Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Pizza riktigt god!!

Reg.datum
    aug 2010

Pizza riktigt god!!

Googlade runt och hittade ett recept på Pizza från Annika i Lets dance och den va riktigt smarrig vill jag lova.

2 ägg
    1 tsk salt
    4 msk olivolja
    1 dl grädde
    3 msk fiberhusk

Blanda och låt stå ett par minuter, smeta ut smeten till en stor tunn botten (ha lite tålamod, den är ganska kladdig) på ett bakplåtspapper.
    Grädda den i ugnen på 200g i ca 10-15 minuter. Ta ut den och lägg på alla dina favoriter å så in i ugnen igen i ca 15 minuter.
    NJUT!!

Reg.datum
    maj 2010

SV: Pizza riktigt god!!

Jag har hållit på med LCHF ett tag tidigare när jag ville gå ner ca 8-10 kg. Har nått detta mål och är inte i behov av att gå ner mer i vikt, kör nu lite mer GI-aktigt, alltså ganska lika tänk men inte så strikt.
    Bara undrar, visst borde en sån här pizza vara bra enligt Gi också...eller är jag ute o cyklar? Man måste kanske inte heller ta grädde utan det kanske funkar med mjölk eller 50/50 mjölk o grädde...
    Jag vågar inte köra på med för mycket kolhydrater, känner att detta har verkligen gjort susen på min kropp. Har provat mycket för att komma ner till min trivselvikt, även om jag inte varit direkt överviktig innan heller.
    Ursäkta om jag kom ifrån ämnen men tycket denna pizzan var ett bra exempel på vad som borde passa även om man inte kör så strikt LCHF.

Väldigt tacksam för svar...

Mvh.

Reg.datum
    aug 2010

HEj

Ja visst kan du byta ut grädden, ta lightvariant om du vill, det funkar :-)
    Jag tror att detta är ett GI recept från början, men utan grädde då :-)

Lycka till.

Reg.datum
    jul 2010

Neeeej byr inte ut grädden mot light!! Om jag inte minns fel så har fet grädde lägre GI än light, och light är för den delen aldrig bra!
    Kör på huvudreceptet även om du går på GI. (rätta mig om jag har fel någon)

Reg.datum
    maj 2010

Jag gjorde faktiskt denna pizzan härom dan, jättegod blev den. Jag är inte rädd för grädde o har ingen "light" hemma, men tog 50/50, mjölk o grädde.
    Visst borde det väl vara samma med flera av LCHF-bröden, de borde passa om man äter GI också. Egentligen äter jag nog en blandning av GI o LCHF,trivs bra med att minska på kolhydraterna men tycker samtidigt att det är väldigt skönt att inte vara så strikt o kunna unna sig saker. Nötter har jag upptäckt, finns massor av olika goda blandningar.
    Minns att jag gjort lembasbrödet en gång o tyckte det var jättegott, det måste väl funka "enligt GI" också.
    Ursäkta trådkapet.

Mvh

Reg.datum
    aug 2010

Visst är Pizzan underbar? jag gjorde den igår med :-)

Reg.datum
    sep 2010

Har precis gjort och ätit den här pizzan . Jag hade skinka bacon lök pepperoni grön paprika tomatsås och ost på som fyllning . Kryddade med lite franskt örtsalt och oregano på toppen .

Det blev HUR GOTT SOM HELST ! !

Tusen tack för recept .

Reg.datum
    aug 2010

Igår gjorde jag pizan igen, den är så god ju.

jag la på ost, lök och tunna bitar oxfilé, in i ugnen, sen när den va klar klickad jag beasås på och serverade med vitkålssallad.
    Det vaunderbat gott på en måndagkväll!

Testa

Ska testa denna idag, den står i ugnen i skrivande stund!! spännande

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •