Sidan 2 av 9 FörstaFörsta 1 2 3 4 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 81

Ämne: Lembasbröd - LCHF-Bröd

Reg.datum
    aug 2009

SV: Lembasbröd - LCHF-Bröd

[color=blue]Ja, jag kan bara instämma med majoriteten.. Det här brödet var riktigt gott ;) Jag provade (fuskade) med att ha i en matsked vetemjöl, och jag måste säga att det blev betydligt bättre.. Jag tar smällen med några extra kolhydrater bara för att få lite mer brödlik känsla!!

Reg.datum
    jun 2009
    Blogginlägg
    33

Varför satt du inte mandelmjöl i eller cocosmjöl/flingor istället för mjölet

Reg.datum
    aug 2009

Euh, kanske kan bero på att jag ville testa med vetemjöl.. eller vad tror du? :o

Reg.datum
    jun 2009
    Blogginlägg
    33

Jaha, ursäkta att jag skrev det till dig :-X .Man behöver inte ge fräsigt svar för det :-\

frukaos Gäst

Läste också om dom som gjort kanelbullar med en modifierad variant av lembasbrödet. Verkar vara ganska allround

Återkom gärna med egna erfarenheter...

Reg.datum
    aug 2009

jag gjorde precis en omgång nu, men när brödet var gyllenbrunt tog jag ut dom ur ugnen.. tyckte sidan av brödet som var mot plåten var väldigt fuktig, är det vanligt? ställde in dom i kylen och får se om det rinner av sig
    förutom det så var dom väldigt goda, första gången jag lyckats baga eget bröd

frukaos Gäst

Är nog så att det blöta du känner är fett (?). Jag brukar förvara min lembasbröd öppet, absolut inte i plastpåse. Dom blir nästan godare om dom får torka till sig lite. Testa nästa gång att grädda dom lite längre och testa om dom blev bättre eller inte.

Grattis till din nya bagarkarriär

Reg.datum
    aug 2009

[color=red]"Varför satt du inte mandelmjöl i eller cocosmjöl/flingor istället för mjölet". Hört talas om uttrycket "kasta inte sten i glashus"? Mitt något syrliga svar var en direkt respons på din korthugga, tämligen tråkiga kommentar... Vad hade du egentligen väntat dig för svar?

Reg.datum
    aug 2009

Är nog så att det blöta du känner är fett (?). Jag brukar förvara min lembasbröd öppet, absolut inte i plastpåse. Dom blir nästan godare om dom får torka till sig lite. Testa nästa gång att grädda dom lite längre och testa om dom blev bättre eller inte.

Grattis till din nya bagarkarriär
    testade att baka en gång till nu, ställde dom utan någe plast över natten så dom torka till sig lite. galet vad det smaka som bröd samma konsistens också... det blir bara bättre o bättre ;D

Reg.datum
    sep 2009

Prövade detta idag, blev positivt överraskad. Det blev väldigt gott och mättade bra.
    Jag hade krossade linfrön, lite pumpakärnor, kruskakli, fiberhusk, bakpulver och en nypa rosmarin. Super! En lembasmacka med keso och bacon, det är fint det. Kommer absolut göra detta fler gånger!

Sidan 2 av 9 FörstaFörsta 1 2 3 4 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •