Sidan 1 av 64 1 2 3 11 51 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 633

Ämne: Viktresan till 60 kg

Reg.datum
    okt 2010

Viktresan till 60 kg

Har hållt på med LCHF "dieten" i 2 dagar nu Och än så länge verkar det gå bra. Frukostarna tycker jag är svåra och bacon har jag redan förätit mig på men det går ner ;)
    Favoriten är Turkisk yogurt på 10% som jag smaksätter med lite färsk vanilj och linfrön Det hade jag kunnat ätit dygnet runt på.
    I varje fall så har jag nog testat det mesta med viktminskning. Vv fungerade för 10 år sedan på mig, gick ner 13 kg på 6 månader, men ack detta eviga räknandet Har hoppat på det 3 ggr efter det men nä. När jag har fått min första guldstjärna så rasar allt. Så den biten gav jag upp.
    Men men nu är jag inne på LCHF då GI fattade jag noll fick äta det men max det och bla bla bla *TRÖTT*

Denna metod verkar lättare, bara till att såga ju och äta fett.
    När jag vägde mig den 21 när jag började vägde jag 88,3 idag är det bra mindre :-)
    Så jag kommer att gå in lite då och då för att skriva kost och vikt.
    Motionsbiten tag jag på mitt WII då det är väldigt bra och roligt.

Lycka till all ni och har ni tips och ideer så får ni gärna klottra ner dom här. Jag kommer säkert undra en del med ;)

Delmål

[s]80 kg 30 november 2010[/s] 14/12 - 10 79,6
    [s]75 kg 1 februari 2011[/s] 1 februari- 11 74,8
    70 kg 1 mars 2011 Tar längre tid att gå ner verkar det som ju mindre men har kvar
    65 kg 1 maj 2011
    60 kg 26 Juli 2011

Startvikt 21/10-10 88,3

23/10-10 87,1
    24/10-10 86,8
    25/10-10 86,3 Här går de undan och ändå dricker jag vatten som jag aldrig har gjort annat.
    28/10-10 85,5 tjoho!
    2/11-10 85,0 Nu går det inte så snabbt om man säger så.
    10/11-10 84,3 Heeeelt ok... ;D
    11/11-10 84,0 Jag kunde verkligen inte hålla mig från vågen!! ;D9 ;D ;D Men det blev en positiv överraskning ju Så glad!!
    13/11-10 83,3 Sååå glad är jag. Skulle ju väga mig 1 gång i veckan... Fungerar inte för mig ;) -5 kg
    28/11-10 81,9 Ja det är verkligen helt ok efter att stått still och ibland + på vågen. Tyvärr fixar jag nog inte delmål 1
    1/12-10 81,5 NÄ.... Första delmålet klarade jag inte till detta datumet. Får ta hårdare tag till nästa
    3/12-10 80,8 Detta är heeelt sjukt. Sedan jag lade till cocosfettet så går jag snabbare nedåt...Detta är underbart!!! ;D 8)
    10/12-10 80,7 -0,1 har iofs bättre mått på måttbandet. Sen var jag iofs uppe och vände på +1,9 denna veckan ;) JULBORD o äl
    11/12-10 80,3 Tar 0,3 till nu när jag ändå håller på ;). Nu verkar det lossna igen. ;) ;) ;D ;D
    14/12-10 79,6 Så J*vla underbart!!! ÄNTLIGEN under 80
    23/12-10 79,1 Alltid något... Men nu är jag riiiktigt strikt. Max 3 gr/100
    1/1-2011 78,8 Helt ok efter allt man unnat sig
    7/1-2011 78,2 Helt ok tycker jag... Alla minus är bra minus ju .
    10/1- 11 77,8 Ja ja ja man ska bara väga sig 1 gång i veckan, men ibland känner jag för att göra det oftare Klagar inte ;)
    13/1- 11 77,4 -0,8 på drygt 1 vecka... Klagar jag faktiskt inte över.
    28/1- 11 77,0 -0,4 Gick ju upp 1,6 på min semestervecka inkl min mens. Har nollat nu så sammanlagt har jag gått ner 2,0 kg
    1/2 2011 74,8 -2,2 Nollar fortfarande Lätt som en plätt!!!
    11/2-11 73,7 HAr ju inte skrivit föra veckans vägning. Från den 4/2 tills idag är det -0.2 utan nollning.
    4/3- 11 72,6 Desa kg sitter som berget just nu .
    31/3 11 71,3 - 1,3 kg. Ja det tar tid detta men jag är inte ens hälften så strikt som tidigare. MEn det går nedåt. Är inte längt ifrån nu
    13/5-11 70,5 JA så är vikten nu efter att lallat m ed ca 50gr kh om dagen i ca 1 månad. blev + vikt på 2 kg ca. Men nu är jag igång igen!!
    20/5-2011 -0,2 kg.. Helt ok med tanke på att mensen är här även den Brukar ligga på + då jag samlar på mig en del vatte...

Reg.datum
    okt 2010

SV: Viktresan till 60 kg

Hej, jag har oxå provat massa dieter och drycker och visst, har gått ner men blixtsnabbt tebax med några xtrakilo till...jag har hållt på sen midsommar 09 och jag är helt frälst..mår hur bra som helst, men...jag tappar hår? tråkigt. men allergin och exem är väck. kul och annorlunda för jag har haft det sen 4års ålder.. men ha tålamod. jag lipa första veckan efter socker. var sockerberoende allan..hade kexchoklad och dajm i handväska jämt innan haha..men attan vad kilona föll av..startade mids o9 och i slutet av nov hade 17kg försvunnit..men nu e jag tebax i sockerträsket och måste verkligen ta tag i lchf igen....lycka till!!

Reg.datum
    okt 2010

Oj det är ju många kg du tappade så snabbt
    JAg vill ju gå ner till 60 och åt minstone 15 kg ner ska jag ha sten koll!!

Igår var vi bortbjuda till några vänner och fräck som man är så ringde jag efter många om och men och frågade vad för mat vi skulle ha.. PIZZA blev svaret. Berättade att jag hade börjat på denna diet och sade att jag kunde ta med egen mat och laga till den. Men nä nä. Dom fixade 3 kotletter till mig stekta i smör, sen köpte jag med mig blomkål och turkyoggi.
    Efter maten dök andra gottesaker upp, bla en stor skål chips och en stor skål blandgodis. mmmm så gott det såg ut. Satt blera gånger och bara var såååå sugen men samtidigt övertalade mig hur fel det var och att om jag tog 1 så bröt jag heeela dieten och det ville jag ju inte bla bla bla Så jag tog ingeT
    Tog istället lite blomkålsbuketter och doppade i yoggin som var spetsad med vitlök och svartpeppar och lite salt som var kvar efter middagen. Och drack kramvatten
    Fick jätte mycket beröm för det och det gör att man ännu mindre vill äta fel. Jag ska visa att kag KAN, Jag KAN gå ner och blir piggare och gladare och "finare".

Ha en fortsatt bra dag alla!!!

Reg.datum
    okt 2010

Detta är ju heeelt sjukt. Så himla glad jag är. Detta är det bästa jag har gjort i min viktminskningshistoria
    Trodde aldrig att det skulle bli en sådan här rivstart. Men jag väntar mig en motgång när som, brukar ju vara så.
    Min man lade upp potatis på min talrik i går och jag bara NEJ!!! INTE POTATIS!!! Han hoppade till!!! OCh vadå potatis är väl inget fel.. Då undrar man om han har lyssnat på mig när jag har pratat med honom om detta. Igår åt jag helstekt benfri kotlettrad i ugn med vitkål, färsk spenat med lite hemmagjord vinegrätt sås med skyn och ren grädde. SJUKT gott var det och det är sååå skönt och kunna "kränga" och ändå gå ner i vikt!!!
    HAr även varit ute på 30 min power walk med grannen kl 7 imorse, inte illa.

-2 KG på 4 dagar... GÖTT!!!!

Reg.datum
    okt 2010

Är inne på att väga mig mer sällan, tänkte på det igår kväll när jag stog och tittade på den. Men NÄ! Idag utan och tänka på det ställde jag mig på vågen och fattar bara inte hur det gick till. -0,2 kg. Denna "DIET" är galen. Tänk att jag är ALDRIG hungrig. HAr varit det 1 gång och då var jag på väg hem från jobbet.
    Ni so mläser detta och funderar på denna diet borde verkligen ta tag idet och åtminstone prova. Jag har mina mått liggande som jag tog 1 v innan jag började med detta. Ska mäta mig och jämnföra.

Ang power walken jag gjorde igår så ska jag inte göra om den på ett tag. Mina knän strejkar fortfarande sedan jag var duktig med det sist. För ca 2 v sedan. Så det får vänta tills vikten är åtminstone -10 till -15 kg.

HA en bra dag alla

Reg.datum
    apr 2010

Du behöver inte ta i så mycket. Strunta i power walking och gå vanliga promenader i stället, det är mindre påfrestande på knäna och minst lika bra för välbefinnandet. 8)

Reg.datum
    okt 2010

Jag klarade av att power walka i ca 2 v innan knäna sade stopp. Dom har nog inte riktigt återhämtat sig. Jag klarar inte riktigt av att gå långsamt. Jag rycks med liksom ;)

Har mätt mig idag med tänkte fortsätta med det 1 gång i veckan

101018 Byst 105 101026 103
    Mage 118 116
    Stuss 118 115
    Midja 95 92
    Lår 67 67
    Knä 45 44
    Vad 41 41

Reg.datum
    okt 2010

God morgon alla goa glada människor.

Ställde mig på vågen idag +-0 Fast idag hade jag ätit frukosten redan. Glömde faktiskt att väga mig innan som jag alltid annars gör. Får se hur det ser ut en annan dag istället.

Igår när jag var nere i scrapbooking butiken i stan så reagerade ägaren att jag hade gått ner. Riktigt kul faktiskt. Roligare när jag gått ner mer och träffar dom som jag inte träffat på lääänge. Alla vet inte om min diet OCh det behöver dom inte iheller. Ha ha ha a
    Kul att överraska.

Fast det inte är nånga cm på måttbandet och många kg på vågen så känner jag STOR skillnad redan, och det är sååå skönt.
    Bh får jag redan gå ut och jaga nya då det är där jag alltid går ner först men det gör absolut inget!!!
    Tänkte lägga in en bild på mig som jag vill se ut igen eller någerlunda. Då vägde jag mellan 60-62 kg HAr den på kylen som pepping. Fest den har hängt där i många år men nu först så känner jag mig riktigt taggad... Det är så kul med denna "diet" Har svårt för att kalla det "diet" faktiskt. För diet för mig är samma sak som att GÅ HUNGRIG!! Men inte med denna inte...

Hoppas att ni alla får en underbar dag.

Reg.datum
    okt 2010

God morgon alla ni som är inne och tittar...

Ställde mig på vågen och det kommer jag bara göra 1 gång i veckan nu annars så blir man nog knäpp.
    Hade rejält minus på vågen och det är ju kul -0.8 HA ha ha ha Solen skiner på mig;)
    Jag har märkt att med viktminskningen så känner jag mig redan mycket gladare. Lite jobbigt att jeansen börjar bli stora, fast skönt på ett annat sätt. Idag ska jag göra kycklinggratäng Mmmm en av mina favvisar sedan tidigare och det är riktig LCHF så länge man inte äter riset till ;) 2,8 kg på 1 vecka tycker jag inte är så illa, fast jag tror att det är i starten så nu kommer det nog inte vara så mycket.
    Ska göra 1 veckoschema på vad jag ska äta för vissa dagar står jag där och rotar i kylen och frysen och vet inte vad jag ska laga. Det bästa med detta är att det inte är några problem med vad resterand familj ska äta. Jag addar bara till potatis ris eller pasta. Har ju 3 barn från 3 år upp till 16 och 1 man. Och ingen av dom är behov av denna dieten. 16 åringen tränar 4 gånger i veckan och match 1 gång i veckan. Så han äter som en häst. Han äter middag 3 gånger om dagen :O
    Ha det gott alla!!

Reg.datum
    okt 2010

Stort grattis till viktminskningen!! Visst blir man glad av att se resultaten på vågen! På mina byxor har det ännu inte märkts av alls, och jag ser ingenting på mig själv, så det är verkligen tur att man ser det på vågen! Annars hade man inte alls varit lika peppad!

Kycklinggratäng lät supergott! Hur gör du? Har du lust så får du MER ÄN GÄRNA lägga upp recept här på forumet. Jag läser igenom nästan ALLA recept här, för att få lite tips och ny inspiration på mat!

Hoppas du får en kanondag! Kram

Sidan 1 av 64 1 2 3 11 51 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •