Sidan 1 av 8 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 77

Ämne: agnetasch dagbok

Reg.datum
    aug 2009

agnetasch dagbok

Den här dagboken skriver jag inte i för att berätta om några stordåd eftersom jag inte vill gå ner våldsamt mycket på kort tid. Jag har misslyckats så många gånger; jag är jo-jobantarmästaren som gått ner o upp oftare än berg- o dalbanan på ett nöjesfält. Nu vill jag verkligen lyckas. Jag kommer att ge järnet för att förstå o bemästra min kost; LCHF, att tillämpa den på bästa sätt med all den kunskap o erfarenhet jag är mäktig.
    När jag ätit LCHF tidigare förberedde jag mig inte utan stoppade, lite godtyckligt, i mig lite fet mat hipp som happ. Nu har jag en PLAN:

Dels har jag lagt ner stor möda på att utarbeta den matsedel jag går efter. Än så länge är den bara energi- o kolhydratberäknad, men det kommer mer; fett, protein, vitaminer o mineraler, allt ska kollas.
    Dels har jag skaffat bundsförvanter; man med ölmage o ett par knubbiga kvinnliga släktingar. Det är skönt att slippa laga olika sorters mat o det är kul att ha sällskap i livsmedelsbutiken när man går o jagar lågkolhydratsmat.

I förrgår avslutade vi våra första 6 veckor = en matsedelsomgång. Vi var nöjda med resultatet; jag hade gått ner fyra (bergsäkra) kilo o min man 3 cm om magen. Vi har som sagt inte bråttom utan prioriterar att äta gott o "nyttigt" Maten är så god att vi inte tvekade en sekund att börja om igen med en ny 6-veckorsomgång. Min man t.o.m krävde det o jag hänger gärna på, det ska bli kul o se om man kan variera rätterna inom ramen.

Det här skriver jag för att sätta lite press på mig själv:
    Fram till jul är det 14 veckor (= 2,5 matsedelsomgångar) Det hade varit en underbar julklapp till mig själv om jag lyckats gå ner 10 kg till julafton

SV: agnetasch dagbok

Jag har ungefär samma mål, 10 kg till julen. Men som sagt, först 85 kg, sen 80.

Reg.datum
    jun 2009
    Blogginlägg
    33

Hahaaa, me too jag vill också gå ner ännu 10 kg och till julen men jag är realistisk och vet att det inte alltid lyckas som man vill och planerat :-\ Kanske jag går 2 kg kanske jah går 5kg vem vet. Som det nu ser ut kommer jag inte att gå mycket alls ner till jul med denna fart som nu är.Me jag går vidare som förut och kommar att simma 3 gånger i veckan som planerat i 40-45min ;D

Reg.datum
    aug 2009

Vi kanske ska starta en liten tävling? Alla som går ner 10 kg till jul får en extra guldstjärna vid sin avatar av Richard. De som inte lyckas får....en låda Alladin :

Reg.datum
    jun 2009
    Blogginlägg
    33

Men A. menar du nu 10 kg from när? nu eller från början? Isåfall har jag 4 kg kvar att få bort men jag 16 kg nöjer jag mig med tillsvidare.

Reg.datum
    aug 2009

Starten gick i måndags. Så ska vi säga 10 kg bort fr.o.m 14 september t.o.m 14 december? Annars hotar den förkastliga Alladinlådan ;D

Reg.datum
    jun 2009
    Blogginlägg
    33

-10 kg på 14 veckor....ööhhh, ok vi skall se men jag tror inte det kommer att gå, det är för mycket på en sån kort tid. Men jaaaa jag hoppas ju på det. + Hoppas också att miytt simmande 3 gånger i veckan hjälper. Kommer själv att åka till Thailand andra veckan i oktober i 2 veckor. Hoppas det går bra där med- Vet bara inte vad jag skall äta där när man inte kan laga själv maten

Reg.datum
    aug 2009

Har man frukostbuffé kan man äta sig proppmätt på skinka eller bacon o olika sorters ägg; äggröra, stekta ägg o någon slags lite hårdare äggrörebollar.
    Jag är inte så förtjust i heta röror, så jag åt mycket grillad kyckling, kycklingspett o stekt anka, jättegott!

Fast jag började för 6 veckor sedan ;P

Reg.datum
    aug 2009

Försök inte ;D i måndags gick startskottet; minus 10 kg till jul!

Jag har också hållit på i 6 veckor o jag gjorde en viktkurva där man kan se hur ryckigt det går. Klicka på länken nedan:

Sidan 1 av 8 1 2 3 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •