Trögstartat, hjälp?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1721
    AvatarOjhanna
    Deltagare

    Detta var verkligen segstartat för mig, eller så är jag bara otålig 😛 Jag har hållit på i nästan 2 veckor. Gick ner 0,5 kg först (fast det kan ju ha med annat att göra…) sen har det bara stått stilla. Tycker ändå att jag sköter mig bra.
    Oftast blir frukosten pannkakor gjorda på fiberhusk, grädde och ägg. Äter vispad grädde med lite hallon eller bacon till.
    Ibland äter jag omelett med t.ex bacon och strimlad vitkål.
    Eller turkisk yoghurt med hallon. Brukar även på något sätt få med linfrön till varje frukostmål.

    Till middag har jag gjort stekt fläskkarré eller ugnsbakad falukorv med antingen blomkålsmos eller stekt strimlad vitkål. Ibland har jag ätit omelett även här.

    Sen om jag blir hungrig mellan måltiderna så äter jag ost, ett kokt ägg med majonnäs eller lite rester om det finns. Håller mig på en jämn mätt nivå tycker jag, och försöker att inte bli proppmätt.
    Kan det vara de få hallonen jag äter som hindrar mig från att börja gå ner?

    Kan inte några dela med sig av hur lång tid det tog för er innan det satte igång? Har jag anledning att bli frustrerad?

    #25932
    Avataralfons
    Deltagare

    Lchf pannkakorna gjorde jag också på grädde förut det blir mänga kolhydrater 3g/dl plus hallon och grädde blir för mycket. turkisk yoghurt för mycke kolhydrater försök att nolla en vecka och se vad som händer

    #25935
    AvatarUlle-Bulle
    Deltagare

    På måndag har jag kört två veckor.
    Frukost, äggomelette med bacon, lite ost och en kopp te.
    Lunch, nån lchf-tillagad rätt med vatten.
    Middag, samma som lunch. Ibland kokt ägg med en oopsie, majjo, ost å skinka toppat med några strimlor röd paprika.
    Mellis ett par salamiskivor med brieost. Kaffe till och ibland en klick vispgrädde i.
    Hittills minus ett kilo. Hmm, ska jag tröttna, eller??

    #25934
    AvatarUlle-Bulle
    Deltagare

    Håll ut, säger jag!! Första veckan noll kilos nedgång. Nu försvann två kilo från måndag till fredag ;D. Det funkade tydligen för mig att skippa morgonfilen och att sluta äta när man är mätt, inte äta tills det är slut på tallriken. Kämpa på, och tack mctrollet och alla andra som varit med ett tag för att ni är så duktiga på att peppa oss nybörjare! 😉

    #25931
    Avatarmctrollet
    Deltagare

    Håller med, håll ut!! Efter 4 veckor (oerhört olika hur kroppen reagerar) kan man börja diskutera=)). Men det verkar som du skippat turken och filen vilket är bra=))

    #25933
    AvatarMIXA
    Deltagare

    Se det som en start, läs här på forumet. Jag tror att du upptäcker att du kan justera lite på kolhydrater. Absolut inget ovanligt att det kan så här i början se så här ut.
    Men viktigast, ge inte upp!!!

    #25936
    Avataruvalisa
    Deltagare

    Jag har också hållt på i 3 veckor nu…endast 1,3 kg ner. Det känns frustrerande och vet inte om jag ska sluta…?
    Äter mycket vispgrädde och annat fett tycker jag, lite hallon eller blåbär ibland till fil och endel granatäpple kärnor, vet inte hur det funkar med dem, kan det vara mycket kolhydrater i granatäpple?

    #25930
    Avatarmctrollet
    Deltagare

    Skippa frukt första tiden iaf, till filen?? hoppa fil, eller blanda den med creme fraish, inte bär (hallon ngn gång till desser, med grädde funkar;). Stort lycka till båda!!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.