack för tipset! 🙂

    #36456
    Avatarevelinas
    Deltagare

    Japp varsågod och lycka till! 🙂

    #36433
    AvatarAnonym
    Gäst
    Quote:
    Japp varsågod och lycka till! 🙂

    En fråga som ploppade upp nu! 🙂 Tycker du att jag bör dra ner på ost etc också?

    #36455
    Avatarevelinas
    Deltagare

    Beror på hur mkt kolhydrater osten innehåller! 🙂
    Som jag håller mig mest till Wernerssons Gräddost (en liten rund röd förpackning) och camembertost som innehåller 0.0 gram kollisar! 🙂

    #36441
    Avatarmctrollet
    Deltagare

    Jag äter mycket ost, men med max 1kh/100g… Prova dej fram lite, men 3 dagar är för tidigt att säga nåt;)

    #36432
    AvatarAnonym
    Gäst

    Okej! 😉 Jag får åka o spana på lite ost imorgon då!

    Middag blev tonfiskröra (majjo, tonfisk, ägg, lite citron & dill), samt dricka; vatten med 2 hallon i! Kan verkligen rekommendera det, smakade alldeles ljuvligt med en svag ton av hallon, man behöver ju inte äta upp hallonen! 😉

    Önskar jag kunde med smaken av den hemmagjorda majonnäsen jag gjort nån gång, men jag står verkligen inte ut. Annars hade jag ju kunnat spara in på kolhydraterna även där. Menmen, man kan inte få allt här i livet! 🙂

    Dagens träning: 50 minuters powerwalk

    #36454
    Avatarevelinas
    Deltagare

    Vilken hemmagjorda? 😛

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 38 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.