Viktraset 2011

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 32 totalt)
  • Författare
    Deltagare

Hej!

Nu har jag smygläst i 3 veckor och blivit så otroligt peppad av alla tips och alla kunniga människor. Jag testade och jag är frälst! Jag har gjort 6 kg på kort tid och mår som en prinsessa! Allt överflödigt vatten har runnit av mig och jag känner mig som jag gått ner 10 kg redan….jag har smittat 2 personer på jobbet med detta så även de är frälsta nu…

Det är så lätt, så gott och jag har tappat allt sockersug….

Jag skall åka till USA i april….vårgarderoben är mitt mål!

Hälsningar Maria

weight.png

Deltagare

Fan vad guuutt!!!

jättebra!! smitta så många du bara kan!!

Deltagare

GRATTIS! 🙂

Deltagare

Strålande! Nu kör vi! 😀

Deltagare

Grattis och välkommen!!

Deltagare

Nu är jag konfunderad och det finns säkert någon här som vet….
    förra helgen, från torsdag till måndag försvann 3 kg bara sådär…nu idag var det vägning och alla 3 kg är tillbaka. (jag väger mig varje dag för att se vart jag är på väg och balansera min kost)och det är inte någon viss tidpunkt utan bara, pang 3 kg….visserligen hade jag svårt att tro det när jag stod på vågen i tisdags morse att jag rasat 3 kg. Det var lixom för bra för att vara sant….någon som har något tips?
    Ätit bra, lagom med motion precis som vanligt…

/maria

Deltagare

tala om vad du ätit 🙂

Deltagare

Korvstroganoff ala LCHF grönsaker tors och fre och lör lunch!!!! ( ensam med barnen och stor sats gjordes..)
    lördag frulle bacon och ägg. Lördag kväll tallrik med salami, avocado ostar och keso och tomater ett glas rött
    söndag frulle bacon och ägg. Söndag kväll….kommer inte ihåg,
    Måndag morgon bacon och ägg, måndag lunch fisk med remouladsås. Fisk med grädde och spenat i ugnen
    Tisdag bacon och ägg. Thai utan ris, grönsaker.Middag renskavswok, tränade spinning 30 min ochefter det en tallrik turkyoghurt med 6 björnbär…
    onsdag bacon och ägg. Lunch sallad med kyckling keso och avocado. Middag renskavswok
    Torsdag (idag) frulle avocado, majo och 4 cocktailtomater och en skiva rökt skinka….
    Tyck och tryck.

Om jag har varit lite sugen…så har jag tagit en bit cambozola, jag har även använt bregott havsaltat ibland på finncrisp.

Deltagare

Du måste äta mer fett, skippa keson. ÄT mer majonäs cremefraiche och beasås. Jag brukar äta kyckling med fetaostsallad och chilibea. Fiskgratäng med grädde och fraiche kryddad med en skvätt chilisås och sambal. Gör broccoligratäng med grädde och fet riven ost. Var inte rädd att gotta till det ordentligt, gör mycket så det räcker till lunchdosor. Ni tjejer äter för små portioner så ni har svårt att få i er tillräckligt med fettenergi.

Deltagare

Tycker också du äter för lite fett men sammantaget blir det också väl mycket grönsaker skippa tomater finncrisp och turkisk youghurt

Deltagare

Tack för tipsen! Jag skall äta mer fett och mindre grönsaker.
    Rapporterar hur det går !

Trevlig helg så här redan på torsdagen….ledig imorgon!

;D ;D ;D ;D ;D

Deltagare

Måste hålla med… aldeles för mycket grönsaker och för lite fett=)) Stek i smör och vispa ur pannan med lite grädde;)

Deltagare

Hej !

Nu har jag lite mer frågor.
    Vad är ketos?
    Vad är nollning?

Kan ni beskriva lite om era portioner? Jag väger 89 och är 175 lång och förra veckan rasade jag ner till 86 nästan 4 kg på en vecka men sedan gick jag upp 3. Nu har jag varit borta inder helgen och det har funkat ok med maten på hotellet så nu har jag sedan i torsdags gått ner 0,8. Men när jag började lchf:à så hade jaf sånt flow, inte hungrig eller sugen men nu äter jag mindre grönsaker enligt rek. Och mer fett men de sista dagarna så har jag lite lätt huvudvärk och sug….kan det hänga ihop med äl?

Äter ni så fort ni är hungriga??
    /Maria

Deltagare

Portionen ska vara så du blir mätt, inte spymätt, men mätt… Äter när jag blir hungrig om det går, men det är inte farligt att vara hungrig en stund;). Klart det kan ha med äl att göra, drick vatten! Äter du tillräckligt med fett?? Ketos är fettbrasan;) Nollning är noll kh… Lycka till!!

Deltagare

Tänkte bara inflika att var försiktig med thaiwok och andra liknande saker som du inte lagar själv. Ofta har dom socker i eller annat som inte är speciellt LCHF vänligt 🙂 Märkte själv at jag föll ur ketos av att äta sådant 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 32 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.