Påskmust light >0.1g/100ml

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Deltagare

Eftersom jag är ny i jungeln, och har tidigare beklamrat mig över lite saker, som jag hittils har lyckats att stå tvärt emot.

Så nu när musten har sitt intågande, så är det inte enkelt,

jag bara älskar must, det är mitt Heroin, Påskmust light >0.1g/100ml är jag galen eller torde detta vara godkä'nt ? menar inga kopiösa mängder nu men iallafall nånting ?

behöver några svar här innan jag öppnar flaskan och tar ett glas till middagen som nu står å puttrar.

Midaggen för övrigt ?

1,1 kg benfri märgpipa
    champinjoner
    lite gul lök.
    krossad tomat
    stor dos 40% grädde.
    riktigt smör
    gurka
    tomat
    köttbuljong
    diverse kryddor.

några ideer/tankar ?

löken är väll det oxå en gråzon men måste ha lite gul lök ! =/

Deltagare

det är upp till dig om du tar den eller inte. Nyttig är den självklart inte och den håller igång ditt sötsug men om du bestämmer dig för det, är det ju din ensak 🙂

Om middagen tycker jag det ingår ganska många kh saker. Lök (men litet lök för smaken är ju inga problem), grädde, tomat, gurka.
    Märgpipa vet jag inte vad det är för kött, trodde det var det som finns i benen. så hur det ska vara benfri förstår jag inte 🙂 Så jag vet inte om det är fett eller magert kött. riktigt smör, hur mycket?

Deltagare

Drick sålänge det inte får dig att äta mer kh, jag dricker ofta lightcola och går stadigt ner…

Deltagare

Ja, du kan dricka lightläsk!

Maten såg också bra ut… men tänk på att grädde innehåller ca 3 g kolhydrater per 1 dl.

Drick du din påskmust och njut! (jag dricker ganska ofta cola zero)

Deltagare

MEN… det är inte påsk ännu, vänta!! 😉

Deltagare

fatta jag har inte varit på påskmusten ännu !

köpte den samma dag som jag skrev denna tråden, så, sötsug har jag inga problem med.
    men gillar must !

grädden är 40% iga modellen, fick reda på att det är det jag skall använda numera ??? är det fel tro ?

löken är jag medveten om, men lök är bara ett måste.

1 lök i denna grytan blev till 5 middagar… så tror jag klarar det utan att explodera.
    tomat och gurka är väll ”bra” eler har jag fattat helt fel ????

och ja, riktigt smör, vet inte exakt hur mycket men nog för att steka upp köttet och lite till.

Deltagare
    Quote:

Jag förstår att du menar att man kan dricka lightläsk för att det är nada kolhydrater i den. Men ser man på lightläsken i skenet av vad LCHF-kosten står för (ren o naturlig kost) är kanske inte svaret lika självklart. Nygårda Påskmust Light´s innehållsförteckning är ju inte alltför fräsch: Kolsyrat vatten, färgämne E150C, aromämnen, surhetsreglerande medel, citronsyra, kryddextrakt, konserveringsmedel E211, E202, sötningsmedel aspartam, sackarin och acesulfam-k. Här har man lyckats stoppa in TRE olika sorters articifiella sötningsmedel.

Jag är tveksam till att rekommendera lightmust. Även om det i ditt fall inte skulle resultera i en viktuppgång är det inget som bör ingå i en sund livsstil. Då är det nästan bättre med vanlig påskmust, den innehåller mindre kemikalier.

Deltagare
    Quote:
    Quote:

Då är det nästan bättre med vanlig påskmust, den innehåller mindre kemikalier.

Håller med!
    Jag blandar läsk med kolsyrat vatten. Då blir det mindre sött. Godare tycker jag. 😛

Deltagare

Jag tycker middagen ser jättebra ut Ted! Du ska absolut inte vara rädd för grönsaker i maten, bara du har koll på hur mycket kh de innehåller så att kh-halten inte springer iväg. Just grytor tycker jag kan vara lite kluriga, man petar ner allt möjligt i dem (lite tomatpuré, ett par dl grädde osv.) och det är lätt att glömma bort hur mkt allt blir sammantaget.

Jag försökte dricka Apotekarnas påskmust i går (light) men det smakade himla skumt faktiskt. Fastnade nån klibbig beläggning på läpparna som smakade apa. 😮 Nä, det blir nog en Sodastreamer för mig så småningom där jag kan sköta smaksättningen själv.

Deltagare

Att hålla en 0 tollerans på kolhydraterna blir nog svårt, har läst runt lite och vissa verkar ju inte ligga på en noll linje heller.
    och jag vet att jag nog inte kommer å klara det,

Men om man tittar till hur mitt ”födointag” har sett ut de senaste fem veckorna gämfört med innan jag började med detta.

Så är det en enorm förändring.

Jag har inte följt en våg slaviskt för att hålla koll, men gissar gentomot den gången jag ahr vägt mig att jag ligger i -10 kilo regionen.

Och folk säger att det verkligen syns, speciellt i ansiktet.
    Och det ger ju lite mer smak.

Deltagare

Heja Ted! =))

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.