Diskussionsforum för LCHF-kost › Diskussionsforum för LCHF-kost › Träning och LCHF › Triathlon 2012
- Detta ämne har 95 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 2 månader sedan av
Yuha.
-
FörfattareInlägg
-
25 januari kl. 17:35 #75953
ulfons
DeltagareDagens träning avklarad. Tänkte åka ner på gymmet och ställa mej på löpbandet, men ångrade mej och tog en ute löpning istället. På med pannlampan och fick en 7,7km lång tur i mörkret, jätte skönt -7 grader ute, och stjärnklar himmel. Lagomt tempo också.5,40/km. Nu väntar bastun, morsning. Ps, Lunchen gav 5kh och middan ger 5kh, så det får bli en knatte i bastun 10 kh, känns ok ds.
25 januari kl. 21:56 #75927perjoh
DeltagareQuote:…. jätte skönt -7 grader ute ….
… Nu väntar bastun …
… så det får bli en knatte i bastun 10 kh, känns ok ds.Nej
Nja
JAAA25 januari kl. 22:07 #75928perjoh
DeltagareSpinning 45 min
Jag är förvånad att jag inte kände mig tröttare än jag gjorde, stor svettpöl som vanligt
Dagens energiintag
Protein 143 g (23 E%), varav 50 g från Whey80
Kolhydrat 18 g (3 E%)
Fett 201 g (74 E%)
Kcal 2458Trots att jag är proppmätt efter sen middag blev intaget inte så stort som jag förväntat mig.
26 januari kl. 20:26 #75929perjoh
DeltagareSpinning 45 min
Igår var jag förvånad att jag inte kände mig tröttare än jag gjorde, idag är jag förvånad över hur trött jag blev trots inställt styrkepass på morgonen, stor svettpöl som vanligt i alla fall.
Dagens energiintag
Protein 162 g (28 E%), varav 25 g från Whey80
Kolhydrat 10 g (2 E%)
Fett 184 g (71 E%)
Kcal 2316Utan en massa tillbehör till kalvsyltan och rostbiffen håller sig kh lågt
27 januari kl. 13:39 #75930perjoh
DeltagareFredag 27/1-12
Cirkelfyspass, 45 min
Liggandes benpress med kompis som vikt
Plankan
Crunches
Hantlar
Jägarvila
Bicepscurl
Frivändning
Utfall
Armhävningar
Jämfotahopp på och mellan en rad av stepbrädor
SkullcrusherFullsatt för första gången, många stationer och knappt två varv.
27 januari kl. 15:52 #75954ulfons
DeltagareGymmade idag. 8km på löpbandet 46,15. känndes lättare i dag fast det inte gick fortare än sist. sen vart det träning av axlar och biceps + lite balansplatta.
27 januari kl. 17:26 #75931perjoh
DeltagareJa ni ynglingar ni kan ni, som en distingerad herre får man vara nöjd med det lilla. 😉
Har du vägt dig på en Tanitavåg och fått din metaboliska ålder? Nästa mätning ska jag banne mig vara yngre än din verkliga ålder. ::)27 januari kl. 18:30 #75955ulfons
DeltagareNej, vad är det? hur väger mäter den. Misstar jag mej inte så är jag nog äldre än dej (46). Nu mår man fint efter kvällsmaten. Minutbiff med broccoligratäng och coleslow, utan rödvin. Ska köra bil i morronbitti, dottern ska på slalomtäving i Bjursås.
27 januari kl. 18:55 #75932perjoh
DeltagareTanitavågen väger med en impedansmetod kroppskompositionen med avseende på fett, muskler, benstommme och vatten, den beräknar därefter ut en metabolisk ålder, min var 47 i december, verklig är 50. Jag har intensifierat min träning sedan december och hoppas på lägre andel fett, mer muskler och en lägre metabolisk ålder till en mätning någon gång februari/mars. Jag tar mätningen mest som en kul grej.
Fy fan för att registrera maten efter en Texmexmiddag. ;D
27 januari kl. 20:17 #75933perjoh
DeltagareDagens energiintag
Protein 164 g ( 19 E%), varav 25 g från Whey80
Kolhydrat 59 g (6 E%)
Fett 289 g (75 E%)
Kcal 4038En burköl och en dl Schweppes Indian Tonic Water till en dl gin spräckte dagens kolhydratbudget, men va fan, det är min kolhydratsladdning inför morgondagens spinning och simning. ;D
27 januari kl. 21:13 #75956ulfons
DeltagareKänner att tiden är mogen att rekomendera dej en vilodag, annars bryter du ner mer än du bygger upp
28 januari kl. 11:17 #75934perjoh
DeltagareQuote:Känner att tiden är mogen att rekomendera dej en vilodag, annars bryter du ner mer än du bygger uppMånga pass blir det men än så länge sliter de inte som jag känner det, det är varierande träning.
Jag lyssnar på kroppen såsom i torsdags morse då jag inte kände mig fit och ställde in mitt individuella styrketräningspass.
Jag har tänkt att köra på som jag gör februari ut och då inte bara ta en vilodag utan en hel vecka så gott som träningsfri, om jag nu kan hålla mig borta från träningen.28 januari kl. 17:38 #75935perjoh
DeltagareSöndagen blir en vilodag, ;D , god mat och dryck går före träning. Jag trodde vi skulle ha kalvstek till lördagsmiddag men hade missat att frugan skulle ut på galej, så nu blir det kalvstek på söndag och då är rödvin till maten ett måste.
28 januari kl. 18:10 #75957ulfons
DeltagareDet är bra Perjoh, jag fick ett ofrivilligt uppehåll i dag. Kom hem senare än vad jag trott från jäntans slalomtävling. körde lite magrullningsmaskin på hallgolvet, det fick räcka. Nu är det matlagning på agendan.
28 januari kl. 20:58 #75936perjoh
DeltagareSpinning 45 min
Alltid skönt att inleda lördagen med ett spinningpass, stor svettpöl som vanligt.
Simning
100 m bröstsim, 950 m crawl, trångt på banorna så egentligen var jag nöjd efter 500 m men moroten var en redig GT efter minst 1000 m. 🙂
Dagens energiintag
Protein 144 g (21 E%), varav 25 g från Whey80
Kolhydrat 42 g (6 E%)
Fett 223 g (73 E%)
Kcal 3798Kycklingben och legymsallad till middag med en flaska rött, två GT och hemgjord glass till efterrätt så inte finns det plats för annat onyttigt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.