Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: jättegod fisksoppa

Reg.datum
    sep 2009

jättegod fisksoppa

Jag hittade ett recpt på fisksoppa i "matmappen" på min dator. Har ingen aning om varifrån jag fått det men det visade sej vara i det närmaste perfekt för LCHF:are. Lyder som följer:

FISKSOPPA
    Skala 500g gul lök (jag tog 300 g), kör den i maskin med knivar så den blir väldigt finfördelad (jag hackade med kniv), mjuka i lite smör i ca fem minuter utan att få färg.
    Tillsätt en burk krossade tomater, ett paket grädde (ett paket grädde kan se ut hur som helst, jag tog 2 dl fetaste sorten) pressad vitlök ca 4 klyftor, ca 2-4msk curry (Jag tog 1 msk, visserligen en jättestark variant, smaka dej fram) samt fiskbuljongtärning (hade jag ingen, tog grönsaks i stället).

Koka ihop i ca 15 min. Tärna ett fiskblock (400g) och lägg i. Koka ytterligare 5 min tills fisken är klar. Salta vid behov och peppra med citronpeppar. Ät persilje- och vitlöksgratinerade bröd till (en skiva flatbröd med smör och ost). En klick aioli i tallriken blir gott

Sjud någon minut. Tillsätt en burk krossade tomater

Reg.datum
    sep 2009

SV: jättegod fisksoppa

Glömde skriva in att man får späda med vatten om man tycker att den blir för tjock - jag tog 2,5 dl

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •