Vill bli smal!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 464 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #977
    AvatarEvian
    Deltagare

    Nu börjar jag skriva matdagbok och viktdagbok här. Ni får gärna kommentera och ge tips!
    Jag har hållit på med LCHF (första gången!) nu i 5 dagar och än så länge känns det jättebra.

    Vill från 64 kilo till 57. Det är inte så mycket och jag är inte överviktig nu men tillräckligt för att inte känna mig hälsosam.

    Vad jag har ätit idag:

    Frukost: ca 2 dl Grekisk yoghurt, några blåbär i, en kopp te, 1 finn crisp med smör och salami (hög kötthalt)

    Lunch: Revbenspjäll på restaurang med tyvärr mycket söt sås till, coleslaw, mineralvatten

    Snack: 3 bitar 70% choklad (blev vidrigt sötsugen efter den söta såsen till lunchen, usch usch)

    Middag: Oxfilé med bea och smörstekt sparris

    Idag har alltså varit en okej dag men med lite för mycket sött. Det blir det ändring på till imorn.

    Vägning idag: 63,2. Rätt riktning alltså! 🙂

    #13918
    AvatarMc_Andersson
    Deltagare

    Hej! Kul att du är på väg åt rätt håll:)

    Får man av ren nyfikenhet fråga hur lång du är? Tänkte bara att 64 kilo inte är så mycket.
    Lycka till!

    #14182
    AvatarEvian
    Deltagare

    Jag är 164 cm, inte så lång alltså 🙂

    Och tjej för tusan! Kanske inte framgick.

    #13917
    AvatarMc_Andersson
    Deltagare

    Jag är 165 och känner mig inte så kort för att vara tjej. ::)

    Jag siktar på 80 för att må bra. Om jag sedan rasar några till så är det ju bra:)

    #13907
    Avatartoru
    Deltagare

    Jag har snart gått ner hela den vikt du siktar på… 🙂

    Det som jag tror har hjälpt mig mycket i min viktnedgång är den totala avsaknaden av godis eller sötsaker. Jag fuskar ”aldrig” med choklad eller liknande. Blir man av med det sockerätandet (eller tron om att man äter socker) så tror jag man har andra fördelar i det också. De gånger jag ”fuskat” med en Cola Zero (som inte smakar speciellt gott längre) så blir jag hungrigare och äter mer mellan måltiderna. Helt ovetenskapligt så tror jag att socker eller sockerersättning skapar behov av småätande, vilket leder till onödiga kolhydrater…

    Om jag vore du skulle jag försöka köra ganska hård LCHF en dryg vecka och sikta på i princip 0 kolhydrater för att sen trappa upp lite om det blir för tråkigt. Men så pass liten ”övervikt” kanske kroppen behöver en ”chockstart”?

    /Tommy

    #13916
    Avatarclawus
    Deltagare

    jag vill säga dig att du kanske inte kommer att gå ner.
    för min fästmö är 2 meter och väger ca 70, och hon går inte ner av denna dieten utan hob bildar muskler. och tack vare att muskler väger mer än fett så går hon upp lite gran.
    så jag vill bara varna dig att detta är en möjlighet oxå
    så om du börjar gå upp i vikt så ska du inte sluta med en gång. för jag tror inte du bryr dig så mycket om din vikt utan din kropp (men jag kan ha så fel i detta oxå^^)
    man kan oxå stanna i vikt flera veckor utan ändring.

    (du kan kolla min lchf-dagbok. den heter från björn till man, och se att vikten kan öka och stanna^^)

    #14181
    AvatarEvian
    Deltagare

    Tommy: Grattis till den grymma viktnedgången! Imponerande.

    Jag kommer absolut att försöka strunta i sötsaker helt. Har lyckats hittills, det var bara den dumma såsen som var omöjlig att skrapa bort som gav upphos till med sockersug. Men inte idag 🙂

    Att hålla 0 kolhydrater låter för mig totalt omöjlig. Vad äter man gå? Kött och smör?

    Jag har hittills följt Katrin Zytomierskas matschema (med viss modifikation) som hon la ut. Tycker att det lät vettigt.

    Clawus: Jag har redan läst lite på din matdagbok och är SJUKT imponerad! 🙂

    Och du har rätt, självklart bryr jag mig egentligen inte det minsta om vad jag väger, är det muskler som väger så blir jag bara glad. Har mätt med måttband också så jag kommer inte bara lite på vågen. Men tack för tipset.

    #14180
    AvatarEvian
    Deltagare

    Vad jag har ätit idag:

    Frukost: ca 2,5 dl Grekisk yoghurt, några blåbär i, en kopp te

    Lunch: 2 steka ägg, 4 skivor bacon, stekta champinjoner (allt i smör såklart) 🙂

    Fika: Kaffe med grädde i

    Middag: Currykyckling i sås gjord på creme fraiche med smörstekt zucchini och grön paprika.

    Morgonens vägning: 62,7. Känns bra!

    Glömde att länka till Katrins matschema, ifall någon var intresserad.

    http://www.finest.se/userBlog/entry.php?uid=28711&beid=1400255

    #13906
    Avatartoru
    Deltagare

    För 0 kolydrater, japp kött och smör. Fisk och majonnäs funkar också. 8)

    Blir lite tradigt i länggden men ett par veckor för att komma igång och sedan trappa upp kolhydraterna till ca 5-10g kan funka.

    /Tommy

    #14179
    AvatarEvian
    Deltagare

    Vad jag har ätit idag:

    Frukost: 2 dl grekisk yoghurt med lite hallon och blåbär. En kopp te.

    Lunch: 2 ägg, 5 skivor bacon, några stekta champinjoner

    Fika: Kaffe med grädde

    Mellis: Halv avacado

    Middag: Hamburgare med gruyereost och bacon, coleslaw, babyspenatsallad

    Morgonens vägning: 62,5. Slowly but surely.

    #14178
    AvatarEvian
    Deltagare

    Vad jag har ätit idag:

    Frukost: 2 dl grekisk yoghurt med lite hallon. En kopp te.

    Lunch: 2 ägg, 5 skivor bacon

    Fika: Te

    Middag: pannbiffar med gräddsås (fy tusan va gott!), lite blomkål, gurka, tomat.

    Morgonens vägning: 62,4.

    #14177
    AvatarEvian
    Deltagare

    Vad jag har ätit idag:

    Frukost: 2 stekta ägg, te.

    Lunch: 2dl grekisk yoghurt (ny bättre med mindre kolhydrater) med lite hallon.

    Mellis: lite blomkål, salami, hallon med grädde och 2 chokladbitar
    (tror en bättre lunch hade behövts istället för småätandet)

    Middag: grillad kyckling, grillad haloumi och en sallad.

    Morgonens vägning: 62,4. Samma alltså. Tråkigt.

    #14176
    AvatarEvian
    Deltagare

    Vad jag har ätit idag:

    Frukost: 2dl grekisk yoghurt, hallon.

    Lunch: 2 stekta ägg, bacon

    Mellis: 1 finn crisp med skrattande kon

    Middag: fläskkotlett med gräddsås och lite blomkål och gurka

    Morgonens vägning: 62,4. Samma igen. hmm.

    #14175
    AvatarEvian
    Deltagare

    Vad jag har ätit idag:

    Frukost: Grekisk yoghurt med hallon, 1 finn crisp med skrattande kon

    Lunch: 2 ägg och bacon och lite grillad kyckling

    Mellis: En stor islatte

    Restaurangmiddag: carpaccio med ruccola, parmesan och olivolja till förrätt. Entrecote med lite spenat och gröna bönor och dijon till huvudrätt. Ostar (utan kex) med lite selleri till efterrätt samt kanske 3 glas rött vin.

    Morgonens vägning: 62,3. Det går oerhört sakta men det går iaf åt rätt håll 🙂 Om jag får analysera mig själv lite så stoppar jag nog viktminskningen lite genom att äta lite för mycket till middag varje kväll. Men det är ju så gott!

    #14174
    AvatarEvian
    Deltagare

    Vad jag har ätit idag:

    Frukost: 2 ägg, bacon, te.

    Lunch: Grillad kyckling, vitlöksås, halloumi, sallad med vinägrett.

    Middag: Smörstekt sparris med lite flingsalt, svartpeppar, olivolja, citron och parmesan. Mums! 🙂

    Kvällsfika: Kaffe med grädde

    Morgonens vägning: 62,1. Det knallar på åt rätt håll.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 464 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.