wantingmemories börjar om

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 73 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #773
    wantingmemories
    Deltagare

    Jajjemen, nu blir det nystart. Kommer förmodligen skriva sporadiskt, men om någon har åsikter om det jag skriver är ni välkomna att dela med er av dessa. Jag tar emot all hjälp jag kan få!

    Onsdag 10/3
    Frukost: 2 ägg, 1/2 paket bacon, lite grädde. Till detta en kopp te med lite grädde i.
    Mellanmål: 1/2 lembas med två skivor brie. En kopp te med grädde.
    Lunch: 1/2 burk tonfisk, 1 kokt ägg, lite isbergssallad, ca 2 msk majonnäs
    Kvällsfika: ca 2 dl turkisk yoghurt, lite linfrön och solroskärnor. En kopp te med lite grädde

    #12375
    wantingmemories
    Deltagare

    torsdag 11/3
    Frukost: 2 ägg, 1/2 paket bacon, lite grädde. Till detta en kopp te med lite grädde i.
    Mellanmål: ca 2 dl turkisk yoghurt, lite linfrön och solroskärnor. En kopp te med lite grädde. (Nu är yoghurten slut, så nu kan jag sluta upp med det tramseriet. ;))
    Middag: 1/2 burk tonfisk, lite majonnäs, ett kokt ägg, lite sallad. Vatten.

    #12385
    BigDog
    Deltagare

    Behöver du verkligen mellanmålen??? Jag ser heller ingen ”riktig middag”. Jag skulle känna mig hungrig.

    Annars tycker jag det liknar det jag äter/ätit – nu blir det bara ”Skaldermanbiffar” i två veckor för min del, se annan tråd i forat!

    #12374
    wantingmemories
    Deltagare

    Nej, jag behöver dem inte, men när jag är hemma en hel dag och bara sitter och läser (kurslitteratur) tenderar jag att äta för att jag är uttråkad och behöver en paus. Jag hade önskat att jag hade lite mer rutin på dagen, när jag arbetade heltid åt jag frukost, lunch och middag (både lunch och middag var lagade måltider) och det gick superbra. Jag håller med dig om att det skulle vara bättre att äta två riktiga måltider än en måltid och två mellanmål.

    Sen kan jag ju tillägga att när jag inte har några lektioner och bara går hemma och såsar så äter jag ju inte frukost förrns vid 9.30-10, så dagen blir kortare och därmed behövs inte lika många mål mat.

    #12373
    wantingmemories
    Deltagare

    Igår fuskade jag. 🙁 Mamma fyllde år och bjöd på middag och självklart var jag tvungen att prova lite tårta. Jag tog dock en bit som var ca 1/4 mindre än de bitar de andra tog, så det var jag stolt över.

    fredag 12/3
    Frukost: bacon och ägg, te med grädde (det var den bästa bacon och ägg jag någonsin ätit, jag vet inte vad jag lyckades med där)
    Lunch: tacopaj
    Middag: brieost o körsbärstomater (aptitretare före maten)
    lax med sås gjord av gräddfil och majonnäs, lite ärtor och grönsallad
    en liten bit tårta
    ca 5 lösgodisbitar på kvällen

    #12372
    wantingmemories
    Deltagare

    lördag 14/3
    Vill jag helst stryka ur registret, jag fuskade rejält och jag vet precis vilka fel jag gjorde.

    söndag 15/3
    Frukost: ägg och bacon, te med grädde
    Lunch: röra med champinjoner, bacon, vitkål, creme fraiche, grädde. Till det lite babyspenat.
    Middag: tonfisk med äggröra och lite majonnäs

    #12382
    Susanna
    Deltagare

    Hej.

    Jag vet inte om du har testat det här, men jag är i samma situation som du att jag sitter hemma hela dagarna och pluggar… (sugen blir man ju när kylskåpet är så nära, paus är ju skönt att ta osv…. 🙂 ) och löser det genom att dricka en massa TE… Har köpt flera olika goda sorter med en massa lyxiga torkade frukter i (förmodligen är det inte så LC men what the heck… )
    Tycker att det blir en bra paus.

    #12371
    wantingmemories
    Deltagare

    Jo, jag dricker te typ jämt känns det som. Jag har till och med försökt dra ner på det lite… jag tror att mitt problem mer är att jag vaknar sent (typ 10), äter frukost och sen när klockan är två känner jag mig lite småhungrig (eller sugen?) men då tänker jag att ”nej, man ska ju hålla sig mätt i MINST fyra timmar med lchf” så då vill jag inte äta mat men kan inte hålla mig från att ta någonting litet. Och då får jag dåligt samvete och sen drar jag mig för att äta mat igen, bara för att jag redan ätit mellan målen! Äsch.

    måndag 15/3
    Frukost: ägg och bacon, te
    Lunch: röra gjord av fläskfilé, röd och gul paprika samt vitkål. Till det bearnaisesås.
    Mellanmål: Lite överbliven tonfisk och ägg från igår (typ max tre matskedar tillsammans).
    Middag: Röra med bacon, svamp, vitkål, creme fraiche och grädde. Lite bladspenat.

    #12381
    Susanna
    Deltagare

    Ohh, vill ha din lunch färdiglagad hemma hos mig NU… 🙂

    Men du.. det är nog kanske ändå bättre att äta lunch än mellanmål vid två, dels har det ju faktiskt gått 4 timmar då och dels är det ju bra om den inte blir alltför sen… (man äter mellanmål och sen är man inte hungrig före kl 17… ) Sen beror det ju helt på hur mycket man äter till frukost som avgör hur hungrig man blir.. Vissa dagar klarar jag mig 5-6 timmar, andra dagar är jag hungrig igen efter 3… Rejäl mat är nog alltid bättre än småätande (som också bara triggar igång mer småätande… )
    Hmm, du får pröva med något glas vatten som pausunderhållning istället för te.. 🙂

    #12370
    wantingmemories
    Deltagare

    Pausunderhållning, vad gulligt. 😀
    Ja, jag håller med, bättre med riktig mat än med en massa mellanmål. Jag tror jag ska göra det till mina budord:
    Jag skall icke äta mer än tre gånger om dagen.
    Jag skall äta en stadig frukost och två lagade mål mat.
    Jag skall dricka måttligt med te.
    Amen.

    #12369
    wantingmemories
    Deltagare

    Tisdag 16/3
    Frukost: bacon och ägg, te med grädde
    Mellanmål: några skivor prästost och en kopp te med grädde
    Lunch: Sallad innehållandes isbergssallad, spenatblad, 1 tomat, 1/2 avocado, en liten bit brieost och en laxfilé, toppad med några solroskärnor
    Mellanmål: en kopp te med lite grädde
    Middag: 1/2 kycklingfilé, broccoli, bearnaisesås

    #12380
    Susanna
    Deltagare
    Quote:
    mina budord:
    Jag skall dricka måttligt med te.
    Amen.

    HAHAHAHAHHAHA.. Genast blev dagen (kvällen) så mycket roligare! Tack ;D

    #12368
    wantingmemories
    Deltagare
    Quote:
    Quote:
    mina budord:
    Jag skall dricka måttligt med te.
    Amen.

    HAHAHAHAHHAHA.. Genast blev dagen (kvällen) så mycket roligare! Tack ;D

    Haha, bra att man kan roa någon. 😉

    onsdag 17/3
    Frukost: ägg och bacon, te med grädde
    Lunch: 1/2 kycklingfilé, broccoli, bearnaisesås
    Mellanmål: en kopp te med lite grädde
    Middag: Likadan laxsallad som igår

    #12367
    wantingmemories
    Deltagare

    torsdag 18/3
    Frukost: ägg och bacon, te med grädde
    Lunch: fläskfilémedaljonger, till det en röra med vitkål, bladspenat, creme fraiche och lite grädde (världens godaste lunch, måste definitivt göra igen!!)
    Mellanmål: en kopp te med grädde
    Middag: vitkål med makrillsås (gjord på makrill i tomatsås, creme fraiche, lite tomatpurré, en vitlöksklyfta samt lite grädde)

    #12366
    wantingmemories
    Deltagare

    Det känns som att jag går upp! Det kan också vara för att det är den tiden på månaden, men jag känner mig större runt midjan. Det känns inte alls bra. 🙁 Ska väga och mäta mig imorrn och se om det stämmer. Jag hoppas verkligen att isen ute försvinner snart så jag kan gå ut och promenera mer! Jag har dock inte fuskat på hela veckan, och jag har inte druckit läsk en enda gång (det är min last, dock utan socker). Ska dock på 85-årsfest i helgen… kommer krävas en hel del viljestyrka där.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 73 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.