Sidan 1 av 4 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 33

Ämne: Resan mot 65 kg

Reg.datum
    dec 2010

Resan mot 65 kg

Har tittat runt i forumet ett par dagar och tycker att stämningen verkar trevlig här. Hoppas på att få lite stöttning och hjälp genom min resa. Det ä ju inte alltid kroppen fungerar som man förväntar sig och inte huvudet heller för den delen.
    Jag har försökt gå ner i vikt i stort sett hela livet. De flesta metoder fungerade inte alls, kanske i vissa fall för att jag är en ganska otålig person som tröttnar när det inte händer något.
    En metod som faktiskt fungerat riktigt bra för mig var GI, och jag gick ner en hel del, men kom av mig och gick upp igen.. Nu några år senare har jag gett mig fasiken på att det ska gå.
    Inga direkta hälsoproblem mer än att jag förstår att jag enligt alla tabeller lider av fetma. Annars har jag bra blodtryck, bra HB, är energisk och rörlig..
    Rent mentalt är det mycket besvärande att väga så här mycket, jag skäms ofantligt över vad jag väger och vad jag gjort mot mig själv, även om jag faktiskt inte haft direkt dåliga matvanor sista åren (ärligt! Jag tänker vara helt ärlig i den här dagboken). Inte ens sambon vet vad jag väger, och jag hoppas att det förblir så. Men nu vet ni.. Uhh.. hemska tanke..

Reg.datum
    dec 2010

SV: Resan mot 65 kg

Skriver in min vikt och mina mått

(Ordentlig LCHF-start 2/12)

vikt h.överarm byst midja stuss h.lår h.vad
    2010-12-02 93,5
    2010-12-05 91,2 37,0 118,0 98,0 106,0 64,0 44,0

Så var det sagt..

Reg.datum
    dec 2010

Och då var det kanske bra med lite delmål, det sägs ju att det är pedagogiskt och bra. Jag har haft lite problem med delmål tidigare. Klarar bara det första och kommer av mig sedan. Men någon gång måste ju även jag växa upp och klara nästa delmål, så..

Nyårsafton - 88 kg
    31 januari - 84 kg
    28 feb - 81 kg
    31 mars - 78 kg
    30 april - 75 kg
    31 maj - 73 kg
    30 juni - 71 kg
    31 juli - 69 kg
    31 augusti - 67 kg
    30 september - 65 kg

Ser ju faktiskt realistiskt ut, men det känns inte realistiskt.. Det är ett stort spöke jag ska slåss mot.

Reg.datum
    okt 2010

Resan mot 65

Hej,

Välkommen till forumet, hoppas att du kommer att få all den stöttning och peppning så att det hjälper dig.
    Själv började jag den 18:e okt med en övervikt på 40 kg och har gått ner lite drygt 11 kg sen dess, tycker att detta forum har gett mig massor av peppning.
    Tycker att dina mål ser bra ut.

Lycka till nu kör vi ;)
    Ha en skön dag!
    kram kram

Reg.datum
    dec 2010

Tack! Just nu känner jag mig superinspirerad!
    11 kg är en kanonnedgång på så kort tid!
    Klart att vi kör! Ha den bra dag du med
    Kram

Reg.datum
    dec 2009

Välkommen till forumet och LCHF!

Jag personligen är inte så målinriktad av mig så jag skulle bli lite stressad av så "detaljerade" mål. För mig sattes målet att först komma ner till vad jag trodde jag vägde innan jag faktiskt vägde mig för ett år sedan. Jag vägde in på drygt 174kg och trodde jag vägde 150. Så då blev 150 första målet. Sedan 130 och efter det tvåsiffrigt. Jag fick ganska snart en känsla att det skulle gå till 1/1 2011 så det blev ett slags mål. Mer detaljerat än så har jag aldrig tänkt. Visst hägrar "normalviktig" någonstans men det får ta den tid det tar. Mentalt har jag aldrig haft problem och jag är inte det minsta "utseendefixerad". Jag har liksom alltid "gillat läget" att jag ser ut som jag gör.

Om detaljerade delmål funkar för dig så kör på, men tänk på att ju fler mål du sätter upp desto fler besvikelser kan komma... Nu ser dina delmål (som du säger själv) ganska realistiska ut men de kräver nog ganska mycket disciplin ändå. 10kg kan kanske bli tufft mitt bland alla storhelger.

Lycka till!

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

Hej! Välkommen=). Du ser ut att ha bra mål, men man får inte bli ledsen om dom "flyttar" sej lite... vi hörs här då och då och stöttar varandra... Stort lycka till!!

Reg.datum
    okt 2010

HEj och välkommen.

Tycker att dina mål ser superbra ut...
    JAg får ju ändra mina då jag har haft platåer och gallstensanfall
    Men 1 mål kommer jag inte ändra och det är det sista!!!! Det är vår bröllopsdatum och även den dagen vi träffades Och då hade jag lite mindre än den vikten

Besviken har jag blivit några gånger men som tjej måste man var lite beredd på att vikten kan gå upp 1-2 kg under 1 natt ;)
    Det har min gjort ;) För att 2 dagar senare vare nere igen och lite till så häng inte läpp för det utan fortsätt. JAg klottrar av mig en del vilket gör att man får gensvar och man blir peppad.
    JAg läser runt enormt mycket på forumet men jag svarar inte i ens hälften. Gammalt som nytt!!

8) 8) 8) 8) Lycka till med viktminskningen... 8) 8) 8) 8)

Reg.datum
    dec 2010

Tack!
    Ja vilken resa du har gjort, det är ju helt galet! Vilken kanoninvestering i dig själv

Ska jag vara ärlig så är jag en grym tävlingsmänniska, i allt faktiskt.. Om det så handlar om vem som kommer först i skrivarkön eller vem som är först på jobb.. eller stannar längst (just nu har jag gjort båda delarna under allt för lång tid).. eller får producerat mest. Inte alltid sunt, men sån är jag ;). Vi får se hurd et går, känner jag att jag verkligen gjort allt och inte lyckas så är det ändå ok, men känner jag att jag slarvat och misslyckas, då är det inte bra.. >
    Jag vet inte om jag vill säga att jag är utseendefixerad, på vissa sätt är jag nog det, aven om det rimmar dåligt med vad jajg gjort mot mig själv. Men jag har alltid jämfört mig med andra, och då de där som klarar att leva upp till idealen. Plockar gärna egenskaper från olika människor och är irriterad över att jag inte klarar matcha alla, och så blir det ett stort nederlag. Jag har inte alls så stora förväntningar på andra, men på mig själv är det annat.
    Det ska bli en spännande resa. Skriver upp vad jag ätit under dagen och delar med mig senare.

Reg.datum
    dec 2010

Hej! Välkommen=). Du ser ut att ha bra mål, men man får inte bli ledsen om dom "flyttar" sej lite... vi hörs här då och då och stöttar varandra... Stort lycka till!!
    Tack!
    Vad roligt att bli så välkomnad. Det är ju lite vingligt att ge sig in i nya forum..

Sidan 1 av 4 1 2 3 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •