Vad gör jag för fel?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2362
    djudjie
    Deltagare

    Jag går inte ner… började på 76 kg den 3/1 och jag har kommit ner till 73,6 men sen pendlar det upp o ner mellan 74,5 o ner..

    Tror att jag ätit för stora portioner…

    på vardagar äter jag till frukost 2 kokta ägg mosat med smör. lunch fisk med broccolimos o nån såsgegga på cf
    eller kyckling”gryta”..
    sen till middag likandant som luchen ungefär…

    har visserligen fuskat de senaste veckorna med ett par godisbitar o chips nån kväll men jag tycker att jag sköter mig..heheh

    jag vill verklige gå ner till minst 65 men vet itne vad jag ska göra…:(

    #37540
    Aily
    Deltagare
    Quote:
    har visserligen fuskat de senaste veckorna med ett par godisbitar o chips nån kväll men jag tycker att jag sköter mig..heheh

    Det där kan frysa viktminskningen helt.

    Försök att föra in allt du äter i min mat http://minmat.net en dag, för att se hur fördelningen mellan fett och proteiner ser ut. Kanske du äter för lite fett i förhållande till proteinerna? Och skippa gottiset några veckor… 🙂

    #37546
    mctrollet
    Deltagare

    Tror nog du vet=)) Ät dessutom inte grönsaker till alla mål utan som tillbehör ibland;). Smör är underskattat…

    #37552
    djudjie
    Deltagare

    ;D
    men vad ska man ha till tex lax, kött, kyckling?
    tror att jag börjat tröttna oxå.. kollar på massa recept etc..

    HAr du tid så snälla skriv hur en dag ser ut för dig? fr lu mi… 🙂

    #37545
    mctrollet
    Deltagare

    Smör eller gräddsås… lite sallad går bra, men det ska bara ”se fint ut” ;).
    Ok, tar dagen… blev en halv lchf-fralla imorse med smör och ost, men bara för att den fanns… sen blev det riktig frukost, omellette med stekfläsk, grädde och ost. Nu sitter jag och mumsar på revbensspjäll med riven blomkål (1/2dl) blandat med egengjord majjo och cf (ca 1/2dl av varje). Ikväll (sent) när sambon kommer hem blir det köttfärslimpa med gräddsås… ska äta ”glass” som jag provgjorde igår oxå, men det är kanske max en halv dl=))

    #37539
    Aily
    Deltagare

    Jag äter bara två gånger om dagen.

    Frukost:
    En halv burk tonfisk i olja, som jag blandar med 30g majonnäs. I bland har jag lite purjolök i också, det är gott. Kryddar med nymald svartpeppar. Sen blandar jag i tre kokta ägg som jag kört i äggdelaren på längden och på tvären.

    Middag:
    Igår åt vi en köttfärsgratäng med purjolök, typ jansson, men med rättika i stället för potatis. http://www.lifezone.se/2010/12/30/se/lchf-potatisgratang-1804705 Har ca 400g rättika till fyra personer. Jag orkade inte äta hela min portion. Jag stekte köttfärsen och purjon i smör, som jag la mellan två rättika lager.

    #37551
    djudjie
    Deltagare

    nu blev jag hungrig….även om är såååå förkyld 🙂

    jag trodde att det var helt ok med broccolimos med mycket smör o grädde…:(
    jag ahr oxå gjort coleslaw..med röd o vitkål..o lite rödlök o massa mayo o lite cf..:) ett rätt iaf hoppas jag …hihi

    jag sak göra omelette med ägg, grädde o bacon…med cr blandat med dijonsenap..

    provade att göra chokladmoussen på lchfvis…mmmmm den kan jag rekomendera 🙂 när man ska ha nåt gott

    tack för dina/era svar 🙂

    #37544
    mctrollet
    Deltagare

    blomkål är helt ok, man ska bara inte glömma att även dom innehåller kollisar… inget fett, så man får tillsätta mer=)).

    #37555
    stpe006
    Deltagare
    Quote:
    Tror att jag ätit för stora portioner…

    Glöm detta tänk. Ät dig mätt när du äter och ät när du är hungrig, och se till att äta ordentligt med fett, det ger bästa, långvarigaste mättnadskänslan.

    Quote:
    har visserligen fuskat de senaste veckorna med ett par godisbitar o chips nån kväll men jag tycker att jag sköter mig..heheh

    Det är ju upp till var och en på vilken nivå man vill hålla sig på, men vill man gå ner i vikt går det inte att fuska. Ät ordentligt med riktig, fet mat istället och låt bli kolhydraterna så får du inte heller något begär efter chips och dyligt. Suget uppstår när blodsockernivån vänder neråt efter att ha ökat. Och detta händer inte om du håller digtill planen.

    Kämpa på!

    #37550
    djudjie
    Deltagare

    Tackar för hjälpen…. kommer säkert mer frågor 🙂

    ha en trevlig kväll alla!

    #37543
    mctrollet
    Deltagare

    Dom är välkomna=)

    #37554
    gunilla m
    Deltagare

    OT men kan inte ro för det…. mctrollet…. vad är det för glass du provat att göra? blev den god?

    #37542
    mctrollet
    Deltagare

    Glass är lite fel, men jag vispar grädde hårt, lägger i mascarpone och vaniljpulver(riven choklad, hallon…) och vispar igen och ställer i kylen en stund… mjuk krämig god med lite ”glassmak”… var perfekt igår när pms var svår;)

    #37553
    Gohper
    Deltagare
    Quote:
    Quote:
    Tror att jag ätit för stora portioner…

    Glöm detta tänk. Ät dig mätt när du äter och ät när du är hungrig, och se till att äta ordentligt med fett, det ger bästa, långvarigaste mättnadskänslan.

    Om det går så testa som stp006 säger. Men kommer inte hunger/mättnad som ”det ska” kan det vara läge att räkna och justera!

    #37556
    Marika
    Deltagare

    100 g broccoli innehåller ca 4g kolhydrater
    100 g blomkål innehåller ca 3g kolhydrater

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.