Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Kycklingfilégratäng med broccoli, grädde och två sorters ostar

Reg.datum
    feb 2010

Kycklingfilégratäng med broccoli, grädde och två sorters ostar

Jag hittade bara på något och så blev det supergott, enligt mina smaklökar...

In med kycklingfileer i ugnen (kryddade med lite salt samt vilökspulver, vitpeppar lite cayenne och ingefära) Stek i 225 grader tills de får hyfsad färg.

Under tiden har du kokat färsk broccoli (en kort stund) och sedan blandat i lite smör och salt. Du har oxå gjort en sås på grädde, en ganska liten bit grönmögelost samt Philadelphiaost med smak av vitlök och örter. Slutligen rör du ner en -två äggulor i såsen (beroende på hur fast du vill ha den) och kryddar lite extra om du så önskar(det gjorde jag).

Placera ut broccolibuketterna runt kycklinfiléerna och häll över såsen, grädda i 15-20min.

Mumma!

Reg.datum
    aug 2009

SV: Kycklingfilégratäng med broccoli, grädde och två sorters ostar

Låter väldigt gott! Tar man sedan kycklinglår istället för de magra filéerna blir det ännu bättre ;)

Reg.datum
    mar 2011

Låter mycket gott! Måste testas redan idag

Reg.datum
    maj 2010

Alltså, kycklinglår i en gräddsås skulle jag inte vilja äta... Mig veterligen är det väl oftast skinn på låren...eller tar du bort skinnet innan du steker dem då?
    Gör jag kycklinglår steker jag dem i ugn, så skinnet går att dra bort efteråt. Mina barn älskar skinnet men jag klöks bara jag tänker på att äta det! Men att hälla över en sås låter inget vidare,enligt mina smaklökar ;)
    Men receptet låter annars väldigt gott

Reg.datum
    aug 2009

Klart jag steker kycklinglåren (och vingar o klubbor o ben o hel kyckling) med skinnet på. Det är ju i skinnet som fettet o smaken sitter, det vill jag inte bort!
    Jag tycker det är jättegott att hälla sås på vilka feta kycklingdelar som helst. Enda nackdelen är att det krävs viss skicklighet med kniv o gaffel
    Dina barn har god smak ;) skinn o ben är en naturlig del av kyckling som är ett stort inslag i den naturliga LCHF-kosten. Matbudgeten blir ju lite lägre också om man kan äta allt på fågeln.

Reg.datum
    feb 2011
    Blogginlägg
    1

Mmmm det vattnas i munnen när man tänker på skinnet på kycklingen! Speciellt med t ex chili o smör på!

Tusen tack för receptet! Ska provas!

Jag kan inte heller äta kycklingskinn men det funkar fint att dra av det och steka valfria kycklingdelar i ugnen som vanligt, släng på extra smör bara. Önskar att jag gillade skinn men för mig är det samma som med pepparrot, kesella, strömming och rå vitkål - vissa grejer kan jag helt enkelt inte lära mig att tycka om.

Reg.datum
    nov 2010

Låter kladdigt med kycklinglår, dom vill man ju gärna äta med händerna. Men i övrigt lät det skitgott, ska nog prova det.

Reg.datum
    apr 2011

När jag har ide torka så brukar jag gå in här och läsa för att få inspiration. Tack för detta recept, kycklingen står i ugnen nu

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •