Sidan 1 av 4 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 36

Ämne: Oopsies ("bröd")

Reg.datum
    maj 2009

Oopsies ("bröd")

Recept
    Ca 6 st oopsies
    3 ägg
    Ca 100 gram philadelphiaost
    0.5 krm salt
    Ev. lite bakpulver.

Gör såhär:
    Dela på äggvitor och gulor. Vispa äggvitorna hårt med lite salt. Man ska kunna vända på bunken utan att vitorna rinner ur. Vispa gulorna tillsammans med philadelphiaosten. Jag tog ungefär 100 gram ost. Sedan blandade jag i lite bakpulver också. Kanske en tesked.

Sedan vänder du försiktigt ner ostsmeten i vitorna. Lite i taget. Rör inte alltså, utan blanda försiktigt. Detta för att man vill bibehålla luften i smeten.

Klicka sedan ut på smörat bakplåtspapper. Grädda i ugnen på 150 grader i 25 min!

Låt dem svalna och avnjut sedan med vilket pålägg du vill!

Reg.datum
    maj 2009

SV: Oopsies ("bröd")

Tack för receptet! Jag bakade dessa LCHF Oopsies bröd igår och resultatet blev inte som jag hade väntat mig men ändå jättebra.
    De vart lite "bulligare" än jag trodde men det kan ju helt klart ersätta ett mjukt bröd.
    Jag tog lite bilder så ni kan se hur det blev.

Det där ser gott ut - nästa som mina stektaäggmackor jag hade med ut idag eller som räkmackan jag gjorde häromkvällen. Jättebra bröd som även går att peta ner grövre saker i som nötmjöl, husk och vad man kommer på.

Reg.datum
    maj 2009

Det där ser gott ut - nästa som mina stektaäggmackor jag hade med ut idag eller som räkmackan jag gjorde häromkvällen. Jättebra bröd som även går att peta ner grövre saker i som nötmjöl, husk och vad man kommer på.
    Bra ide! Det ska jag prova nästa gång jag gör bröd.
    Oopsies-bröd är ju väldigt neutralt så det kan man ju ha som hamburgare-bröd eller vad som helst.

Reg.datum
    maj 2009

Jag bakade dessa nyss enligt recept. men gjorde dem i bullformar - superbra blev 14 st!

5 av dessa gjorde jag ett mycket lyckat test med:

efter ett par minuter i ugnen tog jag ut dem och klickade på kanelsmör i mitten

lite smör + kanel

vips - LCHF kanelbullar

Reg.datum
    maj 2009

Jag gjorde faktiskt dessa precis nyss. Med i smeten blandade jag i krossade linfrön, skalade sesamfrön, psylliumfrön och brödkrydda.
    Resultatet vart riktigt bra.

(det enda tråkiga är väl att jag kanske överäter när det är något jag verkligen tycker är riktigt gott.) :-\

Reg.datum
    jul 2009

Jag gjorde dessa häromdagen och blev besviken, smakar mycket ägg... så jag kommer nog inte att göra om dem.

Reg.datum
    aug 2009

Om du tycker att dom smakar för mycket ägg kan du ha 1/2 dl riven ost i ställer för dinkelmjölet så kanske äggsmaken försvinner.

Om du tycker att dom smakar för mycket ägg kan du ha 1/2 dl riven ost i ställer för dinkelmjölet så kanske äggsmaken försvinner.
    Var kommer dinkelmjölet in? Jag bakade nyss som receptet här över, inget mjöl...

Reg.datum
    aug 2009

I det receptet jag har är det dinkelmjöl (3 msk) eller fiberhusk som gäller jag använde 1,5 matsked fiberhusk men har även snubblat över ett recept där man i stället för dinkel eller mjöl använde 1/2 dl riven ost och inget bakpulver. Sorry att jag var lite otydligt.

Sidan 1 av 4 1 2 3 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •