Mitt LCHF-liv! Startvikt: 94.7 kg / 170 cm, 25 kg ska bort!

Diskussionsforum för LCHF-kost Diskussionsforum för LCHF-kost LCHF-Dagbok Mitt LCHF-liv! Startvikt: 94.7 kg / 170 cm, 25 kg ska bort!

Visar 8 inlägg - 31 till 38 (av 38 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Quote:
    Men dåså? Det jag radade upp här ovan är ju det jag äter till lunch/middag, det står ju i min matdagbok, klart och tydligt. Förövrigt har jag tyvärr inte tid att äta lagad mat till varenda mål, så ibland får det helt enkelt fungera med en tonfiskröra med majonnäs, tonfisk och ägg. Jag blir bra mätt på det.

Det känns som om du kommer med kritik som tyvärr saknar grund, ifall du läst min matdagbok hade du sett att jag faktiskt äter RIKTIG mat.

Ursäkta jag läste det du skrev 06 03 22:01:43 det tycker jag verkar som lite mat.

Gäst

Okej, då förstår jag! 🙂 Jo, det var en dålig dag men ibland har jag ingen större lust att äta.

Dagens mat då:

Frukost: Tonfiskröra (majjo, tonfisk, ägg, purjolök)
    Lunch Hemmagjorda biffar med ost, bacon etc, samt lite sallad, och en majjodressing.
    Middag: ”Spagetthi” (Stekt, tunnt strimlad vitkål) samt köttfärsås (stor klick smör, fläskfärs, krossade tomater (1.5 kh /100g), purjolök, lite tomatpuré (10 kh/100g), oregano, kryddor)
    Kvällsfika: Kaffe med 1 msk grädde.

Kan verkligen rekommendera att steka på tunnt trimlad vitkål till köttfärsås! Det var verkligen kanongott.

Deltagare

Det ser bättre ut ha det bra.

Gäst

Dagens:

Frukost: LCHF pannkakor med lite grädde & hallon.
    Lunch: Stekt strimlad vitkål & köttfärssås.
    Middag: Blomkålsmos med korv 4 kh/100g.
    Kvällsmål: Kaffe med grädde
    Provade väga mig idag, ner 0.3 kg. Haha, jag är löjligt glad.. Ett HELT halvt kilo har jag gått ner! 😉 Hoppas på att det har lossnat nu, var ju den 6/3 som jag gått ner 0.2kg och idag 8/3 0.3kg, jag ser ett samband! 😀

Deltagare

=)

Deltagare

😀

Gäst

Dagens frukost: Ett par skivor pepparsalami, rökt makrill, samt ett ägg.

Woho, kunde inte hålla mig ifrån vågen idag heller… 😉 Den visade 93.9 kg, ner 0.3 kg med andra ord! Alltid nått 🙂

Deltagare

Gött!! 😀

Visar 8 inlägg - 31 till 38 (av 38 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.