Ser mitt schema okej ut?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3680
    candydarling
    Deltagare

    Tjenixen!

    Har hållt på med lchf i en månad och eftersom jag fuskade två dagar så sket det ju sig lite där över midsommar…
    har dessutom kommit på att den mörka chokladen jag trodde var så bra och käkat en del innehöll 33g kolisar och ligger nu gömd i papperskorgen som ett minne blott!

    Hade däremot velat ha lite synpunkter på en typisk lchf dag för mig – ni veteraner och ni som lyckas, hur ser detta ut?
    (tränar styrketräning + cardio sammanlagt ca 5 dagar i veckan)

    Frukost:
    – två stekta ägg i en rejäl klick smör
    – kaffe

    Lunch:
    – köttbit/kyckling m. bea
    – eller kyckling gryta på creme fraishe, grädde och krossade tomater
    – eller blomkålsmos m. tjock-korv/bacon

    Middag:
    – som lunchen

    Kvällsmat (om jag är hungrig)
    – naturell yoghurt 3% fett m. nötter
    – eller vispad grädde m. hallon
    – eller ost & skink rullar

    Skulle vara jätte tacksam för all hjälp och synpunkter! Ska försöka slopa nötter (som det ofta blir för mycket av) och yoghurten som jag tror är bättre att ersätta med något som inte är från mejerihyllan, typ omeletter eller nåt.

    Kram på er!

    #56399
    Hampe92
    Deltagare

    Jag tycker det ser jätte bra ut, vill du ha lite mer fett till kvällsmålet kan du ju ta turkisk yogurt med lite vispgrädde i, och så nötterna i såklart 🙂
    Finns även en ny rysk yogurt som har ännu mera fett i sig.
    Sen beror allt på hur strikt du vill vara, kan du tillåta lite kolhyderter så är ju nötterna inget farligt, eller mejeriprodukter för den delen 🙂

    #56402
    candydarling
    Deltagare

    Dendär ryska rackarns yoghurten har jag letat efter överallt utan att lyckas 🙁

    hrmmm vill vara så absolut strikt som möjligt nu i början eftersom min kropp är så jävla trög och förmodligen ganska skadad sedan tidigare diet-missbruk osv. Synd att man varit ung och dum och sabbat för sig själv.

    Tips på hur man rivstartar bäst? Något man ska tänka på? Några riktlinjer eller big no-no's?

    #56398
    Hampe92
    Deltagare

    Okey synd, hmm…fast jag tror faktiskt den kan innehålla mera kolhyderater, fast mera fett också så det blir ju kanske att man tar mindre mängd av den. Men du får leta vidare tills du hittar något som passar. Och så är det ju bra om du väljer dem nötter och frön som är ”bäst” med minst kolhyderater.

    När jag ibland fuskar och vill på banan snabbt igen brukar jag nolla, då brukar det bli några ägg och bacon måltider, tråkigt men man kommer snabbt igång. Drick mycket vatten! och så lite till! brukar kännas bättre då 🙂

    #56401
    candydarling
    Deltagare

    aaah på så vis. Mjo tror jag läst om någon som körde enbart på ägg och majonäs i några dagar som rivstart. är tyvärr inte så förtjust i majonäs, ännu, så jag kör nog hellre på ägg och bacon. Svårast är, enligt mig, helt att veta hur mycket man kan äta.

    #56397
    Mynlen
    Deltagare

    ju mer fett i yoghurt ju mindre kh. Grädde och Cremefraiche är ju fetare och innehåller färre kh. Och ja, man äter mindre av den fetare, eller står sig längre på den.

    #56396
    mctrollet
    Deltagare

    häller du steksmöret över äggen?? jag hade skippat yoggi blåbär och vispad grädde (utom undantagsvis)…

    #56400
    candydarling
    Deltagare

    Jajjemen, jag häller alltid stekfettet över. Äter numer väldigt sällar yoghurt över huvud taget. Är mest inne i en ägg-bubbla 🙂

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.