Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: LCHF gratäng med Rättika (Bra ersättare till Potatisgratäng)

Reg.datum
    apr 2012
    Herre jösses i gatan!
    Det här kan nog vara bland det godaste jag ätit iår!
    Gjorde en egen variant -
    Skiva rättikan , släng i en form. Kasta i tärnad kassler, vitlök, och kryddor. Skvätt på grädde. Grädda i ugn 225 grader ca 30 min , ta ut , ös ost över. som pricken över i't riv lite ädelost på't!

Jag måste säga att rättika slår potatis i gratäng any given day! VARMT rekomenderat!

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40
    Det var länge sen jag åt, tack för tips=))

Reg.datum
    maj 2012
    Det här måste jag testa!! Har en vegetarian på besök hos dottern, och jag tycker alltid det är "krångligt" med mat till henne. Ska handla hem ingredienser idag o servera med Quornfiléer till. Borde funka,
    menas vi andra äter kotlett eller kassler.

Can't wait!!

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40
    Ska du verkligen servera det?? ;)

quorn
    ... är svårt att tänka sig ett livsmedel som är mer konstlat än quorn, som för vegetarianer ska ersätta kött. Det framställ... tillsätts som bindemedel. Detta ämne kommer från ägg, vilket gör att quorn inte lämpar sig för veganer. Sist av allt ges q... tärningar av kycklingfilé. Se upp för quorn. Leta efter något annat att äta. ...

Reg.datum
    maj 2012
    Citat Ursprungligen postat av mctrollet Visa inlägg
    Ska du verkligen servera det?? ;)

quorn
    ... är svårt att tänka sig ett livsmedel som är mer konstlat än quorn, som för vegetarianer ska ersätta kött. Det framställ... tillsätts som bindemedel. Detta ämne kommer från ägg, vilket gör att quorn inte lämpar sig för veganer. Sist av allt ges q... tärningar av kycklingfilé. Se upp för quorn. Leta efter något annat att äta. ...
    Det funkade o gillades, men hon sa att det var längesen hon åt det. Jag däremot tycker inte sååå mkt om det, men fläskkarrén var inte så god så jag smakade quorn oxå.
    Gratängen däremot..mmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •