Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 39

Ämne: Snacks och LCHF-godis?

Reg.datum
    jul 2010

SV: Snacks och LCHF-godis?

Häromkvällen gjorde jag så att jag tog blomkål och plockade isär i småbitar som jag snacksade på till kvällsfilmen. Ibland saknar jag att bara sitta o småäta på något och det var alldeles utmärkt o nyttigt substitut till smågodis:-)

Jag har också testat att knapersteka bacon i småbitar och låta kallna, jättegott snacks :-)

Reg.datum
    okt 2010

Ica Kvantum har små påsar med skink chips Knapriga och dom är ruskigt goda. Var ett tag sedan jag åt dom. Nu när jag påbörjat denna metoden kanske det är läge och kolla upp dom igen.

Reg.datum
    maj 2010

Köp en riktigt färsk lax som du fryser in i en vecka eller två. Därefter plockar du fram den, låter den tina innan du skär den i kuber. Så har du något riktigt gott att äta till myskvällen.
    Kött går naturligtvis bra också. Viltkött är att föredra.

Reg.datum
    sep 2010

jag vispar upp lite grädde

Reg.datum
    okt 2010

Köpte skinkchipsen idag och fytusan vad gott. Fast det hade varit godare med en kall öl till ;)

Reg.datum
    okt 2010

Köpte skinkchipsen idag och fytusan vad gott. Fast det hade varit godare med en kall öl till ;)
    vet du om dom innehåller några kolhydrater?

Reg.datum
    maj 2010

Dom Tyska Skinkchipsen innehåller ca 0.4 gram kolhydrater så ja, dom innehåller kolhydrater.
    Men ännu värre är alla dessa tillsatser som konserveringsmedel, kryddor, druvsocker, smakförstärkare, jäst m.m.

http://www.ridderheims.se/product.as...&pid=50791

Dessutom är det väl knappast något naturkött.

Reg.datum
    okt 2010

Det är inte dom!!!

Dessa är Handel tyrol Die Tiroler Schinkenchips.
    Knapriga baconskivor, varmluftstorkad. Ingredienser: Griskött, nitritsalt (natriumklorid, konserveringsmedel: natriumnitrit), kryddor, druvsocker, smakförstärkare: mononatriumglutamat, antioxidationsmedel natriumaskorbat, krydda extrakt, konserveringsmedel: kaliumnitrat, rök. torkats i varmluft. Förpackat i en skyddande atmosfär.

Näringsvärde
    Energivärde 362 kcal / 1527 kJ, 72 g protein, 0,4 g kolhydrater, 8g fett

Men ja här är lite druvsocker och ev något E. Men är man riktigt sugen och inte helt nollar så är det nog ingen fara på torpet.

Reg.datum
    okt 2010

Usch, nu känner jag mig lite elak som kommer och förstör... Men tänkte ändå påpeka att monatriumglutamat (en av ingredienserna i chipsen) är hälsoskadligt på flera sätt:

http://www.kostdoktorn.se/fet-av-glutamat-e621
    http://www.matfusket.com/2010/07/12/...triumglutamat/

Återfinns ofta som smakförstärkare i en hel rad olika produkter och även kinamat & dyl.

Reg.datum
    maj 2010

Det kan knappast vara så avancerat att "tillverka" sina egna chips utan tillsatser. Det är nog att föredra.

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •