Sojalecitin

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3427
    bambi
    Deltagare

    Jag var och handlade igår och hittade sojalecitin i en metallburk, alltså som tilskott antar jag. Konsistensen var som brödsmulor eller något och kolhydrater var det 0 g och 97 g fett! Jag tänkte att detta är ju helt underbart och köpte det. Det stod att man kunde ha det i yoghurt, sallader mm.

    Är denna typ av tillskott bra för en LCHF:are? Det borde det ju vara med 97 % fettinnehåll… Någon som har en aning?

    #53189
    mctrollet
    Deltagare

    nä, ingen aning, men det låter ju bra… ?

    #53190
    Mynlen
    Deltagare

    jag är ganska ”mot” soja, eftersom det är så processerat. så även om det är fett vill det inte säga att det är nyttigt fett 🙂

    jag har annars ingen ide om det här. Hur mycket av det ska du äta varje dag då?

    #53191
    Froken Agg
    Deltagare

    Jag är också lite skeptiskt mot soja. Om din avsikt med sojalecitinet är att öka intaget av fett så finns det andra alternativ, exempelvis kokosfett som innehållet 99,9g fett och 0g kolhydrater. Går säkert att smula i yoghurten (kylskåpskall är det knepigt att få något annat än smulor) eller om man är lite vågad så ta en liten sked kokosfett som de är (enklast om man förvarar kokosfettet i rumstemperatur)

    Om man provar kokosfett så kan det vara bra att börja med en mindre mängd (en tesked i te/kaffe) för att se hur man reagerar, en del kan få bra fräs i magen så större mängder kokosfett första gången kan sluta på toaletten.. 😉

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.