Seg vid träningen

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5604
    AvatarMadde01
    Deltagare

    Jag tränar en del cykling. De sista gångerna har jag känt mig ganska seg i början av cykelpassen, sen efter en stund vaknar kroppen o jag känner mig ganska uthållig.
    Igår cyklade jag ca 1 timma efter frukost, vilken bestod av 3 ägg samt en burk makrillfilé samt en kopp kaffe.
    Hur ska jag äta för att undvika detta? Lite mera kolhydrater precis innan start o i såna fall, vad för några?

    #86977
    Avatarjutte
    Deltagare

    polaren plocka fram detta till mig, som jag skulle ha innan träning, tror dock inte jag behöver det i början, men kanske senare när jag ökar vikterna
    http://www.gymvaruhuset.com/carbo-fx-1kg-fx.html

    enligt han skulle det inte påverka mig o kosten då ja skulle ta lagom mängd så det förbrändes under passet

    det kanske kan vara nått du efterlyser ?

    #86971
    AvatarMadde01
    Deltagare

    Nja, jag tänkte kanske mera i magväg….

    #86974
    Avatarulfons
    Deltagare

    Har testa slowcarb2, funkade jättebra när jag sprang långpass. Persko har skrivit om det i nån tråd.

    #86972
    AvatarMadde01
    Deltagare

    O vad är det?

    #86976
    AvatarJannebananen
    Deltagare

    Eller så vänder du på det, jag tror det handlar mer om en vana. Testa och håll ut, tom så du kan cykla en timma utan att äta frukost först, det skulle jag göra om jag var som dig! iaf om du vill gå ner i vikt!

    #86973
    AvatarMadde01
    Deltagare

    Nja, då får jag ju ta med frukost o käka den längs med banan.
    Är ju oftast ute o trampar 2-3 timmar.

    #86975
    Avatarulfons
    Deltagare

    Du kan läsa på Svenskt kosttillskott.se, lättare än att jag förklarar. Brukar ta lite ibland vid hård träning, men inte mer än att jag ska förbränna det på passet.

    #86979
    AvatarHuuge
    Deltagare

    Kolhydrater just innan träning är helt vansinnigt som hobbymotionär, särskilt om man äter LCHF. Det är bara för elitidrottare med mycket hög aktivitetsnivå. Se till att få i dig de kolhydrater du behöver efter träningen. Det finns studier som visar på bäst metabol effekt av att intaga majoriteten av kolhydrater på kvällen. Bra källor är potatis, sötpotatis, mjölk och nötter.

    #86978
    Avatarkrysopras
    Deltagare

    Förlåt om jag är korkad, varför är kh vansinniga innan träning för motionärer? För att musklerna SKA lära sig använda fett ist för kh och det gör de inte om man gluffar i sig kh, då bränner den bara av dem och sparar på fettet?
    För träningen i sig borde det väl ändå vara positivt, man orkar träna rejält ist för att få ont överallt av mjölksyra och bäfta som en liten astmatisk gris?

    Jag har en god vän med typ 1 diabetes, äter han något före träning så behöver han inte ta måltidsinsulin, blodsockret stiger inte, det han ätit används under träningspasset.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.