Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: D-vitamin tillskott?

Reg.datum
    aug 2009

SV: D-vitamin tillskott?

Jag tror helt enkelt att jag får i mig för lite D-vitamin under vinterhalvåret.
    Varför tror du det?

Reg.datum
    maj 2009

Jag tror helt enkelt att jag får i mig för lite D-vitamin under vinterhalvåret.
    Varför tror du det?
    Jag vistas inomhus störste delen av dagen. Dessutom så är jag rätt säker på att jag inte får i mig tillräckligt via maten. Så under vintern kommer jag garanterat att ta D-vitamintillskott.

Reg.datum
    aug 2009

Så under vintern kommer jag garanterat att ta D-vitamintillskott.
    Vad tror du annars kommer att hända? ;)

Reg.datum
    maj 2009

Så under vintern kommer jag garanterat att ta D-vitamintillskott.
    Vad tror du annars kommer att hända? ;)
    Vitaminbrist är ju aldrig bra. Det kan ju både orsaka sjukdomar och få mig att må dåligt psykiskt. Jag känner mig själv bäst och om jag tror att jag får i mig för lite D-vitamin så väljer jag helt enkelt ett tillskott.

Reg.datum
    aug 2009

Ursäkta att jag tjatat på dig men jag ville verkligen veta bakgrunden till varför du valt att äta extra D-vitaminer.
    Jag ville veta om det är ditt eget val; att du mår dåligt vid D-vitaminbrist o vilka symptom du får eller om du bara tror att du ska bli sjuk om du inte äter mer D-vitamin.
    De stora riskgrupperna för D-vitaminbrist är mörkhyade, beslöjade eller äldre personer. Vad vet jag, du kanske tillhör någon av dessa kategorier.

Men eftersom du länkar till Kostdoktorns blogg där man kan köpa D-vitaminer förstår jag var du fått tipset ifrån o då undrar jag: Vad har D-vitaminintag med LCHF att göra?
    Det kan ju inte vara att man får D-vitaminbrist när man äter LCHF, det finns väl ingen som äter så mycket ägg, smör, fisk o svamp som vi. Eller som promenerar ute i dagsljuset på lunchen när alla andra är avdomnade i paltkoma.
    Varför är det nästan bara psykiatrikern Mats Humble (och Expressen) som rekommenderar ökat intag av D-vitamin?
    Varför är psykiatrikern Mats Humble med på LCHF-konferensen i Stockholm i oktober?
    Och framför allt; varför föreläser psykiatrikern Mats Humble om "D-vitamin – kan detta vitamin förebygga hjärtkärlsjukdom, diabetes och cancer?” Behärskar han det ämnet?

Är det bara jag i hela världen som ställer dessa frågor? Är alla andra nöjda o glada o knaprar överdoser med D-vitaminer bara för att Kostdoktorn eller Fettdoktorn sagt det?

PS Glöm inte att ringa återbud till svininfluensavaccineringen o mammografin ;)

Reg.datum
    maj 2009

Är alla andra nöjda o glada o knaprar överdoser med D-vitaminer bara för att Kostdoktorn eller Fettdoktorn sagt det?

Nu är det ju inte bara nämda personer som rekomendera tillskott av D3

[url][/urlhttp://www.dagensmedicin.se/asikter/debatt/2009/08/14/profylax-med-vitamin-d-och/index.xml]

Reg.datum
    aug 2009

Eftersom jag skrev: "Varför är det NÄSTAN bara psykiatrikern Mats Humble (och Expressen) som rekommenderar ökat intag av D-vitamin?" så räknade jag med att det nog fanns några till ;)
    Bättre länk till artikeln om professor Stig Bengmark:

http://www.dagensmedicin.se/asikter/...vitamin-d-och/

Det roliga med den här artikeln är ju att han rekommenderar D-vitamintillskott som kompletterande insats vid brist på svininfluensavaccin!

Varför får vi lov att använda det ena men inte det andra?

Reg.datum
    maj 2009

Vad är det man inte får använda och vem säger det?

Reg.datum
    aug 2009

Annika Dahlqvist skriver på sin blogg angående svininfluensavaccineringar: "Människorna måste själva skaffa sig eget försvar mot influensavirus via sitt immunsystem"
    Jag tolkar det som om att vi inom "LCHF-rörelsen" inte bör använda eller behöver något svininfluensavaccin.
    Rätta mig om jag har fel, du kanske tolkar det annorlunda.

Reg.datum
    maj 2009

Jag tycker det är lite skillnad " jag anser att friska människor måste skaffa sig ett eget försvar mot dessa virusar " mot det du skriver "Jag tolkar det som om att vi inom "LCHF-rörelsen" inte bör använda eller behöver något svininfluensavaccin"

Det finns ju en del som hon rekomenderar att vaccinera sej och dessutom verkar det ju inte finnas något annat sätt i dagsläget än att stärka immunförsvaret

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •