Snabba/långsamma kolhydrater

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5186
    AvatarDavebostorp
    Deltagare

    Kan nån vara vänlig att lista lite olika matvaror (som är inom lchfs gränser) hur pass snabba kolisarna är?

    Tänkte mest på
    Hallon
    Blåbär
    Paprika
    Frukt
    Grädde
    m.m

    Och gärna hur snabbt.

    Om jag ska göra en liten Kolisladdning innan en hård träning, så brukar jag göra grädde/blåbär/hallon/ägg smoothie, men är inte riktigt säker på hur lång tid innan jag ska ta drinken för att pricka träningen så att säga.

    Tar även lite banan ca 15 min innan träningen, det är väll ganska snabba kolisar i den,,

    Tacksam för svar.

    /Dave

    #80060
    AvatarFranke
    Deltagare

    bara att slå upp i någon av de hundratals GI-tabellerna som finns på nätet?

    #80061
    AvatarSolile
    Deltagare

    Hehe, du kanske frågar på fel forum? LCHF går ju inte ut på att hålla koll på snabba/långsamma kolhydrater 😉

    #80062
    AvatarDavebostorp
    Deltagare

    Jo,, men tänkte mest på ”LCHF godkända” produkter,,, typ bär å viss frukt,,,

    #80063
    AvatarJimmy_Flessa
    Deltagare

    Intar du bären med grädde så bidrar fettet till en långsam magsäckstömning så GI blir orellevant och tas upp extremlångsamt ändå. Hur snabbt GI banan har spelar roll på hur långt gången den är i mognadsfasen.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.