Sidan 1 av 31 1 2 3 11 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 303

Ämne: Sandras väg till -45 kilo

Reg.datum
    okt 2010

Sandras väg till -45 kilo

Wow! -45 kilo... Det låter helt sjukt att skriva det eftersom jag fortfarande inte riktigt har accepterat att jag lider av fetma. Det har jag kunnat räkna ut jättelänge på bmi och sådant, men aldrig riktigt tagit in det. Det skulle nog såra för mycket.

Okej, nu har jag provat nästan allt! Viktväktarna, Cambridge, Nutrilett och till och med försöka svälta mig (när jag var yngre). Nu har jag hittat den här dieten, och det känns helrätt! Har kört på riktigt i en vecka nu, och jävlar vad glad jag blev i morse när jag redan på en vecka gått ner 2 kilo! Helt otroligt! =D

Nu är det dags för mig att ta tag i min (jävla) övervikt och visa mig själv att jag klarar detta!!! =)

Den här "dieten" känns så perfekt, jag menar: Man behöver ju aldrig vara hungrig och ett stort plus - man FÅR äta grädde!!? Helt sjukt, verkligen! Allt blir godare med grädde.

Så nu jävlar KÖR VIIIII!!!

13/10: 105.1 kg
    20/10: 103.1 kg

Reg.datum
    jul 2010

SV: Sandras väg till -45 kilo

Oj -45kg?! Det låter ju helt galet, men inte helt omöjligt. Jag startade på 94kg och vill ner minst 20. Jag vill ju inte se ut som ett benrangel ;) Det bästa med LCHF (tycker jag) är att man sällan är hungrig, man äter sina 3 mål om dagen (vissa äter mer sällan) och så är de inge mer med det, inge småätning hela tiden eller ätandes medan man lagar maten. Sen är ju de bästa självklart att man ser resultat och det ger motivation till att fortsätta såklart. Annars hade jag lagt av för längesen tror jag. Det "sämsta" med LCHF är att det är svårt att få i sig rätt mat och rätt fettmängd när man är iväg någonstans och inte laga den mat man brukar. Annars är jag helnöjd med LCHF och har gått ner 8.1kg, 10cm runt magen, 5cm lår och 4cm armar på 3 månader. Det går sakta men säkert.

Lycka till med din viktresa och ge inte upp, de kommer vara tungt i början och du kommer säkert hamna på en platå men bara fortsätt kämpa så ger de sig. //tess

Reg.datum
    okt 2010

Ja, helt sjukt med 45 kilos övervikt.. jag har nog inte fattat det än egentligen. Jag vill väga 60 kg, det är min absoluta målvikt - för jag VILL så gärna kunna ha fina kläder så att de sitter bra. Jag är väldigt modeintresserad - men inget sitter snyggt på mig just nu, så man blir inte så snygg som jag vill vara =(

Vad duktig du är!! Grattis till -8.1 kg, det är riktigt bra!!!! Tack för ditt peppande, jag blir aspeppad av att läsa vad andra gått ner med LCHF! =)

Kram på dig!

Reg.datum
    jul 2010

Menade absolut inte att de var mycke med 45kg övervikt, utan att de var mycke du ville ned. Så inga missuppfattningar här inte ;)
    Tack för beröm, och jag vet precis vad du menar med att man blir peppad av alla andra. Precis när jag började m LCHF så läste jag dagboken "från björn till man" och blev SJUUUUkt peppad och var tvungen att springa iväg till cykeln och cykla en sväng, fick sån energi. Nu skulle ju inte detta hända idag *skratt*.

Vi hörs längs vägen Sandra!

Reg.datum
    okt 2010

Hahaha! ;)

Jag har precis läst en del från dagboken "från björn till man" och blir också sjuuukt peppad! Men verkar som han kör på mer protein istället för fett? Men jag ska läsa mer... jag vill också gå ner i vikt!!! =D

Nu lyssnar jag på julsånger och tänker att nästa jul kanske jag nått min målvikt!! Det blir jag också väldigt peppad av!!

Är det någon som vet om man får äta rödbetssallad på julbordet? Jag är lite tidig med julbordsplanering, men jag är så peppad! [move]SOMEBODY STOP ME!![/move] Haha! ;)

Ha det så bra!! =D Kram!

Reg.datum
    okt 2010

Nu fattar jag ingenting här... Kan någon snälla hjälpa mig?? =D

Jag förstår mig inte på den här dagboken... Hur lägger jag in nya inlägg i dagboken? Ska jag ta "svara" då? ???

Reg.datum
    okt 2010

Den där Weight Loss Ticker som jag precis fixat för att se min viktminskning, har en jäkligt konstig effekt på mig. Jag går in på min sida flera gånger nu för att se om den ändrat sig.. Hur DUM är man egentligen, haha?! Jag tror att den ska typ se hur mycker jag går ner i vikt just precis nu, och hoppas på att den ska sakta räkna ner. Hoppas att mitt psycho-beteende går över snart, haha!! Jag VET ju innerst inne att den inte kommer räkna ner förrän jag skrivit i att den ska göra det. Hahaha!

Kram på er alla LCHF-are! ;)

Reg.datum
    jul 2010

Hahaha! ;)

Jag har precis läst en del från dagboken "från björn till man" och blir också sjuuukt peppad! Men verkar som han kör på mer protein istället för fett? Men jag ska läsa mer... jag vill också gå ner i vikt!!! =D

Glöm inte att kött inte bara innehåller protein utan även fett, och ibland också nån kolhydrat.
    Och så är det så att det är energin från kolhydrater som skall ersättas med fett, inte volymen. De kan räcka men att steka köttet i smör för att ersätta den energi som kommer från en portion pasta, tex. Nu är jag inte sådan som räknar vare sig kalorier eller gram, så jag vet inga exakta mängder av något, men en vanlig missuppfattning är att man ska ösa på med fett. Så är inte fallet, utan det räcker gott och väl att steka i smör, ha i en skvätt grädde i maten, och bara äta fullfeta produkter. Märker man att man har problem att gå ned eller ist går upp kan det vara idé att justera fettmängden åt något håll.

Reg.datum
    jul 2010

rödbetssallad innehåller om jag inte minns fel 11gr/100g. Och de e lite i högsta laget. Men de beror ju på hur strikt man e och i vilka mängder man äter ( i mitt fall tills burken e slut), jag kommer nog unna mig rödbetssallad i jul för de e så grymt gott, men jag hoppar potatisen så klart!!!

Reg.datum
    okt 2010

Okej, jag får ta liiite rödbetssallad då helt enkelt! ;) Det är väldigt gott, men man vill ju inte stanna av i viktminskningen pga den, det är den inte värd, för mig i alla fall!

Är det bara jag som längtar till julen, btw?

Jaha! Jag trodde man skulle äta riktigt mycket fett för att gå ner, jag ska nog försöka att inte ta i så jag spricker med fett då, from now on! =) Tack tack tack!!

Sidan 1 av 31 1 2 3 11 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •