Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Anna Anka

Reg.datum
    okt 2010

Anna Anka

Hejsan alla!

Såg programmet I FORM med ANna Anka. Och stackars söta killen som levde på LCHF dieten skulle absolut inte äta så (mozarella ost m.m.)
    Anka sa att killen snart kommer att dö av allt fett om han fortsätter att äta så..
    Nu undrar jag.

Hur mycket rätt har Ankan i det hon säger?
    Är denna kost nyttig för oss?
    Fett och sånt?

Jag tänker ändå fortsätta äta denna LCHF tills jag uppnått mitt mål.
    Men av ren nyfikenhet så vill man ju veta ;)

Reg.datum
    maj 2009

SV: Anna Anka

Jag såg inte programmet men Anna Anka är en person som jag absolut inte skulle lyssna på några råd ifrån om det inte gällde hur man hamnar på löpsedlarnas förstasidor.

Hon själv åt väl dessutom brosk av okänd anledning?

Reg.datum
    okt 2010

Hon åt brosk för att inte få cancer för att valar hade mycket brosk och aldrig fick cancer eller hur det nu var... Absurd anledning iallafall, och det har gjorts en parodi på det med att äta disktrasa för att slippa få rynkor ;D

Reg.datum
    okt 2010

Har tänkt mycket på det där också, då jag har fått höra mycket sånt där, "dö i förtid av allt fett"... jag undrar, tror folk att dom hade lightprodukter "förr"? Tror dom atturmänniskan laddade fatet fullt med pasta och drack ett glas lättmjölk till? naa...
    Jag vet inte hur det är med fördomarna, men jag tror själv jag hade endel innan jag läste på. Trodde folk satt och hyvlade smör och åt och åt tills det sprutade ut genom öronen. Så är det ju inte, även om kosten baseras på fett och protein till stor del. I kombination med kolhydrater, blir ju fett mer farligt, eftersom vi då lagrar fett (eftersom vi då använder kolhydrater som bränsle). Äter man kolhydrater "bör" man nog inte äta så mycket fett som vi gör (vad jag själv tror och har erfarenhet av).

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

Jag väljer nog oxå att inte lyssna på Ankan... klart man inte kan leva på bara smör men det vore ju oxå tråkigt och det är inte detta=))

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •