Viktras, sen platå – nån med erfarenhet?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6249
    NoMoreBlob
    Deltagare

    Hej!
    Började den 3/1, med satta 111,0 på vågen. På två veckor var jag nere på 106,5 kg (17/1), och nu sedan dess pendlar jag mellan 105,5 och 106,0 kg.

    Jag har kört LCHF och Atkins tidigare och för mig var det då väldigt tydligt när jag gick in i ketos. Andedräkten, känslan i munnen, pirret i kroppen, huvudvärken som släpper, men så har det inte alls varit den här gången, trots att jag körde stenhårt de första 10 dagarna (i princip bara ägg och kött). Är inte det märkligt?

    Möjliga problem i min kost är: Caffe latte. Dricker max en per dag, med 50% grädde ist för mjölk. Om ytterligare kaffe ska drickas blir det espresso med grädde. Jag äter grönsaker max varannan dag, och då främst gröna bönor, brockoli, blomkål. De mejerier jag äter är främst grädde, creme fraiche, fet jogurt (10%) (inte så ofta).

    Hur viktigt är vattnet för er? Jag försöker få i mig 2 – 2,5 l.

    Tacksam för tips.

    // Mrs Blob

    #93093
    JennieJ
    Deltagare

    Jag hade också en platå efter ett par veckor precis när jag hade börjat. Detta löstes när jag tröttnade och började köra väldigt extremt med fakir-LCHF.
    Maten blir ju väldigt tråkig men platån släppte och jag började långsamt äta lite mer kolhydrater så att maten blev roligare. Det blir ju lätt att det drar iväg med tex grädde och ost osv. Det innehåller ju ett par kolhydrater, så försök räkna ut hur mycket du egentligen stoppar i dig. 🙂

    #93092
    Limp
    Deltagare

    Mycket grädde brukar vara en effektiv show stopper för en del personer. Testa vad som händer om du drar ner gräddet ?

    #93094
    Snusmumrik
    Deltagare

    Precis som Limp säger så kan grädden vara ett problem. Likaså ost, creme fresh och andra mejeriprodukter.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.