SLUTA RÖKA 23/5 2011

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 92 totalt)
  • Författare
    Sase
    Deltagare

Hejsan svejsan!

Jag har satt som mål att jag ska sluta röka när jag har gått ner 20 kg, vilket det är 0,6 kg kvar till så nu har
    jag och ett par till (MIXA bland andra) bestämt att vi startar en sluta röka tråd och dem som vill får gärna haka på och vara med
    och pappa varann. Startdatum för slutdatum (att röka) har vi satt den 23/5 – 2011.
    Tillsammans är vi starka och tillsammans kan vi stötta varann att sluta röka precis som vi gör med maten!

Hejja Hejja alla duktiga som vill vara med!! Nu (snart) köööör vi!!

8)

Mynlen
    Deltagare

Litet krut att börja med!
    4683583-peppar.jpg

MIXA
    Deltagare

Tack Mynlen!!!! Kommer behövas! 8) Jag är med, 23.5., datum att lägga på minnet.

evise
    Deltagare

Vilken bra idé att fimpa tjejer!!!!
    Och stort lycka till, de här komme ni att fixa 😀

Jag slutade för mer än 10 år sen….tror jag……jag har tappat räkningen 🙂

ciah
    Deltagare

Lycka till.. det här kommer ni att klara av med bravur 😀

Sase
    Deltagare

Det känns faktiskt himla bra att ha satt ett datum för att sluta – jag ska försöka trappa ner den här veckan
    o sen måste jag fundera ut nåt bra nikotinhjälpmedel, kanske tuggummi eller nåt.

Medicinen du skrev om MIXA, är väl receptbelagd?

Ska ta o kika runt men nu har jag i alla fall bestämt mig, jag SKA sluta……

Vi fixar det här!!

Marcus
    Deltagare

Fantastiskt fint initiativ! Jag hoppas att det är många som passar på att göra slag i saken nu då det finns en grupp som kan stötta varandra! Kombinationen med att gå ned i vikt, äta nyttigare och sluta röka kommer på lite sikt ge stora hälsovinster. Jag önskar alla lycka till!

MIXA
    Deltagare

Tror också på det Marcus! Ja den är på recept. Se till att läkaren kryssar att det ingår i kostnadskyddet! 😉

Aily
    Deltagare

Härligt!! Go go! 🙂

alfons
    Deltagare

Slutade röka för 12 årsedan har alltid sagt blir att blir jag 80 ska jag börja igen men sedan jag började med lchf har det suget försvunnit känner inte så idag. Men när jag hade hållit på med lchf ett par veckor kände jag väldig röklukt konstigt

Jables
    Deltagare
    Quote:
    Det känns faktiskt himla bra att ha satt ett datum för att sluta – jag ska försöka trappa ner den här veckan
    o sen måste jag fundera ut nåt bra nikotinhjälpmedel, kanske tuggummi eller nåt.

Medicinen du skrev om MIXA, är väl receptbelagd?

Ska ta o kika runt men nu har jag i alla fall bestämt mig, jag SKA sluta……

Vi fixar det här!!

Vilket härligt initiativ! 🙂
    Jag slutade för fyra månader, hittills har det gått lätt som en plätt! Förutom den första veckan då kanske 😉
    Vill ni ha lite pepp från ett ”proffs” så rekomenderar jag ”äntligen icke-rökare”-boken, finns på bokus för typ 40 spänn, han skriver många vettiga saker som man kan behöva prenta in i skallen när det är dags 🙂
    Det här med att trappa ner och tuggummi och sånt skulle jag nog inte satsa på… Tänk själv om du trappar ner, hur mycket kommer du inte längta efter en cigarett då? Hur mycket godare kommer den inte smaka?
    Tuggummi är ju egentligen bara en ersättning, väldigt dumt ersätter man med dumt… 😮
    Menmen, alla är vi olika 😛
    Ni kommer fixa det galant!

Sase
    Deltagare

Nu har jag varit o laddat upp med nikotinplåster o vanliga tuggummin, sista ciggen röks idag, i morgon köööör vi! Hejja hejja!!

jessiehb
    Deltagare

Gud vad ni är duktiga! Jag kommer följa er med spänning 😀

Mynlen
    Deltagare

GO GO GO Imorgon är det dags! tänker på er!

MIXA
    Deltagare

Samma här, allt som allt, har jag lämnat apoteket 800 kr fattigare. Ja, då är det till kamp! :)Tack för stödet!!! :-*

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 92 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.