MOTION 10

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #682
    Avatarcathrine
    Deltagare

    Nu har jag börjat Idag min motion på gymmet. 70min blev det idag 🙂 Före motionen åt jag 2 löskokta ägg. Efter gymmet åt jag en sallad med Quinoa, rödbeta,Rödlök, bladspenat, fetaost, avokadoolja, citron. Det blev mums :P. Detta kommer att hända varje måndag , onsdag och fredag! Hoppeligen kommer jag att även simma på torsdagar längre fram. 😮
    VEM är med mig ?

    #11710
    AvatarCewe68
    Deltagare

    Hänger på 😀
    Tränar styrka /kondition 2-3 dgr i veckan och rider en gång i veckan.

    Men varför äta så mycket kolhydrater (= rödbeta, lök, Quinoa) efter träningen? Det är fett och protein du behöver, inte kolhydrater.

    #11708
    Avatarcathrine
    Deltagare

    Det råka sig bara att jag hade det receptet som jag tittat på och så lade jag den. Quinoa och rödbetot är det inte mycket. Quinoa var min först gång dessutom : ) Rödbeta kokt 7kolh/100g jag åt 80g, Löken som var chalottenlök åt jag har kolhydrater 4,8/100g jag åt c 10-15g, quinoa innehåller 50g/100g kolhydrater JA det är mycket men där tog jag inte mycket heller. Det sväller mycket när man kokar märkte jag.
    Skall äta på kvällen 19 tiden fläsksås med blomkål eller ngra kokta ägg. 😀

    #11709
    AvatarCewe68
    Deltagare

    Jag äter inga ”synliga” kolhydratkällor efter träning, men det är jag som sagt 😉
    Är också extremt kolhydratkänslig.
    Bästa jag vet efter träning är omelett med ost och en klick bregott uppepå.

    Ikväll blir det cirkel-träning alt styrka i gymmet 30 minuter + 30 minuter crosstrainer

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.