Vägen till under 100 kg

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Deltagare

Hej,

Bestämde mig för ett tag sen att jag var tvungen och göra någonting för att komma ner i vikt , det börjades kännas i knäna och jag skulle behöva gå upp i skjortstorlek från 3XL.

Har nu kört enligt LCHF konceptet och det har givit ett resultat på ca -6 kg hittils :).
    Efter att ha följt detta forum ett tag kändes det dags för att skapa sin egen dagbok.

Deltagare

Välkommen! jag började precis och det känns härligt!! Skönt med Forumet också då man får mycket inspiration när man har stannat till lite =) Plus mycket hjälp med maten.. Vad säger vågen nu ? 🙂

Deltagare

Välkommen! 🙂
    Tycker också att det är riktigt inspirerande att vara här på forumet, trots att jag LCHF-at ett bra tag innan jag hittat hit.

Deltagare

Det är alltid kul att läsa runt och se hur duktiga alla är 🙂

Välkommen hit

Deltagare
    Quote:
    Välkommen! jag började precis och det känns härligt!! Skönt med Forumet också då man får mycket inspiration när man har stannat till lite =) Plus mycket hjälp med maten.. Vad säger vågen nu ? 🙂

För stunden visar vågen på 143 kg. Känns lite konstigt att man har lyckats gå ner ca 6 kg under januari trots att jag befinner mig i den perioden på året då jag har ett väldigt stillasittande arbete vid skrivbordet hemmavid.

Oroar mig lite inför morgondagen med maten, då jag kommer att vara på utbildning under hela dagen. Men det ska väl lösa sig på något sätt.

Deltagare

du hittar nog ett lunchställe som serverar rent kött och då ber du om att få mera kött och ingen potatis 🙂

Deltagare

Hej, kul att du vill vara med. Detta är min 5 vecka med lchf. Välkommen!!! 🙂

Deltagare

Välkommen!! Köp med dej tex lite babybell ost och ät strax innan lunch så är du inte vrålhungrig=)) Skippa ”potatis” och be om extra smör=)) Lycka till!!

Deltagare
    Quote:
    Quote:

För stunden visar vågen på 143 kg. Känns lite konstigt att man har lyckats gå ner ca 6 kg under januari trots att jag befinner mig i den perioden på året då jag har ett väldigt stillasittande arbete vid skrivbordet hemmavid.

Oroar mig lite inför morgondagen med maten, då jag kommer att vara på utbildning under hela dagen. Men det ska väl lösa sig på något sätt.

Det låter fint fint, 6kg är ju bara underbart!! och mer till blir det säkert, skönt för semester drömmen 😉

Deltagare

Efter att ha stått still över en vecka med viktuppgång troligtvis på grund av dålig sömn så har det börjat röra sig neråt igen. Dagens vikt låg på 142,9 kg.

Har numera skippat yoghurten till frukosten och ersatt den med ägg med majonäs och eventuellt någon avokado samt kaffe.

Deltagare

Grattis, man lär sig och provar sig fram vad som är bäst för en!! 🙂 🙂 🙂

Deltagare

Härligt!

Deltagare

Grattis.

Det som fungerar på en person behöver inte fungera på någon annan 🙂

Deltagare

Håller med ovanstående – det ger sig efter ett tag vad som fungerar och vad man trivs med bäst att äta! 🙂

Deltagare

Det gäller att lära de första veckorna, ( för vissa ) för mig som är i vecka 7 är det fortfarande si och så. Tar tid att fatta hur denna älsklingskroppen fungerar! 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.