Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Snabbt mandelbröd i mikro

Reg.datum
    okt 2009

Snabbt mandelbröd i mikro

Mandelbröd

25gr smält smör
    1dl mandelmjöl(Jag brukar ta ca 1/2 dl ost och ca 1/2 dl mald mandel eller malda paranötter)
    1 ägg
    En nypa salt
    Ev. en nypa eller två brödkryddor
    Ta en djup talrik smält smöret i mikron. Låt smöret svalna lite. Blanda allt på talriken.
    Kör i mikron ca 2 min! Klart!

Jag har hittat receptet på en Lchf sida!
    Tänkte jag skulle dela detta enkla brödrecept med er!
    Det är godast varmt med ost och smör på!
    Lycka till!

Reg.datum
    sep 2010
    Petar upp detta

Det här brödet är för evigt inpräglat i mitt minne sedan förra sommaren när jag för en gångs skull solade och lyckades bränna mig nåt så grymt... Jag låg på mage på soffan i vardagsrummet och grät, kunde inte laga mat (hade bränt knävecken och kunde inte riktigt gå omkring) och visste inte vart jag skulle ta vägen. Snälle maken smorde in mig med kylbalsam, lade försiktigt över mig en fuktig, kall handduk för lite mer svalka och fixade sen ihop denna mikromacka till mig, med smör och ost. <3

Reg.datum
    maj 2012
    Citat Ursprungligen postat av Lissu Visa inlägg
    Mandelbröd

25gr smält smör
    1dl mandelmjöl(Jag brukar ta ca 1/2 dl ost och ca 1/2 dl mald mandel eller malda paranötter)
    1 ägg
    En nypa salt
    Ev. en nypa eller två brödkryddor
    Ta en djup talrik smält smöret i mikron. Låt smöret svalna lite. Blanda allt på talriken.
    Kör i mikron ca 2 min! Klart!

Jag har hittat receptet på en Lchf sida!
    Tänkte jag skulle dela detta enkla brödrecept med er!
    Det är godast varmt med ost och smör på!
    Lycka till!
    Wow! DEN ska jag testa...mange takk!

Citat Ursprungligen postat av Lillnettan Visa inlägg
    Det här brödet är för evigt inpräglat i mitt minne sedan förra sommaren när jag för en gångs skull solade och lyckades bränna mig nåt så grymt... Jag låg på mage på soffan i vardagsrummet och grät, kunde inte laga mat (hade bränt knävecken och kunde inte riktigt gå omkring) och visste inte vart jag skulle ta vägen. Snälle maken smorde in mig med kylbalsam, lade försiktigt över mig en fuktig, kall handduk för lite mer svalka och fixade sen ihop denna mikromacka till mig, med smör och ost. <3
    Haha, fan vad jag log nu

Reg.datum
    sep 2010
    jag har gjort ett likande med typ en msk fuberhusk och en msk kokosmjöl. blir ett bröd att dela i två, gott till frukost. lite kollisar!

Reg.datum
    jan 2012
    Det här var otroligt gott att äta med ett par stekta ägg. Stek äggen ganska ordentligt, och vänd sedan på den och låt dem ligga ner i en tio sekunder innan du lägger över den på plattan. Då har du ett rejält stekt ägg som ändå "läcker" ut gula när du sticker hål på den; otroligt gått att suga upp med det här brödet.

Gillas!

Reg.datum
    sep 2012
    mmm...det hær ær riktigt gott. Och framførallt snabbt att gøra. Jag har provat lite olika varianter som också blev riktigt bra.

Jag provade den hær kombinationen som var jætte god:

smør+ægg+ 1 eller två matskedar grædde+1/3 del mandelmjøl, 1/3 ost och 1/3 kokosflingor. Om man verkligen vill lyxa till det, vilket man kanske vill gøra ibland, inte alltid, så kan man blanda en klick smør med pyttelite sukrin och ha på. Mums!

Reg.datum
    okt 2012
    det receptet har jag också hittat. Jag skar ett halvt äpple i tunna skivor och petade ner i smeten, hällde över kanel och vips hade jag en "tillåten" äppelkaka. Delades av två pers med vipad grädde med vaniljpulver

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •