Studio1 30 augusti 2011

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Deltagare

I morgon ska studio1 avslöja vilka som ligger bakom fettdieterna.

Vad tror ni, är vi lurade och duperade ?

Jag kommer lyssna med spänning.

Deltagare

Antagligen kommer man antyda fettdieterna sponsras av livsmedelsindustrin

Deltagare
    Quote:
    Antagligen kommer man antyda fettdieterna sponsras av livsmedelsindustrin

Antagligen, det argumentet brukas ju användas mot vilken diet det än gäller så den är ju tacksam att plocka fram….självklart finns det alltid delar av livsmedelsindustrin som tjänar på dieter, hur skulle det annars fungera? Huvudsaken är väl att de som verklige behöver dieterna, som vi, blir de stora vinnarna i slutändan!

Deltagare

Läs DN=))

Deltagare

Vilken del ? Jag måste missat detta i morse

Deltagare

fick den här på nätet, men gå in på kostdoktorn så finns den där=)

Deltagare

Sändningen börjar om 10minuter på P1, vet ju ungefär vad dom kommer säga men frågan är just hur partiska dom är

Deltagare

Betydligt bättre än väntat

Deltagare

jag har bara lite svårt att tro att kofisar är det miljfarligaste vi har;)

Deltagare
    Quote:
    jag har bara lite svårt att tro att kofisar är det miljfarligaste vi har;)

Håller med.

Deltagare

Det är lite upprörande att min radio vinklar detta som de gör. De blandar ihop två saker, miljö och industrialisering. Att näringslivet sponsrar forskning är ju inget nytt. Utan att veta så skulle jag tror att mer än hälften av all medicins forskning är sponsrad av läkemedelsföretag och det är tydligen helt ok… Sen ska vi inte ens börja prata om forskning kring lantbruk och sånt. Skulle tro att LRF (om de nu heter så nu för tiden…) inte direkt är opartiska när de beställer forskning eller bedriver egen (som de gjorde en gång i tiden).

Vad gäller miljön så tänker många LCHF:are på var maten är producerad och de flesta väljer nog närproducerat. Dessutom så äter jag själv betydligt mindre mat totalt nu så om den mat jag äter idag är mestadels kött så kan jag sätta pengar på att min miljöpåverkan är mycket mindre idag än för två år sedan. Idag går jag tex mycket mer än åker bil. Bara en sån sak…

Att dessutom de som gjort reportaget själva släpper en bok i ämnet är ju häpnadsväckande (om det nu var så)…

Deltagare

Håller med dig Toru men samtidigt glädjs jag över att dieten inte sågades helt. Man hade ju inga tvivel över att den fungerar utan bara funderingar över dess påverkan

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.