Träning

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4149
    Persko
    Deltagare

    Ska börja köra LCHF i helgen :P, helt grön alltså :-X
    Min stora oro är hur min träning kommer att påverkas. Löptränar och styrketränar om vartannat, kombinerat med lite innebandy och amatörhockey. Totalt 5-6 dgr i veckan ofta.
    Kan jag köra på och bara lyssna på kroppen eller har ni några tips?

    Hursomhelst så ser jag mycket fram emot det här, och det var ett fantastiskt bra forum jag hittade 🙂

    #64147
    Franke
    Deltagare

    Du lär märka av sämre prestanda i början, kan bli bättre senare. Känner du att din prestanda är försämrad kan du prova TKD om duvill (targeted ketonic diet). Det går ut på att äta 20-30g snabba kolhydrater 20-30 min innan träningspass. Det ska höja prestanda, utan att påverka viktnedgång negativt, då du gör av med kolhydraterna på direkten.

    #64148
    evise
    Deltagare

    Min träning blev skitjobbig då jag la om kosten, orkade knappt ngt längre. Och det höll i sig i nästan 6 månader och jag höll på att ge upp men det vände till slut och nu är det som vanligt, kanske tom lite bättre 🙂

    Men jag har inte styrketränat på länge men går mycket på gymap stång och där är orken absolut tillbaks.

    Lyssna du på kroppen och se vad den orkar, den säger ifrån ganska tydligt…min gjorde i alla fall 🙂

    #64150
    Hampe92
    Deltagare

    Mycket vatten, lite extra salt och magnesium kosttillskott hjälpte mig, men hjälper kanske inte dig…vi är ju alla olika!
    1 stor stark kopp kaffe med 1 dl grädde och 2 ägg med smör till är vad jag behöver äta ca 1 – 2 timmar före träning och jag har väldigt mycket ”pump” vare sig det är konditionsträning eller styrketräning! 🙂
    Har även märkt att jag måste ta DJUPA andetag för att slippa yrsel som kan komma ibland vid styrketräning, men det kanske är bara för mig 😛

    #64151
    Persko
    Deltagare

    Jag har ju inte så mycket vikt att bli av med direkt utan vill mest må bra och vara snäll mot min kropp. Därför är det helt ok att ta lite extra kolhydrater inför träning av det skälet. Dock undrar jag om det finns risk att jag mår dåligt av det eller att magen börjar krångla om jag ”fuskar”?
    En banan innan träning vore ju optimalt enkelt och den kan jag nog bränna bort rätt snabbt.

    #64149
    Hampe92
    Deltagare

    Du får la testa helt enkelt om det funkar med en banan eller inte. Kanske 1 till 3 dl röd mjöl funkar bra…det blir 15gram kolhyderater ungefär 🙂

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.