Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: ÖL medans man "kör" LCHF?

Reg.datum
    maj 2009

ÖL medans man "kör" LCHF?

Jag undrar: i öl är det ju mycket kolhydrater, men det har kommit ett "nytt" öl, Pripps Pure som bara har hälften så mycket kolhydrater. Är det OK att dricka det??

Någon som vet?

Reg.datum
    maj 2009

SV: ÖL medans man "kör" LCHF?

Carlsberg Lite och Koff Lite mellanöl innehåller bara 0,4 gram kolhydrater per desiliter, el. 4 gram per liter. Dom blir dyrare än vin här i Finland, men om man tycker om öl...

Reg.datum
    maj 2009

Tack så mycket för förslaget! Dom ölsorterna ska jag garanterat kika närmre på. ;)

Reg.datum
    maj 2009

Pripps Pure innehåller 1g kolhydrater per 100g. Det är helt ok så länge man inte bälgar i sig enorma mängder.

Bättre alternativ är Spendrups Bright Brew som innehåller 0,76g/100g och Krönleins Spotlight som ligger så lågt som 0,46g/100g. Den sistnämnda kan man som LCHF'are förmodligen dricka sig stupfull på, om man nu skulle vilja det.

Men räkna inte med några smaksensationer. De smakar som billig blaskig sommaröl och skummar misstänkt lite.

Reg.datum
    maj 2009

Pripps Pure innehåller 1g kolhydrater per 100g. Det är helt ok så länge man inte bälgar i sig enorma mängder.

Bättre alternativ är Spendrups Bright Brew som innehåller 0,76g/100g och Krönleins Spotlight som ligger så lågt som 0,46g/100g. Den sistnämnda kan man som LCHF'are förmodligen dricka sig stupfull på, om man nu skulle vilja det.

Men räkna inte med några smaksensationer. De smakar som billig blaskig sommaröl och skummar misstänkt lite.
    Krönleins Spotlight lät väldigt intressant. Tack för tipset!

Reg.datum
    maj 2009

Jag tycker om Öl å det är enligt de tyska renhetslagarna gärna mörk o stark öl 5% eller mer skall man ha fest eller till maten kan man ta en inte ofta alls, men skall man nu bli dragen så rekommenderas sprit.

4.5 % per 100gr för starköl sen får du räkna på 20 gram om dagen med total kolhydrater
    2 glas vin torrt sådant säger Dahlqvist

Men är det fest får man supa med förstånd medan man är nykter ;D

rekommendation låt bli öl för det höjer blod sockret med insulin ökning som följd
    rekommendation låt bli sprit för det stoppar förbränningen i flera dagar
    rekommendation låt bli Vin för det inleder i frestelsen att ta mer alkohol

Vill du bli lite gladare så lite vin å en virre men inte öl Om du skall ner i vikt stryk denna raden

Reg.datum
    jun 2009

Hej!

Jag är en ganska nyfrälst LCHFare, har nu varit igång i ca tre veckor. Jag märker stora skillnader i hur jag mår, det vill säga till det bättre ;D. Men mitt stora hinder är verkligen vinet!! Älskar att ta ett glas (två...) om kvällen. Detta har jag nårorlunda tagit mig ur, dricker lite te istället. Men det det stora problemet är nog sällskapsdrickandet jag finner hopplöst att komma undan. Ska t ex till fest nu till helgen med arbetskamraterna (vet inte att jag är LCHFare) och vet inte hur jag ska klara att på ett smidigt sätt s¨ga att jag inte ska ha nåt alkoholhaltigt att dricka. Jag vet att det låter lite "kompistryck"-aktigt.... :-[ Undrar bara om det är någon annan som känner likadant? Om det kanske är någon som kanske har tips om hur/vad man ska göra?

Jag vill ju faktiskt att LCHFandet ska leda till mindre alkoholkonsumption också.....alltid bra ju

8) XXX Kurvis

Reg.datum
    maj 2009

Hej Kurvis! Du kan ju dricka torrt vin om du vill. Men annars så kan du ju bara berätta om din nya "diet". Dina vänner kommer säkert förstå.

Reg.datum
    jun 2009

Tja!
    Jo jag kan nog ta ett glas torrt...kan smutta på det så länge det går. Sen får jag väl så småningom förklara...men tack för svaret. Är bara jätte rädd att min vikt nedgång kommer ta stryk så att säga. men ett glas kan väl inte vara så farligt... ;)

XXX Kurvis

Reg.datum
    jun 2009

Hej!

Hurra!! Det gick hur bra som helst på festen med arbetskamraterna!! Inga problem alls, middagen vi fick var väldigt lchf, dock jobbigt med desserten...men det gick att komma undan då jag var "allt för mätt" för dessert. Två glas blev det, ett glas surt och mkt torrt vitt, och ett glas rött, men BOING! Det räkte för att bli lite små berusad :o

Jag gjorde kvällen kort och gick hem ganska tidigt så att det inte blev mer än de två glas vin jag fick.

Men tackar tackar för tipset/n, gick super.

XXX Kurvis

Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •