Det är lite upprörande att min radio vinklar detta som de gör. De blandar ihop två saker, miljö och industrialisering. Att näringslivet sponsrar forskning är ju inget nytt. Utan att veta så skulle jag tror att mer än hälften av all medicins forskning är sponsrad av läkemedelsföretag och det är tydligen helt ok… Sen ska vi inte ens börja prata om forskning kring lantbruk och sånt. Skulle tro att LRF (om de nu heter så nu för tiden…) inte direkt är opartiska när de beställer forskning eller bedriver egen (som de gjorde en gång i tiden).
Vad gäller miljön så tänker många LCHF:are på var maten är producerad och de flesta väljer nog närproducerat. Dessutom så äter jag själv betydligt mindre mat totalt nu så om den mat jag äter idag är mestadels kött så kan jag sätta pengar på att min miljöpåverkan är mycket mindre idag än för två år sedan. Idag går jag tex mycket mer än åker bil. Bara en sån sak…
Att dessutom de som gjort reportaget själva släpper en bok i ämnet är ju häpnadsväckande (om det nu var så)…