Sidan 2 av 64 FörstaFörsta 1 2 3 4 12 52 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 633

Ämne: Viktresan till 60 kg

Reg.datum
    okt 2010

SV: Viktresan till 60 kg

Tack så mycket. Ja det känns skönt. Jag tar ju alltid morgon vikt Tycker den är mer rättvis;)

Idag har jag ätit 3 kotletter till frukost. HAr sparat 2 till lunchen sen på jobb.
    Har läst att det inte är bra man äter bara kött då man bygger musklerna mer och går långsammare ner i vikt.. Kan det stämma???

Lägger upp det här. Sitter fortfarande och funderar hur jag ska göra med Chili.. då den har 21 gr / 100g

Men jag får krydda med chili istället.

500 gr kycklingfile
    1 pkt Bacon
    1 st purjolök
    1 ask på 300 philadelphiaost original
    2 vitlöksklyftor
    5 dl vispgrädde
    2 msk Cilisås, eller krydda med lite chili, kommer jag göra
    riven ost

Dela kycklingen i mindre bitar och stek för sig själv, lägg i ungsfastform
    Skär bacon och purjolör och stek tillsammans, tillsätt grädde, chili, vitlök och låt det koka upp. Tillsätt därefter Philiadephiaosten och rör ut den.
    Häll blandningen över kycklingen och på med riven ost och in i ugnen på 200 grader.

Vet här är kolhydrater och allt beror på hur mycket kolhydrater man äter om dagen.

Man ser inget på sig själv, men andra gör.

Reg.datum
    okt 2010

Det lät supergott! Jag ska laga till den i morgon! ;) Blir spännande!

Blir perfekt fredagsmat!

Tack så mycket för receptet, vad gulligt av dig!

Reg.datum
    okt 2010

Ingen fara. Delar gärna med mig

Idag har jag haft häcken full. Har knappt hunnit äta.

Lämnade barn på dagis, åkte och storhandlade, satte mig ner för att göra lite julkort som jag fått beställning på. HAde köpt nu Promarker penna och när jag ska börja rita är den torr. Ner till vår goa Scrapbutik, det var ingen fara fick en ny penna. Men jag blev nästan 200:- fattigare. Ska inte in där bara ;) Jag ljuger inte om jag säger att jag har 150 st olika stämplar med motiv, men man tröttnar ju. Allra mest nu med julmotiven. MEn men.
    Hem igen och fortsatte helt plötsligt började jag altra tändsticksaskar... HAllå var kom det ifrån. Men har man gjort 60 julkort så är man räääätt trött på det nu ;) Nu ska här damsugas över sen kl 15 är det dax för barnhämtning

Vågen har jag faktiskt låtit bli, men varje gång jag går in på toan så kallar den på mig...

Imorgon bär det av till Ullared. Någon som kanske läser här som har ett tips vad jag kan äta både där och i bilen upp. Lämnar hemmet 4.30 för att vara där 2 timmar senare :-)

Reg.datum
    okt 2010

Kul att åka till Ullared! Jag har ett tips på mat, nämligen MAX hamburgare! De har ett speciellt lchf-mål som är en burgare med salladsblad istället för bröd, och sedan är det ost, dressing och typ tomat tror jag. Funkar som ett jättebra snabbmatsalternativ! ;)

Reg.datum
    okt 2010

Mmmm Max är gott!!! Dock ej deras pommes men det är ju lugnt nu när man går på LCHF

Idag blir det STEK!!! Mmmm

Reg.datum
    okt 2010

Skulle vänta tills på onsdag eller torsdag att väga mig men det gick inte så bra med det. Vägde mig idag och "endast" -0,5. Gick snabbt och lätt i början men nu går det mer långsamt... Idag ska jag göra lite kylling och ta med till jobb. Lunch hemma blir nog bacon och kyckling.

Jag börjar fundera på om det är så att om man äter lite fett så tar det längre tid att gå ner?? Jag har kommit i ett dilemma. Jag klarar inte för fet mat mer Jag mår lite illa av det. Men ack vad jag försöker.

Mäter mig med idag här är måtten

101018 Byst 105 101026 103 101102 101,5
    Mage 118 116 113
    Stuss 118 115 115
    Midja 95 92 91
    Lår 67 67 65
    Knä 45 44 43
    Vad 41 41 41

Ja här är ju lite skillnad på måtten. Och tur är det annars så hade jag nog gett upp!!

Reg.datum
    okt 2010

Turkisk yorghurt kanske inte är så bra att äta till varje frukost. ( om du nu gör det )
    Jag hade också problem med bacon på morgonen i början, men det gick faktiskt över efter ett tag.
    Visst man blir trött på det men det var jag på mackorna med jag åt innan. Oftast äter man ju samma
    frukost vare sig det är ditt eller datt. Varva med en halv burk makrill i tomatsås, ta bort överflödig sås.
    Till det blir det oftast omelett med en matsked grädde och liten riven ost i. Eller kokta ägg som jag mosar
    i lite majonäs. När det gäller de flottiga baconen som var så svåra att få ner på morgonen, tog jag en
    klick keso till, det neutraliserade det feta för mig i alla fall.

Reg.datum
    okt 2010

Nä turk yoggin har jag lagt ner blev lite si så där, Ska se om det finns något annat för mig Igår åt jag lövbiff till frukost... Det var fin fint Ha ha ha kokt ägg åt jag i helgen till frukost och lite ost. Får kolla runt lite då makril är något av det värsta jag vet. Allt samma när jag ska börja på någon diet. JAg är ju sååå kräsen, många gånger önskade jag att jag inte var det då mycket kan se gott ut men smakar tyvärr inte detsamma som det ser ut..

Reg.datum
    okt 2010

Har du provat att baka ett lchf bröd ? Det åt jag ett tag tills jag tröttnade på det.
    Rester går ju fint att äta till frukost med, mätt och go blir man.. ;D

Reg.datum
    okt 2010

Vi har kommit till samma fas tror jag.. Nu har jag bara gått ner 0.1 kg på en vecka! Jag undrar om jag måste äta mer fett kanske? :S

Tråkigt när det går så långsamt.

Jag har fortfarande problem med frukost, vet inte vad jag ska äta. Tröttnar och blir så äcklad så fort av stekt mat till fukost. Någon som har någon annan idé?

Sidan 2 av 64 FörstaFörsta 1 2 3 4 12 52 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •