Mitt LCHF-liv! Startvikt: 94.7 kg / 170 cm, 25 kg ska bort!

Diskussionsforum för LCHF-kost Diskussionsforum för LCHF-kost LCHF-Dagbok Mitt LCHF-liv! Startvikt: 94.7 kg / 170 cm, 25 kg ska bort!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 38 totalt)
  • Författare
    Gäst
    Quote:
    Vilken hemmagjorda? 😛

Haha, det gick lite snabbt där.. Majonnäsen! 😉

Deltagare

Jag misstänkte det för jag klarar inte heller av den hemmagjorda tyvärr.. men det är som tur är inte såå mkt kollisar i köpt! 🙂

Gäst

Skönt att se att man inte är ensam! 🙂 Nej, det är inte så farligt, jag äter findus 2 kh/ 100 gram, det är den med längst kh innehåll jag hittat, är det samma du äter eller har du något annat/bättre alternativ?

Deltagare

Den hemmagjorda blandad med liiite cf är jättegott om man ska göra dipp=))

Deltagare

Jag har också den från findus 🙂
    Men brukar oftast ha citronmajo med 3 kollisar/100 gram för jag tkr den är godare till ägg o så 🙂

Gäst

Gårdagens frukost:
    2 ägg + majjonäs. Några skivor skinka.

Lunch:
    Var på stan så därför blev det lite svårt. Men jag åt ett par skivor pepparsalami, var ganska mätt sedan frukosten.

Mellis:
    Pepparsalami

Middag:
    Hemmagjorda biffar med purjolök och ägg i. Använde de som hambrugare med sesambröden.

Dagens:

Frukost: 1 ägg + majjo. Ett par skivor pepparsalami, samt makrill.

Hoppade upp på vågen imorse… -0.2 kg. Man får vara glad för det lilla! 😉 Hoppas på att det ska lossna snart, försöker ha is i magen och bara köra på!

Deltagare

Just nu i mina stillastående veckor är jag också glad för varje hekto. Alltid något! 🙂

Deltagare

Heja heja! 🙂 Är sesambröd enkla att baka? Hur många kh innehåller de på ett ungefär?

Gäst

MIXA: Ellerhur! Förhoppningsvis blir de där hektona till kilon i slutändan 😉 Hoppas det flyter på bra för dig!

Knuffa: Taack! Ja, absolut! Dom är kanonlätta, du blandar bara ihop allting i en bunke, låter det stå ett litet tag så att fiberhusken sväller. Sedan kan du lägga smeten platt i en form och sen skära fyrkanter eller klicka ut det som små bullar, men tänk på att göra de relativt platta, som typ tekakor, och glöm inte bakplåtspappret! 🙂 Det godaste lchf brödet jag någonsin bakat.

Här nedan finner du receptet, finns även en kolhydratslista, och jag tycker de är helt ok kh mässigt!. Jag kör alltid i lite linfrön som har 0 kh istället för en del av sesamfröna. Det funkar finfint! Sedan brukar jag dra i lite grädde, olivolja samt philadelphia ibland, blir lite saftigare då, men det är upp till var och en!

Och sedan om jag vill ha ostbullar strösslar jag på ost ovanpå. Använder de som sagt även till hamburgerbröd, men då strösslar jag på lite sesamfrön ovanpå 🙂 Ja, man kan variera i oändligheter! 🙂 Lycka till!

http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=136

Gäst

Dagens:

Frukost: 1 ägg + majjo. Ett par skivor pepparsalami, samt makrill.

Lunch: Vart även idag en dålig dag. Jag blir inte hungrig? Jag åt ett par skivor skinka.

Middag: Korv & blomkålsmos!

Kvällssnacks: Lchf chokladbollar;

En klick smör
    Lite kakao
    Ekologiskt Vaniljpulver
    Linfrön
    Ett par krossade paranötter
    Kokkos
    Kaffe

Mums! 🙂

Deltagare

Tack M89…Jag måste prova att baka dem någon dag. 😀

Deltagare

Ät riktig mat och mer fett

Gäst
    Quote:
    Ät riktig mat och mer fett

Vadå, riktig mat? Hur menar du nu? Menar du att kokkosäggpanerad spätta med majonnäs sås inte är riktig mat? Eller tikkamassala med blomkålsris? Hemmagjorda biffar? Hemmagjorda hamburgare? Hemmagjort blomkålsmos med korv? Det kallar åtminstone jag riktig mat… Men berätta gärna vad riktig mat är för dig och enligt lchf, jag kanske har missat något 🙂

Deltagare

Det du radar upp här är riktig mat men inte dinluncch eller kvälls mål det var det jag menade med ät riktig mat när du blir hungrig tills du är mätt

Gäst

Men dåså? Det jag radade upp här ovan är ju det jag äter till lunch/middag, det står ju i min matdagbok, klart och tydligt. Förövrigt har jag tyvärr inte tid att äta lagad mat till varenda mål, så ibland får det helt enkelt fungera med en tonfiskröra med majonnäs, tonfisk och ägg. Jag blir bra mätt på det.

Det känns som om du kommer med kritik som tyvärr saknar grund, ifall du läst min matdagbok hade du sett att jag faktiskt äter RIKTIG mat.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 38 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.