Ny kula!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 138 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3275
    mooa
    Deltagare

    Hej igen 🙂
    Har hållt på med lchf ett bra tag och de har gett bra resultat men den senaste veckan har varit allt annat än lchf-vänlig och slutade igår med en massa kakor godis m.m
    Mådde riktigt dåligt och är fortfarande inte riktigt bra i magen så nu idag är det nya tag som gäller!
    idag är det den 16.e, vågen står på 57,6 till mina 153 cm. målet är att komma ner till 53 innan den närmsta tiden helst 😉
    kommer skriva upp varje dag vad jag ätit och om jag rört på mig något ;P

    Frukost: äggröra på tre ägg + en skvätt grädde och rikligt med smör

    lunch: tonfiskröra på en burk tonfisk i olja med majonäs och ett kokt ägg.

    kom gärna med åsikter 🙂

    #50983
    Anonym
    Gäst

    Välkommen och Lycka till!! Ska bli intressant att följa, skriver du upp exakt vad du äter och räkna ut?
    Kommer du räkna på antal gram fett, protein och kolhydrater? Eller struntar du i det?
    Det är ju inte så många kg till 53, därför intressant att veta hur mycket du äter och om det går fort ner eller om det går sakta.
    Själv väger jag 65 och vill ner till 60 till mina 163, men 58-59 skulle inte heller vara fel.

    #51113
    mooa
    Deltagare

    Hej och tack så mycket 🙂
    skriver inte upp exakt vad jag äter och räknar ut osv, kanske borde jag de men jag skriver mest upp vad jag ätit för att se tillbaka/ändra/få åsikter och liksom hålla koll på mig själv m.m..
    jag försöker äta 3 mål om dan, (frukost lunch middag) vilket är en stor skillnad till innan då jag kunde småäta i princip hela tiden och ändå vara hungrig och sötsugen. känns helt underbart att känslan av hunger/sötsug har försvunnit och att kilon ändå trillar av mig.
    själv tycker jag att det går relativt fort nedåt men när jag läser andras dagböcker inser jag att de kanske inte är så fort ändå, troligtvis just för att de går snabbare ju mer man vägde från början.
    Kommer uppdatera varje dag om vad jag stoppar i mig 🙂
    lycka till!

    #51005
    mctrollet
    Deltagare

    philadelphia ost i äggröran är mumsigt gott=))

    #51112
    mooa
    Deltagare

    tack mctrollet, måste testas! 🙂
    gårdagens mat blev lite hur som helst och nästan bara ägg men men.
    frukost: två kokta ägg mosade i bregott och två kalkonrullar (påläggskivor)
    lunch: någon köttfärslåda med tzatsiki, (skolmat) åt bara lite utav lådan då ja inte visste hur de hade gjort med ströbröd plus att den va sprängfylld med morötter som jag gjorde mitt bästa för att peta bort 😛
    mellanmål: ett ägg och en klick majonäs som jag hade med mig.
    middag: omelett på två ägg + ca halv dl grädde och lite kalkonskivor som jag hackade.
    brukar hålla mig mätt efter middag men va fortfarande lite sugen framåt kvällen (tänkte det kan bero på alldeles för lite protein under dagen) så till kvällsmat blev de 8 ost/kalkonrullar med phil-ost och någon med bregott.
    tränade även ett spinningspass på 20 min och hade väl gått sammanlagt ca 30 min.

    vågen igårkväll stod på 57,4

    bättre matdag idag och jag har tagit upp kycklinglår ur frysen 🙂

    nu blir det frukost 🙂

    Frukost: äggröra på ett ägg, två gulor och en skvätt grädde + två kalkonskivor

    lunch: ett kycklinglår med smält smör och en majonäsklick på sidan.

    just nu känner jag mig mätt och belåten, har även tränat ca 40 min på cyckeln. idag är en bra dag! 😉

    #51111
    mooa
    Deltagare

    idag på morgonen stod vågen på 57,6? just nu går de bara uppåt.. jag som tyckte jag hade ätit riktigt bra igår, men kanske lite för lite? men kan det påverka viktminskingen? ja vet att man inte ska titta allt för ofta på vågen då de kan gå lite upp och ner men nu går de ju bara uppåt, jaja lite funderingar bara :/
    hur är de egentligen med att äta sent på kvällen? man ska ju inte sitta uppe på natten och äta men blev hungrig igår kl 22 och tog några påläggskivor sen gick ja o la mig.

    frukost idag: lite kött från ett kycklinglår, äggröra med en skvätt grädde i och en stor kopp svart

    planerad lunch: tog bort köttet från ett kycklinglår och blandade med majonäs och lite curry.

    middag blir troligtvis någonting med tonfisk.

    hittade en burk tonfisk i solrosolja? är den oljan okej? hittade ingen innehållsförteckning.

    moa :-*

    #51022
    Nadja
    Deltagare

    Ser ut som att du äter riktigt bra 🙂 Tänker följa dig slaviskt, du har uppenbarligen samma frågor som jag 😉

    #51014
    alfons
    Deltagare

    Solrosolja ska inte vara så bra sedan den oljan som är i konserver är ofta av dålig kvalitet. Men häll av oljan och tillsätt olivolja eller majonäs

    #51004
    mctrollet
    Deltagare

    jag väger mej onsdagar och går stadigt upp sen torsdag och fredag… men nästa onsdag är det och lite till oftast borta… hur och varför har jag ingen aning om, men VÄG DEJ INTE VARJE DAG;). Majonäs är gott=)

    #51110
    mooa
    Deltagare

    kan bara inte låta blii att väga mig varje dag, den liksom står där och flirtar med mig 😉 men ska bli bättre på det absolut. så slipper man bli så besviken varje gång troligtvis. dock har jag ställt mig på vågen idag och wiihooo 56,4 efter frukost :D:D nu släpper det. men nästa gång jag ställer mig på vågen blir om en vecka! måste bara säga grattis igen till dig mctrollet! min stora förebild inom lchf ;D

    Frukost: tre ägg mosade i bregott + en kopp svart kaffe

    lunch: kycklingsallad och någon kall dressing (ute-mat)

    planerad middag: har tagit upp ett lass nötfärs som jag tänkte steka ett gäng biffar av, bra att frysa in senare också 🙂 till det blir det nog någon god gräddsås och lite lite broccoli.

    ni får usräkta att maten ser så tråkig ut men har änna tappat inspirationen för matlagning lite, mycket som händer i mitt liv just nu men allt kommer lösa sig och så kommer matlagingen igång igen 🙂

    alfons: tack då vet jag det 🙂

    #51003
    mctrollet
    Deltagare

    Det går bra att gratulera igen, jag är förvånad varje dag=))

    #51109
    mooa
    Deltagare

    förstår de, man blir verkligen förundrad över hur lätt de går med lchf, hur gott de är och att man känner sig mätt så länge ändå 🙂

    Frukost: äggröra på tre ägg + en klick phila-ost och två skivor mortadella med en skvätt grädde, svart kaffe.

    lunch: två nötfärsbiffar

    middag: fyra nötfärsbiffar med champinjon/grädd-sås och ett ägg med majonäs.

    #51108
    mooa
    Deltagare

    vägde mig idag, 55,8 :D:D

    Frukost: tre ägg mosade i smör, en kaffe med grädde i.

    lunch: en frökaka som jag bakat igår med mycket smör och pålägg.

    middag: gjorde en köttfärs-sås/röra på grädde lite turkisk youghurt och champinjoner, kryddor osv, åt den som de va med lite gurka till och sambon tog spaghetti till.

    åt de runt 16.30 och är fortfarande mätt, får se om de blir något mer ikväll 🙂

    edit: det blev det, en två frökakor med smör och mortadella-skivor.
    tränade igår också btw, 35 min ”halvjobbig” spinning och några magövningar. har en gammal träningscyckel hemma som ja hoppar upp på ibland ;P

    kunde inte låta bli vågen och det visade upp 0,4. tänkte faktiskt lite på om det kunde bero på träningen? märkte faktiskt att om ja inte tränar på ca en vecka går jag ner mycket mer än när jag tränar och jag äter inte mer de dagar jag tränar faktiskt. kan de va så att kroppen ”suger åt sig” på ett annat sätt? eller kan de helt enkelt vara så att de är muskler som väger även fasst jag mest kör kondition? lite funderingar bara..

    nu har jag ätit frukost och de blev ca en halv dl köttfärsröra från igår som ja hällde i äggröran på två ägg o en skvätt grädde. uppdaterar senare om resten av matintaget under dagen 🙂

    #51107
    mooa
    Deltagare

    blev ju också en stor kopp kaffe till frukosten ;P

    #51106
    mooa
    Deltagare

    frukost idag: köttfärs/ägg-röra med lite grädde i och en kopp kaffe

    lunch: tre mortadella-rullar med bregott i och lite gurka

    middag: tonfiskröra

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 138 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.