Nybörjare, sötsak, mjölkdrickare

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4853
    michaelanatalie
    Deltagare

    Mitt nya nyårslöfte ska bli att börja med LCHF. Men jag har börjat tveka,

    Jag har några frågor till er mer inbitna:
    Jag hatar varm mat till frukost och ägg, kan man äta yoghurt?
    Jag älskar mjölk, kan man dricka det?
    vad händer om man någon gång skulle äta något, med mycket kolhydrater och socker i? förstörs hela reultatet?
    Är det äggröra eller grönsaker som gäller istället för potatis , pasta etc?

    Jag har börjat känna en oro över detta,
    hoppas på svar!
    Michaela – 21 år – 171 cm, ca 80 kg

    #74709
    Franke
    Deltagare
    Quote:
    Mitt nya nyårslöfte ska bli att börja med LCHF. Men jag har börjat tveka,

    Jag har några frågor till er mer inbitna:
    Jag hatar varm mat till frukost och ägg, kan man äta yoghurt?
    Jag älskar mjölk, kan man dricka det?
    vad händer om man någon gång skulle äta något, med mycket kolhydrater och socker i? förstörs hela reultatet?
    Är det äggröra eller grönsaker som gäller istället för potatis , pasta etc?

    Jag har börjat känna en oro över detta,
    hoppas på svar!
    Michaela – 21 år – 171 cm, ca 80 kg

    * Turkisk yoghurt funkar, gör hemmagjord musli på nötter
    * Standardmjölk i mindre mängder (ett glas om dagen motsvarar mängden man normalt brukar vilja få i sig redan där).
    * Tänk att du styrketränar varje dag. Så skippar du en dag. Förstörs allt då? Självklart inte.
    * Yup

    #74715
    michaelanatalie
    Deltagare

    Tack så mycket för svaren! Jag ska nog fixa de här om jag kan dricka lite mjölk 😉

    #74713
    alfons
    Deltagare

    Du kan ju kanske avstå en del under viktminskningen och sedan pröva dig fram med vad du tål . Vissa tål inte mjölkprodukter andra inte nötter. Välkommen föresten.

    #74714
    Tiomi
    Deltagare
    Quote:
    * Turkisk yoghurt funkar, gör hemmagjord musli på nötter
    * Standardmjölk i mindre mängder (ett glas om dagen motsvarar mängden man normalt brukar vilja få i sig redan där).
    * Tänk att du styrketränar varje dag. Så skippar du en dag. Förstörs allt då? Självklart inte.
    * Yup

    Grekisk yoghurt och laktosfri mjölk är bättre val.

    #74708
    Franke
    Deltagare
    Quote:
    Quote:
    * Turkisk yoghurt funkar, gör hemmagjord musli på nötter
    * Standardmjölk i mindre mängder (ett glas om dagen motsvarar mängden man normalt brukar vilja få i sig redan där).
    * Tänk att du styrketränar varje dag. Så skippar du en dag. Förstörs allt då? Självklart inte.
    * Yup

    Grekisk yoghurt och laktosfri mjölk är bättre val.

    Vad är skillnaden mellan grekisk och turkisk? Och varför skulle laktosfri mjölk vara bättre? (förutsatt att man kan hantera laktos dvs..)

    #74711
    mctrollet
    Deltagare

    smetana är oxå laktosfri och har en bra fett%! 😉

    #74710
    Madde01
    Deltagare

    Jag röstar på smetana eller smetana blandat med rysk.

    Jag gillar även LCHF gröt, innehåller ägg, men smakar ej ägg.

    #74712
    Solile
    Deltagare

    Jag brukar köra Ica's laktosfria fil till frulle ibland, den innehåller endast 2% kolhydrater. Fixar högre fetthalt genom att tillsätta kokosfett. Till det har jag hemgjord nötmüsli och några hallon. Varierar filen med Smetana eller turkyoghurt.

    Den laktosfria mjölken har väl mindre kolhydrater eller? Har för mig det, men det kanske bara gäller filen..?
    Det är upp till dig hur mycket kolhydrater/dag du vill inta, men det påverkar säkert hur snabbt du går ner, om du dricker t ex mjölk som ger ganska mycket kolhydrater även vid små intag.
    Ja, ägg och grönsaker ersätter potatis, ris, pasta etc.

    Du kanske saknar en del i början, men det är en vanesak 🙂

    Välkommen och lycka till!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.