Sidan 2 av 31 FörstaFörsta 1 2 3 4 12 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 303

Ämne: Sandras väg till -45 kilo

Reg.datum
    dec 2009

SV: Sandras väg till -45 kilo

Jämfört med alla andra metoder så ska man äta mycket fett. Med lchf ska man äta mycket fett, men det fina med denna metod är att det varierar hur mycket man behöver äta för att få igång viktminskningen. Björn äter tex mycket kycklig och om jag förstått rätt så är det kycklingklubbor han äter. Det är de fetaste delarna på kycklingen. Om man bara skulle äta kycklingbröstfilé utan skinn tror jag det skulle bli betydligt sämre resultat. Då behövs det nog mer fett. Men som sagt alla reagerar lite olika. Jag har mått mina intag ganska länge men kan inte riktigt se någon trend relaterat till fettintaget även om jag försöker hålla upp det på i alla fall 75% av all energi som jag stoppar i mig.

Reg.datum
    okt 2010

Okej, tack för svar!

Det är spännande detta, att läsa nya recept mm. Jag är så taggad!

Reg.datum
    okt 2010

Åh, vad jag är trött. Har precis kommit hem från jobbet. Blev lite konstigt idag, har inte ätit någon lunch, men åt två små babybel ostbitar så jag får klara mig till middagen helt enkelt. Blir konstigt att äta såhär sen lunch annars. Undrar om detta kommer påverka viktminskningen negativt, att jag inte ätit lunch?

Hmm.. Tåls att fundera på! ???

I övrigt så är jag fortfarande grymt taggad! ;D Längtar till onsdag, då är det dags för vägning igen!
    Jag har varit duktig och inte vägt mig i morse, det är svårt att låta bli!

Ha en bra LCHF- dag!

Reg.datum
    okt 2010

Nu blev jag lite omotiverad... =( Jag läste här ibland forumen att man inte kan gå ner hur mkt som helst med LCHF. Kommer det då att betyda att jag måste ändra diet efter ett tag?

Reg.datum
    dec 2009

Man kan inte gå ner hur mycket som helst utan kroppen "normaliserar" sig. Man kan alltså inte äta sig mager, men det betyder ju inte att man inte kan nå sin idealvikt om den är i närheten av var "naturen" vill att den ska vara. När man nått den vikten så fortsätter man helt enkelt att leva med lchf och njuter av att må bra i både magen och huvudet. När man når "normalvikt" så kan man ju börja träna mer för att få en mer vältränad kropp om det är utseendet man är ute efter.

Om man siktar på att bli mager så kan man väl svänga om och börja räkna kalorier och äta sallad när man nått ner men det känns ju lite märkligt att vilja bli mager kan i alla fall jag tycka.

Reg.datum
    jul 2010

Jag har gått ned till 4 kg under min målvikt och tycker faktiskt att jag är för smal upptill, mina revben syns och mina armar är riktigt smala. Därför äter jag inte så strikt hela tiden längre, men har hela tiden koll på att jag inte drar iväg upp igen. Hittills har jag varit stabil, men funderar faktiskt på att gå upp några kg även om det känns lite läskigt.

Reg.datum
    okt 2010

Okej, så då borde jag kunna gå ner mina 45 kilo som jag vill?! ;D Trevligt!

Under min målvikt kan jag inte väga, då är jag undernärd enligt bmi..!! Så risken för det är nog inte så stor! TACK FÖR ERA SVAR!!

Kram på er!

Reg.datum
    okt 2010

Ikväll ska jag prova att göra LCHF-glass/ cheesecake med Philadelphiaost. Hoppas det blir gott! Är så duktig och har inte ställt mig på vågen idag heller. Blir sååå spännande att se på onsdag hur det gått denna veckan. Någon som har bra tips på fredagsmys-middagen ikväll? Vad ska man laga?

Kramas!

Reg.datum
    okt 2010

Jag kunde inte hålla mig från vågen i morse..

Den stod på 101,9 kg!! Helt otroligt!! Jag är så glad - jag är på gång! Yeeey!!

Reg.datum
    okt 2010

Kunde inte hålla mig borta från vågen idag heller!! Den stod på 101,4! Yeey! Mitt första delmål är nära nu; Att gå under tresiffrig vikt, dvs under 100 kg. Det är inte så långt kvar. Förhoppningsvis så är jag under 100 kg om en och en halv vecka, nästa onsdag. För det är ju onsdagar jag SKA väga mig på egentligen...! =)

Jag är sååå glad och peppad! Helt sjukt fortfarande att man går ner så snabbt på att ta bort kolhydraterna!! Kram till er alla! Jag ääälskar det här LCHF-forumet! Man blir så peppad av att läsa er andras historier och hur det går för er! =D

Sidan 2 av 31 FörstaFörsta 1 2 3 4 12 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •