Pulsen skenar iväg! Upp imot 200-205 bra eller dåligt?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Hampe92
    Deltagare

Tja!

Jag är en kille på 19 år, väldigt smal men vältränad. Äter lchf för att gå upp i vikt, Styrketränar och konditionstränar ganska hårt flera gånger i veckan. Det jag har märkt är nu att min puls skenar iväg när jag kör kondition. Nu har spinningcykeln, crosstrainen, löpbandet och min pulsklockan visat att jag kan ligga på puls 200 och ibland upp till 205. Jag mår inte dåligt av det och jag kan köra på ett bra tag med den pulsen.

Men nu undrar jag om det verkligen är bra? är det inte väldigt högt? (jag är själv undersköterska och vet ju att en puls på 200 är hög) men när man tränar kanske det är okey?

Kommer endast upp i denna puls när jag är i ketos har jag märkt också!

Vad tycker ni personligen om detta? 🙂

Narinja
    Deltagare

Det är väl 220 minus åldern som är maxpulsen??
    Du borde få mjölksyra då vid den pulsen 🙂 Är du säker på att pulsklockan stämmer?

envis
    Deltagare

Hej!

Jag har precis börjat, inne på andra veckan och märkte igår på gymet att jag hade högre puls än normalt när jag stod på trappmaskinen. Intressant att höra att andra upplevt samma sak, ännu intressantare att få svar på vad det kan bero på.

Davebostorp
    Deltagare

Fick med lite högre puls vi träning och fick det förklarat att kroppen behöver mer syre för att bränna fett.

/Dave

elsabelsa
    Deltagare

Masa dig i väg till din läkare och fråga honom. Att läsa sig till svar på forum när man är orolig om sin hälsa är det vi som jobbar i vården fruktar mest att folk gör.

Hampe92
    Deltagare

Lchf + träning har gjort så att jag orkar mer, tyngre och bättre, högre puls och så svettas jag mer. Så jag vet inte fall det är så att jag igentligen är orolig. Konditionsnen är bättre än brukar vara, iaf lågintensiv träning det har nästan blivit för lätt nu. Högintensiv kan kännas tungt ibland men jag har sånt psyke så jag kan alltid pressa mig hårdare även om det går segt 😛

envis
    Deltagare
    Quote:
    Fick med lite högre puls vi träning och fick det förklarat att kroppen behöver mer syre för att bränna fett.

/Dave

Vem var det som förklarade det?

per s
    Deltagare

Jag har också märkt att pulsen ligger högre speciellt vid spinning, 200-206 vid slutet av ett pass,måste ju bero på LCHF-kosten,innan kom jag inte över 200 i puls,strax under. Jag är 44 år så 220 minus ålder stämmer inte på alla för att få fram maxpuls,

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.