Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Tankar under resans gång :)

Reg.datum
    mar 2010

Tankar under resans gång :)

Jag började min resa mot ett sundare liv för tre veckor sen idag.
    Jag har valt att försöka leva efter Skaldemans principer. ???
    Nu i början innebär det i stort sett att bara äta fett och kött. Det känns fantastiskt i kroppen och för första gången i mitt liv är inte mat det enda jag tänker på från morgon till kväll. 8)
    Min mage fungerar fantastiskt bra och jag äter bara när jag är hungrig i magen, tills jag blir lagom mätt och sen tänker jag inte på mat fören magen säger till att den är hungrig igen
    För mig är detta fantastiskt ;D
    Än så länge är det brösten som minskat, vilken kanske inte var min prioritering till att börja med, men jag ser i alla fall att något händer med NÅGON del av min kropp, vilket uppskattas fantastiskt mycket ;D

Reg.datum
    dec 2009

SV: Tankar under resans gång :)

Härligt att höra att du är så positiv! Snart minskar det nog på andra ställen också... och det ännu viktigare, du verkar ju må väldigt bra av din kostförändring, och det är ju det allra viktigaste!

Reg.datum
    mar 2010

I ett par dagar nu har jag känt mig uppsvälld och otrevlig i magen.
    I går åt vi tacos, jag åt inte bröd, majs eller annat som jag vet att magen reagerar på, men i dag har jag detta sug som bara infinner sig när jag får i mig kolhydrater(socker), plus att jag känner mig väldigt uppsvälld...
    Någon som har något tips? Kanske socker i tacos-kryddan? eller annat som får magen att reagera på samma sätt?

Reg.datum
    mar 2010

Hmm.. jag har ocksa sadär.. Tre veckor in i "dieten" blev magen uppsvälld och knas, trots att alla mina bekymmer med magen försvann innan. Nu är den fortfarande "orolig". Har ätit LCHF i snart en manad nu. Har ingen aning om vad det kan bero pa, men det kanske är normalt..?

Reg.datum
    dec 2009

NU kommer jag inte ihåg siffran men vi räknade förut ut det där i någon annan tråd här på forumet (läs: leta lite... ;) ) och kom fram till att köpt tacokryddmix innehåller relativt många kolhydrater... Så det KAN ju vara det, men lika gärna kan det ju vara något annat... Nu vet jag inte vilken sort du är (kvinna eller man) men är du det förra kan det ju vara mens eller ägglossning som spökar.. Äter du mer mjölkprodukter än tidigare? (laktos) Jag kommer nog tyvärr inte med så många svar, alltid svårt att veta varför kroppen reagerar "Konstigt".... Hoppas att det går över iaf.

Reg.datum
    mar 2010

Jatack för era svar Ja oroligheterna gick över och efter att ha kollat förpackningen till taco-kryddan förstod vi varför magen blev galen
    både druvsocker ock en massa potatisstärkelse och annat kul
    Nu vet jag lite mer om hur kroppen reagerar när den inte fått kolhydrater på ett tag för att sedan få en dos(om än väääldigt liten).... den gillar det INTE :-D

Reg.datum
    mar 2010

Nu har jag hållit på med Skalderman i två månader och ingenting händer!!! Jag har tagit bort alla kolhydrater som fanns i min kost, inklusive kaffe, men som sagt ingenting händer!!!
    Eller det är väl en sanning med modifikation... Jag har ju slutat tröstäta... är inte sugen helt enkelt... Men med kläderna i relation till kroppen händer ingenting...
    Frustrerad!!!
    Vet att min kropp var väldigt otrygg innan jag började, men känner att den skulle ha haft möjligheten att inse att allt är bra och att den får det den behöver nu?!!

Reg.datum
    feb 2010

Ge inte upp! Det tog mig 2 månader innan jag började rasa i vikt,. det är super frustrerande men så skönt när man börjar märka på kläderna att de sitter dåligt på
    Ge inte upp, fortsätt och titta inte på vågen, det kan bli en ond cirkel.

Har du möjlighet till att gå ut och promenera något på eftermiddagarna innan du ska äta?

Reg.datum
    mar 2010

Hejsan Nubi
    Tack för peppen
    Jag har inte ens varit upp på vågen sedan jag började, så den är inte boven

Reg.datum
    feb 2010

Man behöver pepp!! Speciellt om man inte ser förändringar.
    Men det kommer

Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •