Mitt liv förändras år 2011

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 40 totalt)
  • Författare
    Deltagare

Så, nu har jag tagit tag i min vikt.. äntligen på ett sätt som fungerar!

Jag skulle såklart börjat denna dagbok när jag började med LCHF i januari men det är lätt att vara efterklok 🙂
    Jag skriver lite om mina erfarenheter blandat med matdagbok from idag istället!

Jag har snart gått ner 7 kg och 8 cm i midjan på mat som gjort mig mätt! Det är magi 🙂
    Visst har jag tvivlat många gånger och stått stilla vissa veckor men precis när man känner att det är jobbigt så händer DET – vågen visar på bättre siffror 😉
    Att jag sen är piggare och mycket bättre i magen är ju superbonus!
    Negativt är mångas synpunkter på min mat, att klanka ner på mig och mitt val är tydligen helt ok men att vara vegetarian tex är hälsosamt och fint?
    Jaja, de som lever får se vad som är hälsosamt och bra 🙂

Idag var det iaf:

Frukost: Kaffe med 1 msk grädde, ägg stekt i smör och riven ost uppepå (<1,5 kh), ½ paket bacon.

Lunch: Köttfärslimpa med mozzarella och liiite egengjord coleslaw

Mellis: Kaffe med grädde och 2 babybell ostar

Deltagare

Hej och välkommen! Bra start=)) Bry dej inte om dom som klankar… jag har gått ner 14 kg och börjar vända även de suraste till nyfikna=)) Kör på och visa dom bara!! Lycka till

Deltagare

Ja välkommen stå på dig eller läs på så mycket du kan och bombardera dom med information då brukar dom tystna

Deltagare

Tack Trollet & Alfons <3

Igår var en riktigt bra dag, var på kalas och ingen kommenterade ens att jag tog babybell till kaffet istället för kakor och tårta 🙂

Jag avlutade med egengjord pizza och lite beasås när jag kom hem istället.. mycket mycket godare än allt detta socker som de envisas med att äta…. 😉

Idag var det samma lika till frukost – ägg, bacon och gräddkaffe 🙂

Ha en underbar dag där ute! Idag är det FREDAG!!! 8)

Deltagare

Hej, välkommen och lycka till! Du ser ut att ha fått en riktigt bra start. 🙂

Och som sagts tidigare så många gånger. Skit i fåniga kommentarer om din mat från andra. Det fungerar ju bevisligen, så varför göra sig besvär? ???

Deltagare

åh vad jag tycker att det är trökigt att stå still 🙁

har aldrig under min LCHF-resa gått upp MEN står still många veckor och det tär på psyket 🙁
    Funderar om det är dax att sätta igång å röra på fläsket för att hjälpa till men gör det? Hjälper alltså?

Har nu legat på samma vikt i 3 veckor och behöver en kickstart!

Deltagare

men vad äter du då?? skippa grädden i kaffet och gör äggmjölk tex… 😉

Deltagare

Hej!

Bara för att man nämner att man står still så händer det grejjer 🙂
    Är snart nere på mitt delmål 70 kg! Jippie! ;D

mctrollet: jag har inte grädde i kaffet längre, har kört med kokosfett på morgonen istället.
    tror att det är det som hjälpt mig att komma igång med viktminskningen igen.

Deltagare

Jaha,

efter lite sjukdom så åkte vikten ner lite till men tror inte att det var rätt fett som försvann.. 🙁 var säkert bara en massa muskler..
    Men jag hoppas att jag kanske fått tillbaka dem nu 😮
    Batteri saknas i vågen så jag kan inte kolla efter hur mycket jag väger heller… tröööök!

Deltagare

Efter en vecka med väldigt dålig aptit, som resulterat i frukostar med grekisk yougert och kanel, så är bacon å ägg nu tillbaka 🙂
    Hoppas att aptiten håller i sig och jag kan äta som jag vill!
    Idag blir det påskmiddag med vänner och jag ser fram emot ägg med räkor å majonäs, revbensspjäll, egengjorda köttbullar, lax mm 🙂
    Kanske att jag unnar mig ett glas rött oxå (idag med….)

Glad Påsk allesammans! 8)

Deltagare

glad påsk själv 🙂

bar aatt tuta på å köra och [size=14pt]NJUTA!![/size]

Deltagare

Heja ika76!
    Vi står bakom dig i din fight! Jag har idag söndag kört i tre veckor.
    Mycket har hänt i mitt liv sen jag startade. Både tråkigt, roligt och världsomvälvande.
    Men trots allt så står jag kvar med båda fötterna i LCHF!

Fortsatt lycka till 🙂

Deltagare

Tack alla snälla 🙂 Det är skönt att veta att ni finns där, med glada tillrop eller hårda tillsägningar (när man gör fel… hihi)

Idag vart det:

Frukost: ½ paket bacon, 1 ägg och riven ost – stekt i smör, kaffe med kokosfett

Lunch/middag: calzone med extra kebab (fast utan att jag åt pizzabrödet) egen dressing och coleslaw.

Kanske för lite fett idag men… det är skärpning efter påsk! 8)

Deltagare

Klart vi finns här med pekpinnar och piska 😉

Vad tyckte du om att äta pizza” idag. Var det nåt du längtat efter?
    Själv har jag ätit stekt lax och romsås till middag. Smaskens 🙂

Deltagare

Heja heja bra jobbat 😀

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 40 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.