Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 2 3 4
Resultat 31 till 33 av 33

Ämne: Resan mot 65 kg

Reg.datum
    okt 2010

SV: Resan mot 65 kg

Nu har jag varit borta en stund. Började må lite skumt kunde knappast äta "rätt" eller alls för den delen och tog ett graviditetstest och det visade positivt. Är i v.9 nu och den enda som vet det är sambon. Skulle någon mot förmodan veta vem jag är så önskar jag att det inte sprids, det är mycket som ska kollas innan vi vet om allt är som det ska.

Som ni nog förstår så måste jag ändra mina mål och jag tror att det viktigaste är att jag absolut INTE låter mig gå upp i vikt.
    Jag har som sagt mått illa fram till nu, och det är väl först senaste dagarna som jag inte mår konstant illa. Jag har fått vara glad att jag kunnat äta något alls, och jag har faktiskt firat jul som vanligt. Första julbordet tog jag mig genom med lchf och mådde prima, hade funderingar på om jag kunde vara gravid men hade dålig koll på att jag inte fick äta allt för eventuell babys skull. Har bättre koll nu och hoppas att jag inte fått i mig något dumt. Nu har jag läst på mer och inser att jag kommer att sakna en hel del av det jag tycker är gott.

Men OJ vad trött jag är.. sjukt trött. Jag har under många år sovit allt för lite pga allt som finns att göra, och nu sover jag.. gör något aktivt och så måste jag vila MÅSTE alltså. Har aldrig varit med om liknande.

Jag gick faktiskt ner ytterligare ett kg innan detta, och så gick jag upp det igen när jag började äta kolhydrater. Ska se om jag hittar något bra ställe att läsa på om lchf och vara gravid. Måste ju tänka på att en liten på tillväxt gör att jag måste se till att jag får en och annan vitamin också.

Hur som helst, jag är tillbaka.. Inspirerad, lite ändrade förutsättningar. Målet är väl inte att vara snyggast på stranden i sommar utan att vara en pigg och stark mamma om nu allt går som det ska. Gärna en snygg mamma också, som inte har allt för mycket extra att släpa runt på..
    GRATTIS!!!!

Reg.datum
    dec 2010

Tack! Det är en intressant upplevelse. Mycket overklig..
    Tröttheten verkar sakterliga ge sig och illamåendet är betydligt mycket kortare stunder. Jag har funderat mycket på hur jag ska göra och jag förstår ju att idealiskt ska man ligga 10 kg över sin idealvikt när man föder, men det är mycket jag inte har kontroll på nu känns det som. Mål nummer ett är att INTE gå upp i vikt, och då gissar jag att det är bra om jag går ner i vikt nu medan jag vet att jag mår hyfsat bra. Idag är det nyår, sambon har köpt alkoholfritt vin, jag tänker äta vad som bjuds idag och återgå till verkligheten imorgon. Det svåra blir ju att övertyga folk om att jag inte är gravid (eftersom jag inte dricker)
    Egentligen kan jag ju lätt stoppa in promenader etc. men det är kallt, halt och besvärligt och jag är absolut ingen vintermänniska. Längtar till våren!!!
    Nu ska jag bege mig ut i rean och se om jag hittar en klänning till ikväll, har egentligen precis samma storlek som förra året.. och året innan etc.. men hur många nyår kan man använda samma klänning? ;)

Har fått tid till kub-test nu (eftersom jag har fyllt 37) och det ska bli skönt att ha det avklarat, känns som jag vill vänta med att vara glad tills det är avklarat, och vi har bestämt att inte prata med någon om detta innan det.

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

Det blir kanon ska du se;-)

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 2 3 4

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg