Sase´s Nystart! 3/10 – 2011

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Sase
    Deltagare

Jag körde strikt LCHF mellan 3 januari – 18 september i år, gick ner dryga 23 kilo.
    18 september åkte vi till Thailand – jag bestämde mig för att pausa och njuta fullt
    ut på semestern. Jag åt både potatis, pasta, ris, godis & drack söta drinkar!
    Idag kör jag igång på nytt och jag var nervös inför vägningen i morse, min egen
    gissning var att jag gått upp 6-7 kilo, så när vågen visade på +2,7 kilo smilade jag
    nöjt. Det är ju faktiskt inte heeeela världen. Nya tag från och med idag. Att bli av
    med sockersuget är den största utmaningen, och huvudvärken pga omställningen
    är jag beredd på. När jag låg där på stranden i Thailand och såg alla smala snygga
    tjejer tänkte jag att ”där är jag nästa sommar” så nu jäklar kör vi!! 8)

Här är lite bilder från Thailand, om nån skulle va intresserad 🙂

sam0018v.jpg
    Färsk frukt varje dag. Det är det jag saknar allra mest när jag äter enligt LCHF.

sam0023g.jpg
    En god drink som serverades i en kokosnöt.

sam0026x.jpg
    Hotellet ”Peach Blossom”

sam0031k.jpg
    Vid poolen, nån av de första dagarna. Har inte hunnit fått så mycket färg ännu 😉

sam0072.jpg
    Det blev en hel del thaimat, här chicken sweet and sour!

sam0093s.jpg
    Njutning på hög nivå. Att bada i havet var fantastiskt!

sam0064w.jpg
    Poolen.

sam0189p.jpg
    Den absolut godaste ceasarsalladen jag nånsin ätit, på riktigt!

sam0197g.jpg
    Det var en kille som gjorde grejer av skrot, den här döpte jag till ”skrotis” – jag hade velat ta honom med hem men han var både för stor och tung 😉

Vi kommer säkert åka tillbaka till Thailand igen, nån gång. Flygresorna var ganska långa och dryga men maten och servicen på planen var toppen på alla sätt och vis. Helt ok ”belöning” i form av en Thailandsresa … nu är det bara att börja planera nästa ”belöning” – dvs när jag gått ner 9 kilo till, vilket jag planerar göra innan jul … (hoppas i alla fall på det) .. det blir ingen resa då, eller kanske. Vi pratar lite smått om en weekend, kanske till Irland.

ciao! 🙂

lousiie
    Deltagare

Underbart! Jag gick själv upp 2,5 kg på min asien-resa som jag kom hem ifrån för 2 veckor sedan, trodde det skulle vara mer! Åt som du ungefär, typ allt;)

sofie.d
    Deltagare

Härligt att vi lchf-folk kan unna oss på våra semestrar också. Jag planerar in det också, inga tänk o kompensationer på min semester heller. Fast det är i december så det blir hårdkörning till dess för då blir det en hel månad borta i afrika. kanske inte det sötaste och värsta landet man kan resa till heller känner jag. Skönt att ha ett mål iaf! Och kul o se att ni inte gick upp så mkt heller!

Jori
    Deltagare

Härliga bilder! 🙂

Sase
    Deltagare

Efter mina två veckor i Thailand visade vågen på +2,7 kilo. Helt klart värt det.
    Började om med LCHF för en vecka sen, den 3/10 så idag var det dags för
    vägning. Lagom lycklig när vågen visade på – 2,3 kilo !! Jippi!! I Love LCHF!

Moonbeam
    Deltagare

Hej!

Trevlig läsning, då jag också ska åka till Thailand, 28/11. Var var ni? Vi ska till Koh Lanta, Railay beach och Krabi.
    Hade hoppats på att gå ner till 75 kg tills dess, men det ser inte ut som att jag hinner med det. Däremot skönt att läsa att du inte gått upp så mycket av din vistelse där, för jag bara älskar thaimat; pad thai, tom kha gai, fried rice 🙂 Och jag tänker inte LCHF:a när jag är där 8)

Sase
    Deltagare

Vi var i Phuket. Jag trodde jag skulle gått upp mer men näää 😀 Trevlig resa 🙂

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.