Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Onsdag 13 oktober

Reg.datum
    okt 2010

Onsdag 13 oktober

Det är dagen jag satt som min omstartardag. Jag har kört LCHF till och från ett par år. När jag äter enligt LCHF så mår jag så mycket bättre. Min astma blir bättre, jag är piggare och framför allt - jag går ner i vikt.

Tyvärr händer det saker runt omkring i ens liv som jag inte kan påverka. Men de sakerna påverkar mig och då slarvar jag med maten och äter massa skit - dvs kolhydrater.

Men på onsdag startar jag om. Då ska jag köra LCHF igen. Min vikt ligger just nu på runt 122 kilo.

Just hittat detta forum - förhopppningsvis kan jag hitta inspiration och stöttning här.
    Wish me luck.

Reg.datum
    dec 2009

SV: Onsdag 13 oktober

Lycka till och välkommen till forumet.

Spännande att börja en onsdag. Måndagar verkar annars vara klassiska dagar att inleda förändringar på. :-)

Reg.datum
    okt 2010

Tack!

Mmm.... måndag har jag kört så många gånger... kommer alltid en ny måndag.... det gör det visserligen med onsdag med, men måndag är mer uttjatat för mig... så denna gången blir det en onsdag....

Sen är jag bortrest mån-tis så det kändes dumt att börja måndagen. Och vill inte vänta till nästa måndag. Så onsdag it is. =)

Reg.datum
    apr 2010

Måndagar verkar annars vara klassiska dagar att inleda förändringar på. :-)
    Fast den allra vanligaste dagen att börja banta på är visst - i morgon! ;D

Reg.datum
    dec 2009

hehe, Jo förmodligen startar man i denna ordning:

1. I morgon
    2. 1 januari (eller möjligtvis 2 januari beroende på hur hård aftonen innan blev...)
    3. måndag

Sorry för OT...

Reg.datum
    okt 2010

*ler* det finns nog aldrig så många morgondagar som när det gäller bantning...

Visserligen är mitt mål med LCHF att gå ner i vikt och få bättre hälsa - men banta det ser jag det inte som. Det är en omläggning av kosten till ett sätt som jag kan förhålla mig till framöver, inte bara under min viktnedgång. Så många andra fördelar jag märkt av denna kost gör att jag inte ser någon anledning att sluta med det då jag gått ner färdigt så att säga.

I morrn kör jag !

Reg.datum
    okt 2010

Invägningen i onsdag gav följande: 122.4 kilo.

Onsdagen och torsdagen gick kanonbra. Perfekt med mat och så. Idag har gått bra till nu ikväll då jag fuskat lite med vitlöksbaugette mm. Fullständigt onödigt och nu har jag magknip Dumheter!

Nåväl.

Känner mig positiv inför helgen.
    I morgon blir det ägg/baconfrukost som vanligt. Lunch (om jag är hungrig) blir en omelett. Middag blir älggryta med kantareller. Söndag blir dock en liten utmaning. En släkting fyller år och då bjuds det på smörgåstårta, kakor, tårta mm. Jag tänkte jag skulle ta med mig en tallrik med kokt ägg, makrill etc. Blir nog bra tror jag.

Om vädret är bra i helgen så blir det nog någon promenad. Kanske till och med golf, vi får se.

Hoppas ni får en trevlig helg. =)

Reg.datum
    okt 2010

Varit fullt upp i veckan så jag har inte hunnit skriva här...

Vägningen i onsdags var positivt - 120,5 kg. Dvs minskning på 1,9 kilo.

Igår ballade jag dock ur totalt. Ensam hemma. Chips och smörgåsar. Mådde skit efteråt. Idag är jag tillbaka på banan igen.

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

Hur går det för dej?? Kram

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •