Nej :( Upp 900 gram

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    Deltagare

Nej, det blev en besvikelse igen 🙁 900 gram upp. Jag har ätit riktigt, men ändå bakslag. Har ätit omeletter och ”risifrutti” till frukost. Lunch och mellanmål på skolan har varit en halv sats kokospankakor, färsk gurka och ölkorv. Och yill middag hemma: brytbönor och sparris i äggstanning, kött , svampsås, fläskpannkaka,grillad kyckling, grillade revben, sallad med majjo, 0 kh bröd med majjo. Ingen mens, Vatten, men kanske ca knappt 1 liter per dag. Vad hände. Då jag är i skolan hela dan blir det inte mycket rörelse mer ä när jag klipper gräset. Vad ska jag göra? Vad gör jag för fel 🙁 Hälp

Deltagare

lägg in en dag i minmat.net och se hur fördelningen ser ut…

Deltagare

Mät midjan istället för att stirra dig blind på vågen.

Min vikt kan slå på flera kilo helt beroende på när jag väger mig, käkade lembas igår och är fanemig helt förstoppad och har därför inte förlorat nån vikt på nån dag.

Men efter jag bajsat nästa gång, då ska det vägas och mätas.

Deltagare

Mctrollet
    Jag har gjort räkning på gårdagens intag. Det ser ut enligt följande :
    2% kh
    9% proteiner
    89% fett
    Och kanske ca 1 vatten.
    Jag ska skriva upp hädanefter och se vad som händer. Är det felbalanserad kost. Ja War jag vet :), men man blir så på, med siffrorna. Kan inte hjälpa det. Sammanlagt är det 3 cm runt midjan. Gubben har gått ner 4,7 kilo. Men han är ”duktigare” på att äta ost och majjo.
    Jag ska köra på och notera alla mina intag. Är lite lurigt att närma sig 50 år, händer ju en del i kroppen som blir svårare att bli av med. Men jag ger mej inte

Deltagare

Hmm.. 9% protein låter rätt lite, hur många gram protein blev det?
    Om du byter ut ”risifrutti” och kokospannkakor till något mer köttigt + fett (något gott kryddsmör kanske) så får du automatiskt upp proteinet samt som en liten bonus ner kolhydraterna. Jag inbillar mig att kött + fett mättar bättre än exempelvis kokospannkakor vilket gör att behovet av mellanmål minskar.

Aaah. Nu känner jag mig som en ond tant som kommer och säger åt dig att skippa godsaker som kokospannkakor men annars så är ett annat alternativ att köra på ett tag till och se om det enda som saknades var lite tålamod 🙂

Något mer köttigt (animaliskt) behöver ju inte innebära blodiga biffar utan det kan lika gärna vara en kall tonfiskröra, räkröra eller varför inte kycklingröra.
    Omelett med någon god röra är inte alls så tokigt, varken smak-eller näringsmässigt.

Deltagare

Jag tar ingen som nån ond 🙂 Bra med förslag 🙂 Jag är så tacksam. Och detta var innehållet igår. Och jag kände också att det var lite. Men jag var aldrig hungrig. Ska försöka äta tätare och fetare idag samt ge köttet mer utrymme. Igår var det inte för mycket av den varan. Japp påt igen bara , skam den som ger sej 🙂

Deltagare

Väger fortfarande ett kilo mer än igår, antagligen beror det på att jag för att hålla mig pigg och alert drack en liter Cola Zero igår (jobbade ju natt) Läste sen att sötningsmedlet triggar insulinet men när det inte finns några kolhydrater att jobba med så undrar nog min stackars kropp vad i helvete jag håller på med.

Deltagare

Ja kroppen har nog fått sej lite stryk med åren 🙂 Jag kommer att äta mindre och tätare idag. Men attans vad försiktig jag blir när det går uppför. Då kollar jag allt. Jag började skriva i minmat.se och hoppas att jag där ska se vad jag gör. Ska alla mejeriprodukter dras ner när man inte reagerar neråt? Jag försöker varva med keso creme frech och grädde.

Deltagare

Jag ska ju bara väga mig på tisdagar vilket råkade bli dagen då jag startade med LCHF, på tisdag är det 3 veckor.
    Men likförbannat ställer jag mig på vågen flera gånger varje dag och förfasas när det går åt fel håll.

Deltagare

Jag började på söndag så jag tar lördagar då söndag startar som ny vecka 🙂 Men där är jag stenhård. Går inte upp i veckan på vågen. Gubben ställer sig flera gånger om dan och han rusar ner 5,5 kilo visade den minus. Men han är flitigare att peta i sig det feta. Men jag vill inte upp på vågen mer än en gång /vecka

Deltagare

Bra, Glassbomben. Tror det är klokt att inte väga sig så ofta. 🙂

Deltagare
    Quote:

Haha, klart det är klokt att låta bli, men jag kan fanemig inte låta bli.

Deltagare
    Quote:
    Quote:

Haha, klart det är klokt att låta bli, men jag kan fanemig inte låta bli.

Fullt förståeligt! Skulle nog inte heller kunna låta bli om jag hade en våg hemma! 😀

Deltagare

Kollade ju bara procentuellt vad jag ätit igår. Här kommer hur det såg ut:)
    1392,31 kcal
    32,58 protein
    7 kolhydrater
    139 fett
    Kan de ge en hint om jag äter nått galet?

Idag har jag ätit:
    742 kcal 1%
    37,89 proteiner 15%
    2.77 kolhydrater 1%
    92,20 fett 84%
    och kanske 1.5 liter vatten
    Ser det ok ut ?

Deltagare

Du går ner dessa gram och flera. Bara kämpa på. Våra kroppar är ju konstiga ibland.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.