Mitt LCHF-liv! Startvikt: 94.7 kg / 170 cm, 25 kg ska bort!

Diskussionsforum för LCHF-kost Diskussionsforum för LCHF-kost LCHF-Dagbok Mitt LCHF-liv! Startvikt: 94.7 kg / 170 cm, 25 kg ska bort!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 38 totalt)
  • Författare
    Gäst

Tjej på 21 år som hoppade upp på vågen idag, första gången på minst 2 år. Jag ställde in mig mentalt på att jag borde väga 97 kg, så man får vara glad för det lilla! 😉 Vågen stannade på 94.7 kg. Nu kör jag så det ryker, häng med! 🙂 Hojta självklart till med både bu och hejjarrop! Det uppskattas vilket som! 😉

Gårdagens mat:

Frukost: Tonfiskröra: Tonfisk, purjolök, majonnäs, ägg, lite dill, salt och peppar.
    Lunch: Ägg & Bacon
    Mellanmål: Ölkorv
    Middag: Tikkamassala: Kyckling, Grädde, Purjolök, Paprika, Koriander, Garammassala, Curry, Gurkmejja, och en hel drös till med (RENA!) kryddor. Samt blomkålsris, stekt i smör.

Deltagare

Välkommen hit och lycka till! 🙂

Gäst

Taack! Hoppas det går bra för dig med! 🙂

Dagens mat då:

Frukost: Halvt paket bacon, 1 ägg och majonnäs, vatten.
    Lunch: Samma som ovan.
    Mellanmål: Salami
    Middag: Kokkos (1.5gkh/100g) + ägg panerad spätta stekt i smör. En sås gjord på huvudsakligen majonnäs, lite original philadelphia, färsk juice från citron, samt lite dill. Salt och peppar.

Dagens träning:

Löprunda 4 km.

Känns kanon än så länge! 🙂

Deltagare

Välkommen och lycka till! 😀

Deltagare

Välkommen och lycka till!! Vad är Garammassala?? Gurkmeja är bara färgämne;). Nu kör vi=))

Gäst

Tack, detsamma! 🙂 Haha, ja men det blir ju så guuult och fint! 😉 Garammasala är en ren kryddblandning innehållandes: Spiskummin, kardemumma, koriander, svartpeppar, nejlikor, kanel, cayennepeppar!

Dagens mat än så länge:

Frukost: Ägg & Bacon
    Lunch: Tikkamassala + Blomkålsris
    Mellanmål: Tonfiskröra (tonfisk, majjo, purjolök, philadelphia, dill)

Senare kommer också:
    Middag:
    Hamburgare (Fläskfärs, purjo, grädde salt & peppar),
    SesamBröd (Recepthär: http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=136)
    Sallad, purjolök, bacon, eventuellt någon hemmagjord dressing, och sist men absolut inte minst, ooooooooost! 😉

Träning: Danspass på friskis

Gäst

Rullar på än så länge! Kände mig riktigt yr igårkväll, åt ett ägg och jag tror det blev lite bättre. Hoppade dock upp på vågen imorse och vågen stod stilla. Gör jag något fel, eller är det helt normalt? Har ju trots allt bara hållt på såhär strikt i typ 3 dagar! 🙂

Jahapp, dagens mat än så länge då:

Frukost:
    Halvt paket bacon och 50 gram vispadgrädde, med rent ekologiskt vaniljpulver i.

Lunch:
    Hamburgare, samma som gårdagens.

Deltagare

Jag tror du behöver byta ut vispgrädden mot t ex 2 stekta ägg.. Vissa kan ha svårt att gå ner i vikt om de äter mkt mejeriprodukter 🙁

Gäst
    Quote:
    Jag tror du behöver byta ut vispgrädden mot t ex 2 stekta ägg.. Vissa kan ha svårt att gå ner i vikt om de äter mkt mejeriprodukter 🙁

Tycker ändå inte att jag äter så mycket mejeriprodukter, inte heller grädde. Äter grädde max en gång om dagen, vissa dagar inte alls. Men, du kanske har rätt.. Jag får prova mig fram, tack för tipset! 🙂

Deltagare

Japp varsågod och lycka till! 🙂

Gäst
    Quote:
    Japp varsågod och lycka till! 🙂

En fråga som ploppade upp nu! 🙂 Tycker du att jag bör dra ner på ost etc också?

Deltagare

Beror på hur mkt kolhydrater osten innehåller! 🙂
    Som jag håller mig mest till Wernerssons Gräddost (en liten rund röd förpackning) och camembertost som innehåller 0.0 gram kollisar! 🙂

Deltagare

Jag äter mycket ost, men med max 1kh/100g… Prova dej fram lite, men 3 dagar är för tidigt att säga nåt;)

Gäst

Okej! 😉 Jag får åka o spana på lite ost imorgon då!

Middag blev tonfiskröra (majjo, tonfisk, ägg, lite citron & dill), samt dricka; vatten med 2 hallon i! Kan verkligen rekommendera det, smakade alldeles ljuvligt med en svag ton av hallon, man behöver ju inte äta upp hallonen! 😉

Önskar jag kunde med smaken av den hemmagjorda majonnäsen jag gjort nån gång, men jag står verkligen inte ut. Annars hade jag ju kunnat spara in på kolhydraterna även där. Menmen, man kan inte få allt här i livet! 🙂

Dagens träning: 50 minuters powerwalk

Deltagare

Vilken hemmagjorda? 😛

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 38 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.