Ikväll är det bestämt,nu kör vi.
Vikt:106,7
Midjemått: (tjockaste)134cm
Ikväll har jag gjort ostmuffins som jag ska ha till frukost imorgon. jag tog ett grundrecept från ferry food och gjorde så som jag ville ha dem.
recept
5st ägg
1/2 dl grädde
1/2 dl philadelphia
65g bacon lätt stekt(hällde i stekfettet från baconet i smeten med)
2 st buketter från broccoli fint hackat
2dl riven västerbottenost
salt o peppar
blanda ihop och häll upp i muffinsform upp till hälften dem reser sig rätt bra men lägger sig igen när dem blir kalla.
175°c ca 15 min + grilleffekt ca 5 min för fin färg.
till detta blir det en kopp kaffe med grädde.
första gången på väldigt länge jag skall äta frukost.jag vill börja få rutiner med mina matvanor, men det borde ju va lätt när man jobbar som köksmästare, eller?
nej flera år av för mycket jobb och inte hinner äta av stress har nog gjort att när man väl åt 1 gång om dagen åt man antingen för mycket eller för lite, det har nog gjort att min kropp inte vet hur den ska jobba.
jag har tappat mina hungerkänslor och kan gå i 2 dagar utan att äta utan att jag tänker på det,visst jag provsmakar mat på jobbet som jag lagar till mina gäster men jag äter nästan aldrig regelbundet själv. Jag vet heller inte när jag är mätt för jag kan äta hur mycket som helst om det är gott vill säga. Men nu tar vi det steg för steg och försöker lyssna på vad kroppen säger till mig LCHF- take me for a challenge >:(