Tråden för oss som inte ska gå ner så mycket!

Diskussionsforum för LCHF-kost Diskussionsforum för LCHF-kost Allmänt om LCHF Tråden för oss som inte ska gå ner så mycket!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 254 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2532
    Avatarsushi_hanna
    Deltagare

    Vi är några tjejer (även killar är naturligtvis välkomna) som hittade varandra inne i en dagbok och kom fram till att vi är ungefär lika långa och vill ner ungefär lika mycket i vikt. Så jag tänkte att vi skulle samlas här för att jämföra vad vi äter och vilka resultat vi får.

    Vi kan väl börja med en liten presentation?

    Jag heter Hanna, jag är 31 år. Jag vägde i morse (började med LCHF för andra gången igår) 61,8kg och är 157 cm lång/kort ;). Jag bor i Stockholm och tränar medelpass på Friskis 2-3ggr/v. Min målvikt är 57kg (går jag ner mer försvinner mina kurvor och det var en big no no enligt min man ;D)

    Jag har en matdagbok här: http://www.lchf-forum.se/index.php?topic=2615.0 men kan tänka mig att jag kommer lägga upp dagsintaget även i den här tråden.

    Nu kör vi!!!

    #40212
    Avatarevise
    Deltagare

    Får jag vara med? Jag ska inte gå ner ngt, är 162 lång och väger 55. Jag har fått öka med lite kolhydrater för att inte gå ner för då blir jag ett rangel. I slutänden ska jag ska nog försöka gå upp ett par kilon istället så jag blir lite kurvigare för det är fint 🙂

    Eva heter jag, är 45 och ägnar mig mest åt min häst och min träning. Jag tycker att LCHF är det mest fantastiska jag varit med om då min mage har blvit helt problemfri vilket den inte varit på de senaste 15 åren 🙂

    #40155
    Avatarsoffijja
    Deltagare

    Vad kul att läsa om er!! 🙂
    KLart du är välkommen!

    Jag heter Sofia, bor en bit utanför Göteborg och är 20 år. Jag började med LCHF 1 januari 2011. men hamna i en svacka under februari, började om 1 mars igen.. Jag är 161 cm lång och väger idag 61,5 och vill gå ner till ungefär 55. Egentligen är inte vågen så viktig för mig, utan att jag mest trivs med min kropp. Jag vill tighta till den , få slankare mage, rygg och armar, och litre mer vältränad kropp. Sen om vågen stå på 57-58 men jag trivs med min kropp, ja då kvittar det…
    Jag tränar på Friskis också! 😉 Jag är uppe på gymmet och springer på bandet, därefter gör några tyngdövningar av något slag. LETS GOOOO!!:) Jag har alltid vägt sen innan mellan 56-57, så det hade vart kul att vara i sin normalvikt igen..

    Nu kör vi tjejer!! Beach 2011 🙂 och välfinnande förstås!!! 😉

    #40192
    Avatarvivi_jonsson
    Deltagare

    Jag heter Sofie och är 22 år. Jag bor i Halmstad och började med LCHF 1 januari i år. Jag har hittills gått ner 7 kg och väger nu 59. jag är 157 cm lång. Har dock varit lite slarvig sista tiden men nu är det skärpning igen. Jag vill ner till 55 ungefär. Får se när jag känner mig nöjd 🙂

    #40313
    Avataremelie
    Deltagare

    Fint med en ”vi som inte ska gå ner för mycket”-tråd!

    Alltså, jag har gått ner i vikt!? Redan! Vägde mig på mitt gym förra torsdagen (med kläder och allt iofs) och vägde 72. Idag har jag köpt en våg och nu väger jag 68,5! Ni förstår inte hur jag tidigare har kämpat för att komma under det där himla 70-sträcket! Och nu så är jag helt plötsligt under det, bara sådär! Det var ungefär 1 år sen jag vägde under 70!! Vet att man tappar en del ”vatten-vikt” när man börjar med lchf, men rent psykologiskt känns det som att jag har passerat en magisk gräns.

    Lite om mig då kanske:
    Är helt nybörjare inom lchf, smygbörjade att utesluta kolhydrater i söndags, velade mellan gi och lchf, tills jag bestämde mig att ge lchf en chans! Vilket jag hittills är mycket nöjd med!
    Jag är 169 cm och väger alltså 68,5 (!!! haha!) min målvikt är 58 kilo. Men som någon annan sa här på forumet, så kanske jag känner mig nöjd när jag väger 61, vem vet 🙂

    Är 23 år, bor i stockholm, tränar på sats. Går oftast på grupp-pass, då jag aldrig riktigt har kunnat motivera mig sig tillräckligt för att få resultat på egen hand. Passen brukar jag blanda hejvilt, men det blir mest bodycombat, pump, zumba, bodybalance och något sporadiskt spinningpass.

    Är så himla glad att jag har hittat det här forumet (och den här tråden)
    Har ingen egen dagbok på forumet, utan tänker att jag skriver här – tills någon tröttnar på den där bruden som skriver hela tiden och säger emot 😉

    Min mat-torsdag:
    frukost: 2 kokta ägg m smör
    snack: några ostkuber, något salladsblad, 1 latte
    lunch: 3 baconskivor och 2 stekta ägg
    till middag har jag tänkt äta pangasius-file med spenat-cremefraichesås.

    nu ska det hemtenta-pluggas! blir jag sugen på något tar jag kanske en bit brie-ost.

    HEJA!

    #40195
    AvatarDizzy
    Deltagare

    Vilken rolig tråd! 🙂

    Jag är 164 cm lång och väger för tillfället ca. 63 kilo. Jag vill gärna gå ner några kilo till för att ”komma tillbaka” till min normala vikt 🙂 Jag gick upp jättemycket i och med att jag fick hypotyeros och nu försöker jag bli av med de där kilona jag la på mig.
    Jag är inne på min 6:e vecka med LCHF nu och jag har aldrig mått bättre! 😀 Den här kosten kommer jag aldrig att sluta med!
    Mina magproblem är helt borta och jag känner mig piggare och gladare än någonsin! 🙂

    Jag går på spinning några dagar i veckan och försöker även få in något styrkepass. Hoppas på att jag kan komma i mitt livs form till sommaren 8)

    Lycka till allihopa!! 🙂

    #40104
    AvatarVodo
    Deltagare

    Hejsan

    jag har redan gått ned de jag ville så jag platsar väl egentligen inte här, men jag kan nog komma med en del tips. Jag är 165cm och väger nu 54 kg. Jag vägde 70+några kilo och gick ned till 53kg förra våren. Har lagt på mig ca 1 kg med flit eftersom jag var för spinkig upptill (päronformad). Fortsätter äta LCHF största delen av tiden.

    #40154
    Avatarsoffijja
    Deltagare

    Härligt Vodo!.. Hur lång tid tog det för dig att nå din målvikt? Och hur såg en dag ut för dig för att nå ditt mål? 🙂

    #40103
    AvatarVodo
    Deltagare

    Det tog ca 5 månader att gå ned. Jag tror inte jag tappade så mycket i början utan det var runt månad 3 som det tog fart ordentligt.
    Jag åt/äter mina vanliga maträtter minus det stora kolhydratbovarna.

    ett ex.

    frukost: tre hårdkokta ägg med majjo eller turkisk yoghurt med creme fraiche och psylliumfrön+pumpafrön eller kalla köttfärsbiffar med räksallad

    lunch: Köttfärssås med kokta grönsaker (blomkål, broccoli eller brysselkål), eller korvstroganoff med sallad

    middag: kycklinggryta med taikryddor och cocosmjölk, eller fläskkotlett med bea och babyspenat

    Jag märkte att aptiten krympte allt eftersom och att jag började använda mer fett i maten. Jag gick ut lugnt och märkte inte av några omställningsbesvär alls. Struntade i att väga mig tills kläderna satt löst. Då stod vågen på 65 kg, vilket var en glad överraskning.
    Jag tror man inte ska krångla till det så mycket i början. Kör vanliga maträtter med så mycket fett som möjligt och så lite kolhydrater som möjligt.

    #40312
    Avataremelie
    Deltagare

    Grymt jobbat, Vodo! 🙂 GRATTIS!

    Åh, nu känner jag att jag fick tusen frågor till dig, haha. Tränade du under de 5 månaderna? Kände du att det ”gav något”?

    Hur åt du efter viktnedgången? Kan du lägga till kolhydrater eller går du upp snabbt då?

    #40153
    Avatarsoffijja
    Deltagare

    hha!! Då har vi nån här att ”gå efter” då!! 😀 Superbra…

    Härligt gäng det här, nu peppar vi oss ner i vikt. Hur många kh höll du dig per dag Vodo?

    🙂

    #40102
    AvatarVodo
    Deltagare

    hehe…tycket det gick ganska lätt för mig, kanske för lätt. MEN måste tillägga några saker. Jag är relativt ung, har aldrig ”svältbantat”, är frisk, har inget spec. sötsug eller problem med överätning och jag åt relativt nyttigt innan (tallriksmodellen + fullkornsvarianten av alla kolhydrater) och jag är inte spec. förtjust i pasta och bröd ändå.
    Jag tror att dessa saker spelar in hur bra man lyckas med LCHF.
    Jag tränade inte alls under den riden, inte nu heller för den delen, men jag vill börja träna för att få bättre hållning och starkare kropp. Håller på och peppar mig mentalt 🙂 så snart är jag nog igång.
    Jag äter kolhydrater i form av grönsaker och mejerier. Ibland äter jag utanför LCHF, tex pizza eller annan traditionell snabbmat, ett par gånger i månaden, lika ofta som innan LCHF faktiskt. Jag smakar lite färskpotatis ibland eller lite strips. Jag märker inget speciellt på vågen. Däremot kan jag gå upp nästan 2 kg innan mens, och alltihop på magen och brösten. Det försvinner snabbt när mensen är slut tack och lov. Inte kul att gå runt med putmage.
    Äter jag ”för” mycket kolhydrater så får jag diarré och magsmärtor.

    #40101
    AvatarVodo
    Deltagare
    Quote:
    hha!! Då har vi nån här att ”gå efter” då!! 😀 Superbra…

    Härligt gäng det här, nu peppar vi oss ner i vikt. Hur många kh höll du dig per dag Vodo?

    🙂

    Jag varken räknade eller vägde, så det är svårt att säga, men jag har lagt in i min mat nu nyligen och det ligger mellan 10-40g per dygn ibland mindre.

    #40182
    Avatarsushi_hanna
    Deltagare

    Får man slå en make hårt hårt som köper hem godis? >:(

    #40152
    Avatarsoffijja
    Deltagare

    Okej! ojjj, finns det någon bättre ”diet”??? Jag är samma som dig, ang det med pasta ris potatis osv. Det enda jag isåfall saknar är väl bröd, men det finns ju LCHF-bröd som man kan baka, så det funkar lika bra för mig. Men när det är slut och man är trött, så hade man ju önskat att kunna ta en brödbit. . Problemet för mig, var väl att jag små åt. Kunde äta godis och chips mitt i veckan, så det är min största utmaning. Men det går faktiskt bra om man bara bestämmer sig.
    Bakis-dagen är väldigt väldigt jobbig för mig, därför har jag bestämt mig för att ha en vit månad. Kanske längre.. 🙂

    Kul att du har lyckats så bra, Vodo. hoppas att jag och vi andra såklart, klarar detta också!!! 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 254 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.